Gå til innhold

Dual DDR - Mange meninger, men er det egentlig testet?

stian-hg

Anbefalte innlegg

Har prøvd å finne informasjon om Dual DDR og leser mye frem og tilbake der folk mener det er kjempe, mens minst like mange mener det motsatte: At det egentlig gir lite ytelse og derfor lite mening å benytte seg av det.

Derfor spør jeg om noen her benytter seg av det og om det gir ekstra ytelse. Er det forresten noen som vet om tester Dual DDR vs. vanlig DDR?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er det raskeste på markedet uten tvil.

Jeg har kjørt single pc3500 før, nå kjører jeg dual pc2700 som da tilsvarer pc5400(gosj, hvor mange ganger har jeg sagt dette tro).

Jeg merker forskjell, men hvis du skal regne ut i mhz og prosent, så blir det jo ikke en forskjell som er fra jorda til månen, men det viktigste er at forskjellen er der. Er det ikke det disse poengene i 3dmark ol. er til for da?

http://www.overclockers.com/tips00224/ her kan du lese forskjellen mellom dual ddr og rdram. Her står det også at minnet er ikke hva som gjør selve maskinen raskere, det er det cpu som i hovedsak sørger for.

Kanskje du finner noe om dual vs single på google?

Lenke til kommentar

Fordelen med det nye Granite Bay er jo at når du setter i 2*PC2100 (266) så har du samme båndvidde som en P4 533FSB. Da er frekvensene synkrone, og det er en fordel, da du slipper venting ved konvertering fra en til en annen frekvens. Er CPUen HT og da, ligger du bra an :) En minnekanal til hver!

(Toms hardware hadde en test av GB chipset - sjekk den?)

At en PE yter omtrent like bra er jo en annen sak :) Men minnet blir da billigere! :lol:

Lenke til kommentar
Jepp.

Ser vel kanskje på nvida fx som kommer med ddr2. Kjører tydligvis ikke over r9700pro av den grunn.

Riktig det, men det kommer jo av at ATi har en 256bits buss mot minnet, mens nVidia fremdeles har 128bit. Derfor får de ikke like høy data overføring mellom GPU og minne selv om de benytter DDR2 og høyere frekvens enn ATi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...