Gå til innhold

HD-dvd spiller til x360

c7Nn

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har sett litt på en sånn hd-dvd spiller til 360, men finner bare gamle tester og gamle tråder her på forumet om den, så er den litt utgått på dato?? eller anbefaler dere at jeg kjøper en?

En annen ting var at jeg så det tilbudet komplett har hvor det følger med 5 valgfrie filmer: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328790

Er det fler butikker som har dette tilbudet?

takker for svar :)

EDIT: skjønte det med de gratis filmene nå :p

Endret av CiRcLe7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. jeg har sett litt på en sånn hd-dvd spiller til 360, men finner bare gamle tester og gamle tråder her på forumet om den, så er den litt utgått på dato?? eller anbefaler dere at jeg kjøper en?

En annen ting var at jeg så det tilbudet komplett har hvor det følger med 5 valgfrie filmer: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=328790

Er det fler butikker som har dette tilbudet?

takker for svar :)

EDIT: skjønte det med de gratis filmene nå :p

Den er veldig bra i forhold til prisen, og er nok en av de bedre spillerne der ute. Selvfølgelig er den ikke like bra som de beste av de beste, men bra nok i massevis. Kjøp drevet, den er verdt det. Får den til jul jeg da, gleder meg

Lenke til kommentar

Det er et par begrensninger på denne:

Du må ha hdmi på xboxen din for å få 1080p ut. Du kan visstnok fikse dette via vga...

Det er ikke mulig å få tilgang til de nye høyoppløste lydformatene som finnes på hd-dvd skivene.

Men bevares - det er mye for pengene allikevel.

Lenke til kommentar

Du må ha hdmi på xboxen din for å få 1080p ut. Du kan visstnok fikse dette via vga...

Det er ikke mulig å få tilgang til de nye høyoppløste lydformatene som finnes på hd-dvd skivene.

Du kan få 1080p over vga også som du nevner, du får bare 1080i/720p som maks oppløsning over komponent pga av noen teite DRM begrensninger(eller enn eller annen standard). Inngangen har ikke noen problemer med å takle det på et teknisk plan.

Det er sant at når du bruker drevet på 360en så får du ikke de feteste HD lyden ut, begrensningen der er selve 360en, ikke drevet. Vet ikke om det er mulig å få utnyttet det når du bruker en vanlig pc, har ikke testet det.

Du må også ha utstyr som takler de beste lossless lydformatene, noe som ikke mange har. Er selv veldig fornøyd med lyden som jeg får ut av drevet og 360en.

Lenke til kommentar

Du kan få 1080p over vga også som du nevner, du får bare 1080i/720p som maks oppløsning over komponent pga av noen teite DRM begrensninger(eller enn eller annen standard). Inngangen har ikke noen problemer med å takle det på et teknisk plan.

Det er sant at når du bruker drevet på 360en så får du ikke de feteste HD lyden ut, begrensningen der er selve 360en, ikke drevet. Vet ikke om det er mulig å få utnyttet det når du bruker en vanlig pc, har ikke testet det.

Du må også ha utstyr som takler de beste lossless lydformatene, noe som ikke mange har. Er selv veldig fornøyd med lyden som jeg får ut av drevet og 360en.

Du kan få tilgang til de høyoppløste lydformatene med en "gammel" receiver - hvis avspilleren har intern koding med pre out - må kople inn 6xrca kabler mellom avspiller og receiver.

Men en slik hd-dvd avspiller koster betraktelig mer enn xbox addonen.

Å få dette til via pc tror jeg er vanskelig og kanskje enda dyrere.....

Lenke til kommentar
Du kan få tilgang til de høyoppløste lydformatene med en "gammel" receiver - hvis avspilleren har intern koding med pre out - må kople inn 6xrca kabler mellom avspiller og receiver.

Men en slik hd-dvd avspiller koster betraktelig mer enn xbox addonen.

Å få dette til via pc tror jeg er vanskelig og kanskje enda dyrere.....

Er ikke helt oppdatert med receivere og slikt, men holdt på en del år med lyd og lydbehandling.

Hvis man har en pc med mange utganger fra før, så skulle jeg tro at man kan bruke de og få optimal lyd ut så lenge programvaren tillater det.

Har som sagt ikke testet dette selv på min musikk/lyd/studio pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...