Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

hvordan få vekk montasjelim på hendene?

Anbefalte innlegg

Jeg var på kurs med jobben igår og vi drev og limte sammen plater med noe montasjelim av noe slag. Blondine som jeg er sølte jeg en del på hendene og fikk ikke vaska det av med vanlig såpevann. Så måtte bare vente til det tørka og håpe jeg kan prelle det av på en måte. Men får det ikke av! Er altså nesten et døgn siden og sitter på ennå. Har ikke så mye i hus, har prøvd å vaske med neglelakkfjerner og vanlig såpe+skrubbing av neglebørste. Har prøvd å bite av, det funker litt.

Noen som har tips? Er litt lei av å gå rundt med lim på hendene, ser jo ut som om jeg ikke har vaska meg på flere dager.

(Aner ikke hvor jeg skulle legge dette (fant ikke noe opppussing, hus og hjem el lignende forum), så abre å flytte hvis det er helt feil)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaring med montasjelim, men en del limtyper må rett og slett slites bort, over flere dager / uker fra huden.

Hvis det finnes noen løsemidler som løser opp herdet "montasjelim" (det finnes vel flere typer montasjelim?), vil det mest sansynlig skade huden.

Du kan prøve med aceton, det er ikke veldig skadelig for huden, det bare tørker ut.

Fant ikke Hus, og oppussing delen ?? Forum -> Sport og fritid -> Hus, hage og oppussing.

Lenke til kommentar

Der ser du, blond og blind! Så vet jeg det til neste gang ;)

Men takk for svar. Neglelakkfjerner innholder vel aceton og det funka ikke i det hele tatt. Er ikke sikker på hva slags type montasjelim det er, men skal brukes til å lime plater med flis til veggen så er ganske kraftige greier.

Noe som gjør at det slites fortere?.. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Gni deg fem minutter med soyaolje eller annen matolje (raps, hva som helst).

Sånt funker mye bedre enn løsemidler som bare skader huden.

Maling, møkk og olje fra mekking på biler forsvinner fullstendig hvis du vasker deg med matolje i 2-3 minutter.

Men tørka lim kan jeg ikke garantere..., men derfor - gi det noen minutter til å løse seg opp.

Det er litt jobb å vaske av olja med vanlig såpe etterpå, men det går fint.

Etter at jeg oppdaga dette har jeg ikke brukt ei krone på håndrens av noe slag. Helt unødvendig.

Har hatt ei flaske rapsolje på bade i sikkert fem år nå, fortsatt halvfull. Smakte litt dritt til matlaging, så derfor havna den der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...