Gå til innhold

Litt hjelp til å tolke ordrestatus hos MPX ønskes.


Anbefalte innlegg

Bestilte 2 varer som begge var på lager ved bestilling på søndag (2/12), og denne ordren har nå stått som "i arbeid" siden mandag morgen. Vil jo under normale omstendigheter ikke begynne å mase på butikken etter bare 2 dager, men jeg ble litt bekymret når jeg ser at det står B (bestilt) og R (rest) ved disse varene... Bekreftet leveringsdato har endret seg til "dagens dato" for hver dag.

 

127895.jpeg

 

Hadde vært fint å få varene før helgen, og siden jeg ikke har handlet på MPX før håper jeg noen med erfaring derfra kan se om det ser normalt ut, eller om jeg bør ta kontakt først som sist.

 

Kan legge til at den ene varen er 100 stk+ på lager, den andre er demo, så den finnes det kun 1 av.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Er det itegra.no som leverer til MPX?

 

Isåfall er det ikke rart at det er tregt, jobben min har bestilt en del ting derfra i det siste og vi forventer at det tar ca. 1 uke fra varene er bestilt til vi får de levert hos oss, dette er når tingene er på lager...

 

Derfor bestiller vi nødig derfra med mindre vi må, norek.no er veldig kjappe for tiden, bestilte noen småting i dag tidlig, og det er levert hos oss i morgen...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Ja, vi gjør nok det da riroil, ordre med status "i arbeid" minner farlig om Komplett's sommerlotto.

Men takk for svarene i alle sammen, da gidder jeg ikke gjøre noe annet enn å vente med det første i alle fall. Var bare den "Rest" jeg ble litt usikker på.

 

Trodde i grunn MPX generelt var bra på leveringstid jeg, men har ikke brukt de selv før nå, og det var først og fremst rett produkt til rett pris som fikk meg dit denne gangen. Er ikke krise om det ikke kommer før over helgen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja, vi gjør nok det da riroil, ordre med status "i arbeid" minner farlig om Komplett's sommerlotto.

Men takk for svarene i alle sammen, da gidder jeg ikke gjøre noe annet enn å vente med det første i alle fall. Var bare den "Rest" jeg ble litt usikker på.

 

Trodde i grunn MPX generelt var bra på leveringstid jeg, men har ikke brukt de selv før nå, og det var først og fremst rett produkt til rett pris som fikk meg dit denne gangen. Er ikke krise om det ikke kommer før over helgen. :)

 

Har bestilt fra MPX før, og da har de holdt "normal" leveringstid (rundt 2-3 dager til meg)...

 

Men nå hører jeg rykter om at lageret til Itegra (og da mpx og xd) flytter til Norek. Og storvarelageret som Norek i dag har på Borgeskogen skal flyttes til det nye lageret som tcg bygger.

 

Huff, hvis disse ryktene stemmer så lover det dårlig for rask leveringstid... Skulle noe slikt skje så må vi nesten forvente leveringstider på en uke eller mer... :(

Lenke til kommentar
Trodde i grunn MPX generelt var bra på leveringstid jeg, men har ikke brukt de selv før nå, og det var først og fremst rett produkt til rett pris som fikk meg dit denne gangen. Er ikke krise om det ikke kommer før over helgen. :)
Bestilte selv et 8800GT-kort fra MPX på mandag, siden de hadde det inne (i motsetning til nesten alle andre). Bestillingen ble lagt inn litt over 10, og pakken var sendt før kl. 16 samme dag, så MPX kan definitivt være raske.

 

Så jeg får nok kortet i dag. Det triste er at maskinen kortet skal inn i, er til reparasjon hos Netshop Oslo, og der ser de ikke ut til å være raske :thumbdown:

Lenke til kommentar
Sitter her med "samme" skjermbilde. Først 3., så 4. og tilslutt nå 5. Kan ikke si det bryr meg så ekstremt. Måtte jeg hatt varen idag hadde jeg bestilt den tidligere. Julerushet har begynt, så det å satse på at Posten holder tidene sine nå er hvertfall bak mål.

Ja, må bare understreke at dette ikke var ment som noen klagetråd for sen levering hos MPX.

 

Jeg er normalt er relativt tolmodig person, men har en gang tidligere "brent" meg litt på å sitte pent å vente når ordren har hengt seg i systemet, der det enestet saliggjørende var å ta kontakt med butikken. Så var bare derfor jeg ønsket en bekreftelse her på at ordrestatus "i arbeid" og "Rest" er normalt.

 

Har forøvrig paralellt med dette vært i kontakt med MPX ang forespørlseler på noen varer, og de har imponert med veldig raske svar på mail. Klarte ikke la vær å nevne min innestående ordre når jeg likevel var i dialog med dem, og de sa at demovarer kunne ta litt lenger tid enn normalt.

Vet ikke i hvilken grad MPX (eller Itegra) har automatisert plukking, men demovarer er vel typisk veldig manuellt...

 

Uansett, jeg har så langt et positivt inntrykk av MPX, så ønsker ikke at dette skal utvikle seg til noe klagetråd.

I likhet med mange andre butikker, kunne de kanskje blitt enda bedre om de hadde funnet en annen måte å angi status. "I arbeid" er jo ganske diffust, og beskriver vel muligens fakta, men når feks Komplett sier "Plukking begynt" og dette pågår over mange dager lurer man jo litt på hvor stort lageret egentlig er... :p

Lenke til kommentar

Da jeg bestilte mitt 8800gt der i forrige uke stod ordren til "i arbeid" i 2 dager før den ble sendt ut. Står at de har 1-3 dagers leveringstid hvis du sjekker siden de har om informasjon rundt levering.

 

Statusen "i arbeid" betyr bare at plukklisten er skrevet ut. Regner da med at de på lageret har en diger bunke med slike plukklister som de tar så fort de kan. :)

Endret av Stream
Lenke til kommentar

Jepp, det er nok litt ekstra trøkk hos de fleste butikker nå som det nærmer seg jul. Jeg vet de sier 1-3 dager Stream, var som sagt bare dette med "Rest" og "bestilt" jeg lurte litt på.

 

Men har fått svar på det jeg lurte på her nå, og varene er på omlastningsentralen, så de har med andre ord holdt det de sier om leveringstid på nettsiden. I tillegg har de svart raskt å hyggelig på mine mailforespørsler, så jeg sitter igjen med et positivt inntrykk av MPX.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...