Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kontroll av harddisk

Anbefalte innlegg

Jeg har måttet slå av PC-en med strømbryteren enkelte ganger når det har låst seg osv og nå når jeg starter opp PC-en på vanlig måte eller restarter så kjører den diskkontroll hver gang på C:disk. Får jeg slått den av på noen måte?

Endret av rogerthat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan gjøre deg en bjørnetjeneste - og det er å konvertere windows-partisjonen til NTFS (kommandoen Convert C: /fs:ntfs). Da vil du nok ikke få den meldinga.

Men når maskinen slår seg av slik av seg selv så er det nok større problemer som er ute å går. F.ex virus, drivertrøbbel eller evt defekt hardware. Da er det nok bedre å formattere hele greia og installere windows på nytt.

Lenke til kommentar
Jeg kan gjøre deg en bjørnetjeneste - og det er å konvertere windows-partisjonen til NTFS (kommandoen Convert C: /fs:ntfs). Da vil du nok ikke få den meldinga.

Men når maskinen slår seg av slik av seg selv så er det nok større problemer som er ute å går. F.ex virus, drivertrøbbel eller evt defekt hardware. Da er det nok bedre å formattere hele greia og installere windows på nytt.

Hei. Alle partisjonene er NTFS og det er ikke slik at maskinen slår av seg selv. Jeg har tidligere måttet slå av via bryteren når det henger seg opp ol men jeg har visst gjort det litt for ofte for nå tar den en sjekk på en av diskene for konsekvens når jeg slår på maksinen på vanlig måte eller jeg restarter PC-en.Det er forøvrig XP som er innstallert på PC-en.

Endret av rogerthat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...