Frankenfish Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Halloen :!: Jeg vil spille spill som Crysis med veldig god grafikk uten at det hakker, er dette mulig? Trenger ikke å være på det aller øverste grafikknivået, men helst i nærheten. Jeg kan lite om data, så jeg trenger hjelp med å finne de rette delene. Men jeg har lest litt her, og det virker som at det ville vært smart å vente til den nye GTS-modellen fra Nvidia kommer, stemmer det? Det viktigste jeg trenger er råd om skjermkort, hovedkort og prosessorer. Men hele oppsett er velkomne Vil helst ha en firekjerners Intel prosessor, en av toppmodelllene (skjermkort) med Nvidia teknologi og 4 GB ram. Btw, hadde hvert greit å kjøpt et helt oppsett med garanti og hele pakka på internett, men hvis du må bygge pcen for å få noe bra oppsett så kan jeg til nøds gjøre det (kjenner folk som muligens kan gjøre det for meg). Og til slutt, er det lurest å ha Vista eller XP? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) 8800GTS (ny versjon): Ja. Det er lurt å vente på dette. Det vil yte tett opp imot 8800 Ultra, og i enkelte tilfeller bedre. Så dette er et must. Hovedkort: Skal du ha SLI? (vent til 780i SLI kommer) Kun ha et skjermkort og kjøpe nå? (Kjøp et hovedkort med X38 brikkesett, men vær klar over at en oppgradering, X48, er på veg) XP vs. Vista: Skal du spille er det ingen tvil om at du bør velge XP. Vista er bra med tanke på fremtiden, men akkurat nå er det bare tull. XP er opp til 3 ganger raskere enn Vista i enkelte tilfeller. Prosessor: Skal du kjøpe nå? (Da er Q6600 valget for deg) Kjøpe PC senere? ( Da er Q9450 et godt valg. ) Endret 4. desember 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Eller runt 15k som yter veldig bra. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=872572 Lenke til kommentar
Bjornivar Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ville valgt Vista 64-bit, i alle fall med den mengden med RAM. Lenke til kommentar
c-man Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Skal du ha Vista 32-bit versjon så er 2 gig ram max. Versjonen støtter ikke mer.... Lenke til kommentar
Bentus Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Vil du ha pc akkurat nå, så for du råda til det meste av det beste. Men har du god tid, så er vel det beste å vente. Men skal du ha god grafikk som du sa, så må du ha vista, da får du directx10 - 10.1. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Skal du ha Vista 32-bit versjon så er 2 gig ram max. Versjonen støtter ikke mer.... Maks er 3,2 gb. XP er også å få i en 64-bit versjon som gjør nytte av 4 gb RAM. Lenke til kommentar
jhbolle Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Ops... Endret 4. desember 2007 av jhbolle Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Koppar? Hva mente du med det der? Hvordan skjuler man tekst med dette nye forumet? Endret 4. desember 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Frankenfish Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Det virker som det er lurest å vente, så jeg tror jeg gjør det. Hvis jeg velger å ta Vista så skal jeg i så fall sjekke først om versjonen støtter delene mine ;P Btw, vet dere når de delene kommer? (780i SLI, Q9450 og ikke minst 8800GTS) Takk for svar Endret 4. desember 2007 av Frankenfish Lenke til kommentar
Bentus Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Vista går ann å kjøre på 6år gammle pcer, har testa:P Men det skal ikke ha noe å si hva slags deler du kjører på et operativ system. Men tror februar er måneden for det meste, da kommer også g90 korta. Rett meg på dette viss jeg tar feil;) Lenke til kommentar
Frankenfish Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Vista går ann å kjøre på 6år gammle pcer, har testa:P Men det skal ikke ha noe å si hva slags deler du kjører på et operativ system. Men tror februar er måneden for det meste, da kommer også g90 korta. Rett meg på dette viss jeg tar feil;) Hehe, okayda. Jeg er rimelig blank når det kommer til data. Februar, tror jeg skal klare å holde meg til dess Lenke til kommentar
Frankenfish Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Btw, hvis du skal ha et oppsett som jeg skal ha, hvor stor strømforsyning må jeg ha? Og hvem lager de beste harddiskene for tida? Og hvilken nettbutikk er best angående pris og service hvis du vil se på ferdige oppsett som man kan konfigurere? Endret 4. desember 2007 av Frankenfish Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Vente er bare tull det kommer alltid noe bedere og dyrer. Det systemet jeg har satt opp yter veldig bra til en ok pris. C-man dette har vært tatt opp 100 ganger før. Mange surrer med dette. 32bit støtter 4gb,men må trekke fra enheter som tar av minneadresser som skjemkort. Så runt 3-3.4gb er mest normalt. Har kjørt med 4gb i mange år på 32bit. Evga har gitt rev a1 dette funger veldig bra med quad. Ingen grunn og vente på 780i(som ikke er store oppgradering) Les litt på XS. Hdd er det ikke så må som skiller mellom produsenter. Psu som i oppsett mitt corsair 620w Søk litt er vel ikke en test den ikke har fått toppscore. Endret 4. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Frankenfish Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Vente er bare tull det kommer alltid noe bedere og dyrer.Det systemet jeg har satt opp yter veldig bra til en ok pris. C-man dette har vært tatt opp 100 ganger før. Mange surrer med dette. 32bit støtter 4gb,men må trekke fra enheter som tar av minneadresser som skjemkort. Så runt 3-3.4gb er mest normalt. Har kjørt med 4gb i mange år på 32bit. Evga har gitt rev a1 dette funger veldig bra med quad. Ingen grunn og vente på 780i(som ikke er store oppgradering) Les litt på XS. Hdd er det ikke så må som skiller mellom produsenter. Psu som i oppsett mitt corsair 620w Søk litt er vel ikke en test den ikke har fått toppscore. Ok, jeg får gruble litt over om jeg skal vente eller ei. Og takk for råd om en god harddisk, der er jeg fullstendig blank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå