Gå til innhold

Kjøpte Philips 42pfl9632 fra, Misfornøyd og varen leverer ikke som forventet :(

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har nylig kjøpt meg en philips 42pfl9632 (som reklamerer med 3ms! responstid på panelet og 100hz) ambilight fra elprice og funnet ut at bildet er helt RÅ kvalitet på. Helt genial til hd filmer og vanlige sd sendinger generellt :)

Saken er den at når jeg kobler til pcen min (1080p60) så ser det ut som om det er 1080i og bildet dekker ikke hele panelet, selvom jeg har valgt uskalert 1920x1080 som oppløsning på pcen. Jeg må overscanne for å få bildet til å dekke hele skjermen, noe som ikke er et problem hvis jeg velger 50hz eller 24,25i.... Man ser uansett de teite vertikale linjene som man får når man kjører 1080i på den... :(

Feilaktig produkt informasjon? Det står at tven skal klare 1080p60 via hdmi og jeg vet at det ikke er skjermkortet det går på... hvis jeg ser en film fra pcen og bruker optisk ut til forsterkeren min, det ser ut som om lyden på filmen er usynkronisert og munnen til de som snakker beveger seg etter lyden har kommet fra forsterkeren. Heldigvis kan jeg stille delay på forsterkeren min....

Saken nr 2!

Når jeg har koblet til xboxen min så er bildet fint det, men det er ET STORT problem. Bildet henger etter med over 150 millisekunder. Dvs når jeg beveger stikken så tar det tid før jeg ser det på skjermen. Utrolig plagsomt når jeg spiller feks bioshock og alltid beveger siktet litt for langt eller litt for lite fordi jeg rett og slett må sitte og tippe når jeg skal slippe stikken for å treffe rett.. Samme skjer når jeg bruker musen fra dataen..... såkalt input lag

Bare for å gjøre det klart så har jeg oppgradert firmwaren til den nyeste fra philips sine sider.

Jeg hadde gledet meg fælt til å få denne tven etter å ha ventet et par uker på at den skulle komme, men er så skuffet fordi den ikke kan brukes skikkelig med pc og xboxen min... Kan jeg kreve bytte eller pengene tilbake? Jeg mener jo at det er feilaktig spesifikasjoner fra philips sin side siden den EGENTLIG har over 150ms responstid, noe som gjør den ubrukelig til å spille på. Philips mente jeg måtte ta dette med butikken men hva tror dere de kommer til å si? Har egentlig veldig lite lyst å gå i butikken og snakke med de for jeg vet at det er enkelte som egentlig ikke mener det er så nøye med sånne ting, men for meg er det en big deal og produktet leverer ikke som forventet... :(

Har jeg grunnlag for å be om pengene tilbake eller bytte i en annen tv?

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg har nylig kjøpt meg en philips 42pfl9632 (som reklamerer med 3ms! responstid på panelet og 100hz) ambilight fra elprice og funnet ut at bildet er helt RÅ kvalitet på. Helt genial til hd filmer og vanlige sd sendinger generellt :)

Saken er den at når jeg kobler til pcen min (1080p60) så ser det ut som om det er 1080i og bildet dekker ikke hele panelet, selvom jeg har valgt uskalert 1920x1080 som oppløsning på pcen. Jeg må overscanne for å få bildet til å dekke hele skjermen, noe som ikke er et problem hvis jeg velger 50hz eller 24,25i.... Man ser uansett de teite vertikale linjene som man får når man kjører 1080i på den... :(

Feilaktig produkt informasjon? Det står at tven skal klare 1080p60 via hdmi og jeg vet at det ikke er skjermkortet det går på... hvis jeg ser en film fra pcen og bruker optisk ut til forsterkeren min, det ser ut som om lyden på filmen er usynkronisert og munnen til de som snakker beveger seg etter lyden har kommet fra forsterkeren. Heldigvis kan jeg stille delay på forsterkeren min....

Saken nr 2!

Når jeg har koblet til xboxen min så er bildet fint det, men det er ET STORT problem. Bildet henger etter med over 150 millisekunder. Dvs når jeg beveger stikken så tar det tid før jeg ser det på skjermen. Utrolig plagsomt når jeg spiller feks bioshock og alltid beveger siktet litt for langt eller litt for lite fordi jeg rett og slett må sitte og tippe når jeg skal slippe stikken for å treffe rett.. Samme skjer når jeg bruker musen fra dataen..... såkalt input lag

Bare for å gjøre det klart så har jeg oppgradert firmwaren til den nyeste fra philips sine sider.

Jeg hadde gledet meg fælt til å få denne tven etter å ha ventet et par uker på at den skulle komme, men er så skuffet fordi den ikke kan brukes skikkelig med pc og xboxen min... Kan jeg kreve bytte eller pengene tilbake? Jeg mener jo at det er feilaktig spesifikasjoner fra philips sin side siden den EGENTLIG har over 150ms responstid, noe som gjør den ubrukelig til å spille på. Philips mente jeg måtte ta dette med butikken men hva tror dere de kommer til å si? Har egentlig veldig lite lyst å gå i butikken og snakke med de for jeg vet at det er enkelte som egentlig ikke mener det er så nøye med sånne ting, men for meg er det en big deal og produktet leverer ikke som forventet... :(

Har jeg grunnlag for å be om pengene tilbake eller bytte i en annen tv?

Saken din høres ut som den ligger litt i gråsonen. Lcd produsentene lyver alltid med responstid(Philips skriver ofte OPP TIL 3MS) og sine formidable kontraster, eh, dynamiske kontraster. Folk er gale etter lcd og de kjøper villig vekk uten å stille for mange spørsmål. Hvis det du skriver er riktig så har du etter kjøpsloven rett til å heve kjøpet, eller bytte tv-en i en annen. Produktet du kjøper skal være i samsvar med det selger sier og ikke minst det som står skrevet i annonser, manualer osv osv osv.

Hvor lenge har du hatt tv-en? Er den kjøpt over disk, eller bestilt på internet?

Lenke til kommentar

Den er kjøpt over disk hos elprice, hatt den litt over en uke eller noe. Men har ikke prøvd mass effect og bioshock før for et par dager siden og det var da jeg for alvor la merke til det. I asassins creed gikk det ann å tilpasse seg litt på sverdcomboene ved å trykke litt tidligere på knappene enn det jeg pleidde å gjøre men i skytespill blir det bare helt umulig...Her kan du se hva jeg mener, det er helt ekstremt... Jeg har aldri opplevd lignende hos andre jeg kjenner som har lcd skjerm og for meg ødelegger det hele opplevelsen når aimen blir fucka fordi bildet er så forsinket... 3ms ... right... 172ms er vel mer korrekt hvis jeg ikke regnet feil...

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar

har du slått av det du kan av bildebehandling? har du spillmodus ala det mange sony tv'er har, dvs hvor

du kjører med et minimalt sett av effekter for å minimere etterslep?

hvis du kan dokumentere at de du kjøpte tven hos aktivt markedsfører dette apparatet som en spill tv,

kan du ha en god case ift forbrukerkjøpsloven, men dersom ikke og det ikke er noe i veien med tv'en ellers sliter du nok litt. du kanskje kanskje minimere tapet ved å selge med en gang.

ellers viser jo dette en god grunn til å handle på nett og ikke i butikk, da du automatisk får to uker på deg til å heve kjøpet uten noen som helst grunn. ja noen butikkkjeder har vel ca samme ordning kanskje.

Lenke til kommentar
Ja, har satt på spillmodus og slått av alt av bildebehandling

Det er noen butikker som har en uskrevet 10 dagers bytterett. Hvis du skal bytte tv-en så bør du snarest mulig ta kontakt med forhandleren. Ofte så går dette helt greit, selv så byttet jeg en Sony KDL D3000 på Expert og den eneste grunnen jeg oppga var at jeg ikke likte tv-en. Jeg ville heller ikke ha en ny lcd da jeg ikke synes de holder mål enda. Jeg fikk ikke pengene tilbake, men en tilgodelapp.

Jeg tror man kan komme langt i en klagesak på lcd siden det er en del pjatt og milde usannheter der ute...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det virker som om det meste er blitt fikset med den siste firmwaren, forsinkelsen har ihvertfall blitt merkbar mindre for meg. Tven er konge, og jeg bestemte meg for å ikke bytte allikevel. Det virket mest som et tilvenningsproblem, men siden tven kan oppgraderes med nyere firmware tror jeg at disse problemene kan fikses om du har litt tålmodighet. Uansett, jeg er fornøyd med min nå :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det virker som om det meste er blitt fikset med den siste firmwaren, forsinkelsen har ihvertfall blitt merkbar mindre for meg. Tven er konge, og jeg bestemte meg for å ikke bytte allikevel. Det virket mest som et tilvenningsproblem, men siden tven kan oppgraderes med nyere firmware tror jeg at disse problemene kan fikses om du har litt tålmodighet. Uansett, jeg er fornøyd med min nå :D

Hei, :)

Jeg har tenkt til å enten kjøpe den tven du har eller en Sony kdl-40W3000.

Leste litt om Philips tven og at den har masse bra som Ambilight Pixel Perfect HD, Clear LCD osv men etter å ha lest dette så går jeg nok får Sony. Men er det god bilde på Philips tven, både når du spiller og ser på tv, hva med film? fungerer ambilight? er bildene levende og detaljerte. Ville du anbefale Sony eller Philips. På skala fra 1-100 hvilken grad hadde du gitt bilde? Både realistiske bilder, detaljerte og HD aktig.

:) har ikke lyst til å kjøpe en tv som er dårligere en en annen. :nei:

EDIT: Må man fortsatt skru av funksjoner for å hindre etterslep? For viss man må så blir det jo bare en vanlig Full HD TV eller har det ikke noe å si for spilling? Må du skru av funksjoner selv når du ser på film?

Endret av Pepsicola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...