Imager Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Noen som har peil på hvor man kan finne skjema på IDE kabel og beskrivelse av hvilken trafikk det er på de forskjellige pin / ledningene ?? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 "gugle iz jør frenn" http://www.interfacebus.com/Design_Connector_IDE.html Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Her har du en side til du kan lese og lære http://www.bambusnet.dk/pub/udmata.asp http://home.earthlink.net/~jaymzh666/ata-modes.html Lenke til kommentar
Imager Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Takker for svar ! Skal gå litt i dybden her Lenke til kommentar
Imager Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Problemet mitt er at jeg får forstyrrelser på hdd ved optak av video i realtime, hver 20 min. Hdd minsker turtallet og jeg hører en bevegelse fra skrivehode, for så og øke turtallet igjen. Har funnet ut at jeg mister signalet fra hovedkortet (tuner) : 3,2 V DC på ledning/pin39 på IDE kabelen. I noen sekunder da dette problemet oppstår.. (analogt?? kunne ikke måle noen Hz med mitt måleapp.) Er det en gluping her som vet: 1. Hva slags funksjon har dette signalet ? 2. Hvilket spenningsområde kan det operere i ? Svar motas med stor TAKK Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Problemet mitt er at jeg får forstyrrelser på hdd ved optak av video i , hver 20 min. Hdd minsker turtallet og jeg hører en bevegelse fra skrivehode, for så og øke turtallet igjen. Har funnet ut at jeg mister signalet fra hovedkortet (tuner) : 3,2 V DC på ledning/pin39 på IDE kabelen. I noen sekunder da dette problemet oppstår.. (analogt?? kunne ikke måle noen Hz med mitt måleapp.) Er det en gluping her som vet: 1. Hva slags funksjon har dette signalet ? 2. Hvilket spenningsområde kan det operere i ? Svar motas med stor TAKK Kan dette hjelpe deg: http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/conf_Sig.htm Men eg tror det har noe med at noe annet skjer på pc'en din som er årsaken til problemet. Realtime er meget resurss krevende, så tror det er det som skjer. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Har funnet ut at jeg mister signalet fra hovedkortet (tuner) : 3,2 V DC på ledning/pin39 på IDE kabelen. I noen sekunder da dette problemet oppstår.. Jeg kan gi deg noen tips: Prøv å sett den disken du lagrer til alene på en IDE kabel. Dersom det ikke virker er det sansynlig at det er SW relatert eller en instilling på selve HD. Sistnevnte har jeg ingen erfaringer med(finnes tools fra produsenter for å endre på controller innstillingene). Lenke til kommentar
Imager Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Takk for svaret, du har helt rett! Det har nok ikke noe med dette å gjøre. Pin 39 signalet heter DASP (Device Active or Slave Present) Det jeg tror skjer er at HDD foretar Thermal Recalibration. Men siden jeg har 8 MB cache på HDD skulle vel det dekke opp for de sekundene dette tar? HDD tar imot ca 4 GB video pr time dvs. 4000 MB: 60 min: 60 sek= 1,1 MB pr sekund. og da skulle vel cachen kunne klare ta imot data i ca. 7 sekunder. Hvis dette er tilfelle burde jeg sjekke om cachen fungerer som den skal. Finnes det noe program som gjør dette ? Lenke til kommentar
eiga Skrevet 12. februar 2003 Del Skrevet 12. februar 2003 Det jeg tror skjer er at HDD foretar Thermal Recalibration. Men siden jeg har 8 MB cache på HDD skulle vel det dekke opp for de sekundene dette tar?HDD tar imot ca 4 GB video pr time dvs. 4000 MB: 60 min: 60 sek= 1,1 MB pr sekund. og da skulle vel cachen kunne klare ta imot data i ca. 7 sekunder. sistat fra support.wdc.com: Both Western Digital's EIDE and SCSI hard drives do not employ thermal recalibration. Instead, Western Digital uses embedded servo control, a mechanism that provides constant accurate feedback information to the head positioning system. Consequently, the drives are able to maintain an uninterrupted data stream and are very suitable for A/V applications. Utgår fra at det er en WD disk, tror ikke noen andre produsentete er noen dårligere på sine nye disker(sitatet er fra 1998) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå