Gå til innhold

Optimalisere alle sider med utfylt meta tag?

Anbefalte innlegg

ja, det begynner å bli en ørtenhundre og søtti sider med stoff på en side jeg holder på med. En ting jeg gjorde i begynnelsen var å få den skikkelig søkevennlig med riktig utfylte metatagger osvosv.

I det cms systemet jeg har så kan jeg legge til meta info på alle sider som er i forbindelse med hovedsiden. Vil dette ha noe for seg eller vil siden uansett dukke opp på andre IKKE oppgitte ord selv om ikke jeg har meta på alt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
No consensus exist whether or not the keywords attribute has any impact on ranking at any of the major search engine today. It is speculated that it does, if the keywords used in the meta can also be found in the page copy itself.

Ingen vet sikkert hvordan f.eks Google indekserer og rangerer nettsteder.

Og uansett, meta description brukes fortsatt og de andre meta-taggene lever i beste velgående, selv om de har andre formål.

Lenke til kommentar

Det kan ikke stå klarere enn den Wiki-artikkelen imho, men hvis det ikke er nok kan man jo spørre seg hvor sannsynlig (og hvor smart) det ville være å ta hensyn til meta-informasjon webmaster skriver selv, i en virkelighet med spammere, cybersquatters og svart/"ond" SEO.

Vi kan være enige om å være uenige :)

Lenke til kommentar

Etter å ha eksperimentert på Russ.no, har jeg kommet frem til at den eneste meta-tag'en som er nyttig for SEO er description. Jeg mener også å ha lest at Google tar hensyn til keywords, hvis det er definert bare noen få (og ikke hundrevis, som var grunnen til at de sluttet å høre på keywords).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...