Strofe Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Hvitløk er sunt, men hva med hvitløkspulver? Hvorfor er ikke "Mat og drikke" under kultur, forresten? Latterlig! Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Ja, det er sunt, men du får en utrolig dårlig ånde. Det er verre en vanlig hvitløk, så min anbefaling er at det er bedre å bruke original vare. Bedre er det også. Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 Bare å pusse tenna etterpå? Er den dårlige ånden vedvarende? I dag stekte jeg kjøttboller og hodekål. Brukte hvitløkspulver på det. Kunne jeg stekt et par hvitløksfedd sammen med det i stedet? Lenke til kommentar
synsing Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Bare å pusse tenna etterpå? Er den dårlige ånden vedvarende? I dag stekte jeg kjøttboller og hodekål. Brukte hvitløkspulver på det. Kunne jeg stekt et par hvitløksfedd sammen med det i stedet? Hvorfor er ikke "Mat og drikke" under kultur, forresten? Latterlig! Hvitløksånden varer vel ikke så fryktelig lenge, men er jo bare å ta en tyggis uansett. Avhenger litt av hvor mye hvitløk du bruker. Ta en titt på hva hvitløkspulveret inneholder. Er det bare knust og tørket hvitløk er det vel like sunt som fersk, men de fleste liker best fersk hvitløk i matlaging pga. smaken. Hakket i småbiter eller knust og strødd over f.eks. Tidligere var vel Mat&Drikke plassert under samfunn. Passer inn fler steder. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Det må nevnes at å pusse tenna eller tygge tyggis ikke hjelper stort mot hvitløksånde. Det er noen som påstår at persille tar vekk ånden, men jeg kjenner fortsatt hvitløksånde etter at noen har prøvd persille. Hvitløkånde kommer ikke fra munnen. Den kommer fra hals, svelg, mage og tarmsystemet. Hvis du spiser mye hvitløk, så kommer det også ut med svette. Man får altså hvitløkslukt på svetten. Spis derfor ikke hvitløk hvis du skal ut med kjæresten (hvis ikke da kjæresten også spiser hvitløk). Når det gjelder "STROFE" som steker kjøttboller og kål, så vil jeg anbefale at du bruker vanlig hvitløk i presse: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=16268685 Mye bedre. Jeg hadde brukt to til tre fedder, men bruk litt mindre hvis du ikke er vant med hvitløk. Lenke til kommentar
synsing Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Men en fresh tyggis kan vel fortsatt kamuflere lukta endel når man snakker med folk osv? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Men en fresh tyggis kan vel fortsatt kamuflere lukta endel når man snakker med folk osv? Da må man ha to til tre biter fortløpende friske. Det vil bli mye tyggis Lenke til kommentar
Strofe Skrevet 4. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2007 (endret) Så det lukter egentlig ikke hvitløk, men tarmer, magesyre og gørr? Hvorfor kommer hvitløksånden fra svelg, mage og tarmsystemet? Og hvor lenge holder man på å svette hvitløkslukt? Endret 4. desember 2007 av Strofe Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Etter større lammemiddager med mengder av hvitløk, oser jeg hvitløk i opptil to døgn. Etter en grandiosa med hvitløkspulver/hvitløkspepper kjenner man knapt lukten dagen etter. Det kommer an på mengde. Eter man hele hvitløksfedd (lammemiddag) og i tillegg har krydret med hvitløkspepper, samt har hvitløkssmør over potetene, så sier det seg selv at lukten sitter mye lenger. Det er i slike tilfeller man "svetter hvitløk". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå