Gå til innhold

hvordan få mer toppfart ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faren min har noen "vinger" som er festet på den plata rett over propellen (husker ikke hva den heter) og disse vingene gjør at båten går lettere i plan og får litt høyere toppfart. Han har dog en 15hk på en 14ft Askeladden, men tror disse vingene passer opp til 50hk. De kan kjøpes på Biltema for rundt 200 -300,-.

 

Regner med at det er påhengsmotor du har.

Lenke til kommentar
Faren min har noen "vinger" som er festet på den plata rett over propellen (husker ikke hva den heter) og disse vingene gjør at båten går lettere i plan og får litt høyere toppfart. Han har dog en 15hk på en 14ft Askeladden, men tror disse vingene passer opp til 50hk. De kan kjøpes på Biltema for rundt 200 -300,-.

 

Regner med at det er påhengsmotor du har.

Disse hjelper egentlig kun når du har motoren montert for lavt.....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Faren min har noen "vinger" som er festet på den plata rett over propellen (husker ikke hva den heter) og disse vingene gjør at båten går lettere i plan og får litt høyere toppfart. Han har dog en 15hk på en 14ft Askeladden, men tror disse vingene passer opp til 50hk. De kan kjøpes på Biltema for rundt 200 -300,-.

 

 

xD

 

Dette kalles trim-plaps... lol

Lenke til kommentar
Faren min har noen "vinger" som er festet på den plata rett over propellen (husker ikke hva den heter) og disse vingene gjør at båten går lettere i plan og får litt høyere toppfart. Han har dog en 15hk på en 14ft Askeladden, men tror disse vingene passer opp til 50hk. De kan kjøpes på Biltema for rundt 200 -300,-.

 

 

xD

 

Dette kalles trim-plaps... lol

 

xD

 

Trim-plaps? Hva med FLAPS? LOL :)

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Det kalles det ikke .. trimflaps er noe annet ..

 

trimflaps er de som sitter på hver side av akterspeilet som gjør at du kan kontrollere båten i sjø eller lignende, denne ''vingen'' det er snakk om er bare for båter med for lavtsittende motor, det eneste denne hjelper med er at båten går lettere i plan.

den ser forfærdelig ut og senker toppfart.

trådstarter:

hva er ditt turtall?

hvordan propell har du nå?

hva er din toppfart?

sannsynligvis må du heve motoren og ha større propell.

trimflaps og flaps er det samme.

 

Mvh snagga

 

 

kjøp stålll propppel

 

stål propell på 40hk påhengs er bortkastet det greieste og billigste er orginal propell på maritim eller lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...