Programvare Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hvorfor føler man den lysten til å gjøre noe grusmot mot noen hvis noen gjør noe ondt mot deg? Og ofte mere til. Hendte en gang at en kis sparka meg alt han kunne i rompa. Jeg fikk ekstremt vondt, så like etterpå satt jeg og tenkte ut måter å drepe han på, men det gikk aldri så langt. Hvorfor kommer denne ekstreme følelsen av hat og sinne mot andre? An eye for an eye ... and more Lenke til kommentar
Stinkey Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Du føler deg urettferdig behandlet/krenket av personen og ønsker selvfølgelig å ta igjen. Spesielt hvis det skjer foran andre mennesker. Det er vel menneskets natur å ville føle seg best/sjef osv. Og hvis det er noen du vil skal respektere deg så er det garantert feil måte å la det ligge. Lillebroren min slo til meg... Han skal få juling. Vanlig tankegang og rett og slett naturlig Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Visse handlinger som medmennesker begår vekker sterke følelser, så hvordan blir man kvitt de kjappest mulig? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Ja, men det er mange som tar hevn for noe som skjedde for flere år siden. Lenke til kommentar
Corona Radiata Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) så noe ang. det på discovery.. det er et naturlig utrykk for aggresjon, men de fleste mennesker klarer å styre hevn-tankene sine, de blir hemmet i hjernebarken eller noe :S De fleste mordere som var motivert av hevn, mangler denne hemmelsen (Edit): ta det som den informasjonen det er, jeg har ingen kildehenvisninger, basert på ting jeg husker P: Endret 6. desember 2007 av Quitter Lenke til kommentar
Swaggwald Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hvorfor folk tar hevn mange måneder etterpå vet jeg ikk, men tror at grunnen til at vi blir så jævli forbanna når folk skader oss er at, i og med at han skader oss så kikker overlevelsesinstinktet inn. Tror instinktene våre "tenker" noen lunde på denne måten, "Han skal skade meg, jeg skal overleve, han skader meg, jeg skader meg så kan ikke han skade meg..." Det er i allfall det jeg tror.... Lenke til kommentar
Oegly Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jo, jeg tror hevn er noe som er for å føle seg sterkere enn motparten, der tid ikke spiller noen rolle. Vi må forresten ikke glemme at uten hevn ville ikke samfunnet ha fungert. Lenke til kommentar
Lafs Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hevn er vel også en slags måte å fortelle folk at man kan ikke gå rundt og gjøre hva man vil, uten å smake konsekvensene for det. Hvis jeg vil ha hevn er det for å "lære personen en lekse" ikke for å skade han i utgangpunktet Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Hvis man vil ta overdrevent mye hevn da? Som tidligere nevnt: An eye for an eye ... and more. Det hender at noen gjør noe mot meg og jeg tar igjen med mye mer enn den personen tok på meg. Har jeg bare litt høyt temperement da? Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hvorfor kommer denne ekstreme følelsen av hat og sinne mot andre? # Du er umoden og henger deg opp i småtteri og holder på hevntankene til de blir større og større, ingen kunst # Du ikke har en mulighet til å få ut sinnet? Slå fyren tilbake med en gang, eller ta en joggetur. Et spark i rompa betyr ikke så mye fra eller til. Å være besatt av vonde og negative hevntanker i lang tid etterpå betyr litt mer. Lenke til kommentar
nettii Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 AMYGDALA! det er den elste delen som er på menneskekroppen. det er der følelsesentere vora ligge. det reagera enten med: Slå,spring eller frys. vist du føle ekstremt sinne, so har du bra amygdala Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 kan jo diskuterest om noke som gir ein person ekstremt sinne kan kallast "bra" då Lenke til kommentar
nettii Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 kan jo diskuterest om noke som gir ein person ekstremt sinne kan kallast "bra" då du sjønte ka ei mente!!! den fungera då,med andre ord Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Joda, Steinalderkroppen våras fungerer vel ikkje 100% i vårt moderne samfunn Lenke til kommentar
Laik Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Heeheh, For ikke så lenge siden tok Onkelen min hevn i Afghanistan. Dette sjedde: Jeg har en kusine som er giftet bort i Pakistan. dama ville ikke gifte seg med henne. etter noen mnd med ekteskapet rømte hun og giftet seg med en annen..... Så var han diiiit sur, Han gikk hos oss og Tok en jente på 9 år og giftet seg emd henne, dette er vel hevn, ikke sant?????? Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Er det ikke slik at for hver handling har man en relativt lik reaksjon? Hvis noen skader deg fysisk er sjansen stor at du reagerer på samme måte. Høres kanskje litt primitivt ut, men sånn er det stort sett. Endret 16. desember 2007 av IQ Lenke til kommentar
Aces Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Bare det å tenke på forskjellige måter å ta hevn på føles utrolig godt! Hvor kommer det fra? Lenke til kommentar
Schnell Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 to be or not to be! that is the question.. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 Kanskje fordi vi er "flokkdyr". Når noen gjør noe krenkende mot oss, ramler vi ned i status og vill havne høyere igjen ved å gjøre noe verre tilbake. Lenke til kommentar
TheOrge Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 jeg vil tippe att mennesker som andre dyr føler en aggresjon i instinktet frykt og hat, i det noe vondt gjøres mot en. det er jo en del av overlevelsen blandt annet, om noen tar fra deg noe livsviktig, vil man heller ha det tilbake enn å dø. det er jo rent instinkt, på samme måte er det med frykt og redsel, og også med urett vil jeg tro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå