hawk430 Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) jeg har en hawk 430, med 40hk men synes det går for sakte. kan jeg få mer toppfart me ny proppel? Endret 4. desember 2007 av hawk430 Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Mange tråder om dette på forumet.. Du må gi oss mer informasjon. Hva er toppfart nå? Hva er maks turtall? Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Faren min har noen "vinger" som er festet på den plata rett over propellen (husker ikke hva den heter) og disse vingene gjør at båten går lettere i plan og får litt høyere toppfart. Han har dog en 15hk på en 14ft Askeladden, men tror disse vingene passer opp til 50hk. De kan kjøpes på Biltema for rundt 200 -300,-. Regner med at det er påhengsmotor du har. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Du kan sette på en (mindre/større) propell (husker ikke hvilken som økte toppfart. Eller sette på en sport propell Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Faren min har noen "vinger" som er festet på den plata rett over propellen (husker ikke hva den heter) og disse vingene gjør at båten går lettere i plan og får litt høyere toppfart. Han har dog en 15hk på en 14ft Askeladden, men tror disse vingene passer opp til 50hk. De kan kjøpes på Biltema for rundt 200 -300,-. Regner med at det er påhengsmotor du har. Disse hjelper egentlig kun når du har motoren montert for lavt..... Lenke til kommentar
KKake Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Sikker? Jeg tviler på at faren min har montert motoren for lavt (kan verken montere den høyere eller lavere da ). Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hvertfall sett i mine øyne, for da skal motoren være montert så høyt som den overhodet kan monteres og fortsatt få kjølevann, det er dette du henter mest fart på..... Men trådstarter gi oss mer info om båt, motor, turtall, prop osv. Lenke til kommentar
Bjarnir Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 hvordan få mer toppfart ? Mer motor virker ver gang Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 større propell = høere topp fart dårligere aks liten propell = lavere topp fart men bedre aks Lenke til kommentar
kroner Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 større propell = høere topp fart dårligere aksliten propell = lavere topp fart men bedre aks ja større propell vil nok kunne hjelpe deg med større topphastighet Lenke til kommentar
Rekso Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Faren min har noen "vinger" som er festet på den plata rett over propellen (husker ikke hva den heter) og disse vingene gjør at båten går lettere i plan og får litt høyere toppfart. Han har dog en 15hk på en 14ft Askeladden, men tror disse vingene passer opp til 50hk. De kan kjøpes på Biltema for rundt 200 -300,-. xD Dette kalles trim-plaps... lol Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Askeladden 14fot er vel strengt tatt en halvplaner, så i det tilfellet vil disse "vingene" hjelpe (ser forresten helt j***** ut) På en helplaner vil disse vingene egentlig bare bremse mer enn de hjelper, forutsatt at motor er satt i riktig høyde med riktig propell. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. januar 2008 Del Skrevet 25. januar 2008 Hvis du har mye sjømat under båten (tang, skjell osv...) så får du redusert fart. Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 (endret) Faren min har noen "vinger" som er festet på den plata rett over propellen (husker ikke hva den heter) og disse vingene gjør at båten går lettere i plan og får litt høyere toppfart. Han har dog en 15hk på en 14ft Askeladden, men tror disse vingene passer opp til 50hk. De kan kjøpes på Biltema for rundt 200 -300,-. xD Dette kalles trim-plaps... lol xD Trim-plaps? Hva med FLAPS? LOL Endret 27. januar 2008 av alexsnader Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 Det kalles det ikke .. trimflaps er noe annet .. Lenke til kommentar
kevzpewz Skrevet 27. januar 2008 Del Skrevet 27. januar 2008 kjøp stålll propppel Lenke til kommentar
Snagga Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det kalles det ikke .. trimflaps er noe annet .. trimflaps er de som sitter på hver side av akterspeilet som gjør at du kan kontrollere båten i sjø eller lignende, denne ''vingen'' det er snakk om er bare for båter med for lavtsittende motor, det eneste denne hjelper med er at båten går lettere i plan. den ser forfærdelig ut og senker toppfart. trådstarter: hva er ditt turtall? hvordan propell har du nå? hva er din toppfart? sannsynligvis må du heve motoren og ha større propell. trimflaps og flaps er det samme. Mvh snagga kjøp stålll propppel stål propell på 40hk påhengs er bortkastet det greieste og billigste er orginal propell på maritim eller lignende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå