Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fra vennefølelser til forelsket? Er det mulig?

Gjest -Forvirret-

Anbefalte innlegg

Gjest -Forvirret-

Jeg har en litt kinkig situasjon foran meg for øyeblikket. Jeg er forelska i en jente, vi har vært en del sammen, men hun har akkurat kommet ut av et langt forhold og har gitt klar beskjed om at hun ikke er klar for noe forhold enda for hun trenger å realisere noen mål som singel osv. Jeg har sagt det er helt greit, men spurte om vi ikke kunne fortsatt kose litt og ha sex og sånn. Det var greit for henne, men så hadde vi sex en gang og etter det så blei det litt mye. Jeg har vært litt intens med meldinger osv for jeg vil ha henne hele tiden og prate med henne osv, så jeg skjønner godt at det blei for mye for henne.

Den meldingen jeg ihvertfall fikk etter noen dager der hun hadde vært veldig tilbakeholden og ikke ringt eller svart noe særlig på meldinger osv, var at hun hadde tenkt litt og hun ville bare være venn med meg for det var vennskapsfølelser hun hadde for meg så det blei ikke noe mer kos og sex, det blei for mye for hun. Men hun villle gjerne finne på ting med meg som å se en film eller gå på kino osv. Jeg blei rimelig lei meg og ganske sint, ikke sint på ho men på at stort sett hver gang jeg forelsker meg så ender det opp sånn at de vil være venn. "Er så ålreit å prate med, kan prate om alt". Blabla....kjempegreier det, men det er ikke det jeg vil ha.

Noen av vennene mine sier at hun kanskje gjorde dette for at hun skulle roe ting ned litt fordi det blei for mye og at jeg burde fortsette å satse litt. Men jeg vet ikke for jeg orker ikke å være venn med henne og for eksempel se at hun finner seg en ny en. Jeg er forelska og det er ikke vennefølelser, men samtidig så har jeg jo et håp om at kanskje hennes følelser kan snu, men jeg har liksom ikke hørt så mye om akkurat det og håpet at noen hadde erfaringer på sånne ting eller kan lese noe mellom linjene som jeg ikke ser selv. Hva skal jeg gjøre nå? Har sagt ja til å gå på kino en dag, for å se hvordan det blir, men vil vite om det kan være noe håp i det hele tatt, for jeg orker ikke pine meg gjennom noe så usikkert viss sjansen for det er nesten lik null. Har en venninne som jeg var forelska i før, men hun måtte jeg kutte kontakten med lenge før jeg klarte å forholde meg normalt til henne igjen. Erfaringer please? :)

PS : Må si også at vi fikk kontakt bare for noen få uker siden. Så ting har gått i forteste laget. Tenkte kanskje det var relevant info.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_Forvirret_*

Er det noen som har noen tips eller noe om dere ikke har erfaringer? Er litt fortvilet og vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar

Takk for svarene. Møtte ho i dag igjen og det var litt sånn smårar stemning, men det gikk greit. Sendte en melding etterpå og sa at det var godtatt og helt greit det vennegreiene nå så ikke vi skal gå å tenke på det når vi evt er sammen. Jeg gjør som du sier krize, gjøre en god gjerning ihvertfall :) gidder ihvertfall ikke fortsette med noe håp om at det skal snu har jeg funnet ut. Det vil bare være lidelse. Så other ladies....HERE I COME ;)

Skreiv visst med nicket mitt nå, men det gjør ikke noe. Var ikke så hemmelig allikevel :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...