Gå til innhold

problemer med kalibrering av prosjektor

Anbefalte innlegg

Hallo

har en epson tw-520 prosjektor. Har stort sett ikke hatt noen problemer med den, men nå har jeg det:

Har kjøpt meg en box2022 (norges billigste pc). Bruker det integrerte grafikkortet;

Bruker jeg vga-kabel, funker alt som det skal, og jeg får et stort utvalg av diverse oppløsninger. Jeg ser også hele bildet.

Når jeg bruker DVI + overgang dvi til hdmi + hdmi kabel til hdmi-inngangen på prosjektoren, får jeg bare valgt 5 forskjellige oppløsninger (høyeste oppløsning er mye lavere enn høyeste for vga). Dessuten mister jeg noen centimeter på hver side av bildet...

På prosjektoren pleier jeg å kunne gå inn i aspect, og velge mellom auto, normal, squeeze og zoom, men på dvi-hdmi kan jeg bare velge normal.

Hvis jeg kopler hdmi-kabelen til en dvd-spiller, fungerer alt som det skal. Forslag til hva jeg kan gjøre for å se hele bildet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilke oppløsning kjører du ut fra PC-en? er ikke sikkert projektoren klarer å skalere riktig noe annet enn 1080i/p eller 720p.

Når jeg bruker DVI + overgang dvi til hdmi + hdmi kabel til hdmi-inngangen på prosjektoren,

flott forklaring btw ;) DVI til hdmi kabel egentlig da. litt lettere å si.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

lurte bare på om det hadde noe med overgangen å gjøre ?

jeg mener: hdmi sender både signal, lyd og bilde mens dvi bare sender lyd (ikke signal).

Er det mulig at det er mangelen på signal til prosjektoren at prosjektoren ikke vet helt hvordan den skal vise bildet? hadde det funket bedre med dvi til dvi (problemet her er at prosjektoren ikke har dvi-inngnang)...

Lenke til kommentar

overgangen har ingenting og si. teknologien og informasjonen er den samme uansett om det er hdmi eller dvi. eneste når man kjører hdmi til dvi er at man ikke kobler de to ledningene som er lyd, de er det nemlig ikke noen plass til på dvi pluggen

prøv deg gjerne hos avforum.no der bor det mange Projektor guruer. mulig noen har løsningen til deg der

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...