Gå til innhold

Win XP utseende borte

Anbefalte innlegg

Har akkurat installert XP på nytt på en bærbar, og har kjørt uttallige oppdateringer via WinUpdate.

Innimellom en av disse oppdateringene, justerte utseende på Windows seg til den gamle Win2000-looken, med grå oppgavelinje osv.

Jaja, tenkte jeg, det er jo bare å stille tilbake når jeg er ferdig, men så lett var det ikke.

Der hvor man normalt endrer dette (Egenskaper for skjerm -> Utseende -> Vinduer og knapper), får jeg nå kun opp valget "Windows-standardstil" og ikke noe annet.

Noen tips til hva som kan ha skjedd her, og hvordan jeg får endret dette tilbake til "normalen" igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men den tjenesten står allerede på automatisk. Har også forsøkt å starte den på nytt.

Jeg kan velge mellom ulike temaer, men det skjer ingenting med vinduer, tekst osv, når jeg forandrer på dem. Eneste som ser ut til å forandre seg er skrivebordsbakgrunnen.

Lenke til kommentar

Nei, har ikke installert noe som helst.

Dette er en fersk XP-installasjon, som jeg kun har oppdatert via WinUpdate, og det var under en av de uttallige oppdateringene her, at XP-temaet ble borte.

I vinduet hvor tema kan velges, så får jeg opp Windows-XP temaet, men om jeg velger dette og går til Utseende for å endre oppsett på knapper og vinduer, så får jeg opp valgene Blå, Sølv og Olivengrønn som normalt skal ligge der. Forsøker jeg å velge en av disse, så blir "preview"-vinduet svart, og trykker jeg OK/Bruk, så skjer ingenting annet enn at Blå/Sølv/Grønn-valgene blir borte, erstattet med Windows-standardstil.

Lenke til kommentar

Forsøkte å bruke systemgjenoppretting, og hentet tilbake første status, dvs før oppdateringer av Windows, da jeg vet at utseende var slik det skulle. Ikke engang dette hjalp...da ga jeg opp, og installerte på nytt. Har nå kjørt alle oppdateringer igjen, og har ikke samme problemet denne gangen, så jeg vet neimen ikke hva som skjedde...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...