Gå til innhold

Netshop yter topp service igjen.


Anbefalte innlegg

Utrolig at dere hedrer noen for arbeid dere rett og slett betaler dem for... Legger dere et innlegg hver gang dama bak RIMI kassa slår feil, men retter det opp umiddelbart og?

 

Victurus!

Man kan ikke forvente at en butikk nærmest uten å blunke legger opp en ny vare i sortimentet sitt kun for deg. Det at de gjør det, og det at de gjør det så raskt, er god service. Det er ikke noe man skal kunne forvente. Definasjonen på god service er å få mer enn man forventet. Ergo er dette god service. Det er ikke det samme som det med dama på Rimi da det er noe man forventer.

 

Som andre her påpekte er det dessuten viktig å fremheve god service, og ikke bare klage når man er misfornøyd. Det vil da bli lettere for folk å se hvor de burde handle. Folk skriker hele tiden ut om hvor dårlig service de har fått og hvor dritt butikken er bare fordi de ikke kunne få nytt hovedkort med en gang, men måtte vente 3 dager på at butikken testet det.

 

Get a grip!

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nuffern:

Vel, hvis alle gikk rundt og roste butikkene i himmelen for noe som rett og slett skal gjøre, hadde forumet vært neddynket av poster av typen "Jeg kjøpte en HD, den funka! BRA BUTIKK!!!". Kan ikke helt se hvordan det hjelper forbrukerne på noen måte. Selvom folk poster dårlige erfaringer hele tiden, er det rett og slett disse som er viktige, fordi dersom du selv skulle havne i en tilsvarende situasjon så vet du hvilken vei det bærer. For min del er det totalt likegyldig om en person får erstattet sitt produkt om det er noe feil, det som derimot gir meg konstruktiv tilbakemelding er om bedriften IKKE gjør det.

 

Julingkake:

Det at butikken selger en vare som gir mer for pengene er vel strengt tatt ikke helt det vi diskuterer her. Antar at ved god service så trekker du likhetstegnet mot god pris.

 

Theo343:

Du har helt rett, man kan ikke alltid forvente god service. Dog så synes jeg det er meget merkverdig at det ikke forventes av Netshop, med tanke på hvordan dem i utgangspunktet ble store og hvordan de markedsfører seg.

 

Jeg kan ikke helt se hva som er så fantastisk abnormt med servicen Netshop yter her, hadde nærmest vært sjokkert om dem hadde handlet på noe annen måte, dette rett og slett på bakgrunn av deres markedspolitikk. Dere må bare ha vært borti skrekkelig ting, siden dette fremstår som en

utenomjordisk hendelse for dere.

 

Victurus!

Lenke til kommentar
Utrolig at dere hedrer noen for arbeid dere rett og slett betaler dem for... Legger dere et innlegg hver gang dama bak RIMI kassa slår feil, men retter det opp umiddelbart og?

 

Victurus!

Usaklig. Det er ingen selvfølge å få god service og som forbrukere liker vi å fremheve de som gir det. Vi er oppegående nok til å skille mellom prisnivåer.

 

Helt enig. Når jeg handler julegaver er det sjeldent jeg blir spurt om de skal pakke inn gavene for meg, og hvis jeg må spørre dem så sier de ofte at de ikke KAN pakke inn f.eks. (ungjenter bak kassa = teh sux).

 

Etter noen turer til øst-europa syns man plutselig at den minste service her hjemme er veldig bra...

Lenke til kommentar
Jeg er enig med victurus: Det er ingen grunn til å rose en butikk for noe jeg faktisk forventer at den skal gjøre. Rask postgang er heller ikke noe som gjør en god butikk.

 

Må si meg enig med begge her.

 

Å omlevere raskt en vare som er DOA er IKKE god service. Det er akkurat slik det skal være. Å ikke omlevere, eller å være veldig treg med å omlevere, er dårlig service. Hvis man i tillegg til rask omlevering gir et plaster på såret, i form av f.eks. rabatt på neste kjøp, da er det god service.

 

Å holde hva man lover er heller ikke god service, det er igjen forventet. Å ta inne en vare på forespørsel, må nok kunne ansees som god service ja. :)

 

Når det gjelder klaging på nettbutikker her på forumet, så blir klageren rimelig fort satt på plass dersom klagen er urettmessig. Derfor vil urettmessig kritikk sjelden ha noen særlig innvirkning på en nettbutikks omdømme.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Jeg er enig med victurus: Det er ingen grunn til å rose en butikk for noe jeg faktisk forventer at den skal gjøre. Rask postgang er heller ikke noe som gjør en god butikk.

 

For min egen del er jeg aldri mer lojal enn det som passer meg best. Jeg håper andre gjør det samme.

Så du sier at ved å være illojal så forventer du faktisk god service?

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Jeg er enig med victurus: Det er ingen grunn til å rose en butikk for noe jeg faktisk forventer at den skal gjøre. Rask postgang er heller ikke noe som gjør en god butikk.

 

For min egen del er jeg aldri mer lojal enn det som passer meg best. Jeg håper andre gjør det samme.

Så du sier at ved å være illojal så forventer du faktisk god service?

Å få det jeg har betalt for er ikke "god service". Det kalles et kjøp.

 

Når det gjelder DOA og retur av defekte produkter så må butikkene følge kjøpsloven. Å følge loven er ikke så bemerkelsesverdig at jeg får lyst til å komme med et gledesutbrudd på diskusjon.no og pælme seksere i webshopguiden.

 

Forøvrig lever banker som DnB fett på "lojale" kunder, selv om banken ikke utmerker seg på noen positiv måte.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Tolket bare "aldri mer lojal enn det som passer meg best" som at du hopper fra selger til selger uten å ha en favoritt som du kan bygge et godt kunde/selger-forhold til, og at du forventer at alle skal gi deg topp service. Kan hende at jeg tolket feil, men det var slik jeg forsto det.

 

Er også enig i at man ikke skal hoppe i taket og rose en leverandør for kun å ha fikset et defekt produkt. Om leverandøren derimot gjør det raskere og bedre enn hva som er normen for slikt så er det jo bra og fortjener kanskje litt ros. Da kan man lettere se hvilke leverandører som prioriterer ettersalg, og ikke bare det som er enkelt nemlig salgsprosessen.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
hehe, men til syvende og sist, et produkt som er DOA og får det erstattet = god service .. vel...

 

Victurus!

Kvaliteten på selve produktet er nøyaktig det samme som hos andre butikker. Det er ingen butikker jeg kjenner som pakker opp alle varene sine og tester dem.

 

Netshop har tullet endel med ordrene mine og jeg har levert tilbake produkter to ganger. Dette burde vært unngått, men netshop har alltid føyd seg etter argumenter uten krangling eller surmuling. Når fakta ligger på bordet har de tatt affære og ryddet opp i sakene.

 

Netshop har alltid møtt meg med en høflig og vennlig tone. Det er faktisk uvanlig å ikke måtte krangle litt for å få en butikk til å inrømme feil.

 

Pris er nok viktigst i valg av nettbutikk, fra ordre til ordre, men der hvor prisforskjellen er liten havner Netshop på toppen av min liste.

 

Uansett valg av butikk tror jeg nok at kranglefanter vil ha problemer med service uansett hvor de handler :)

Lenke til kommentar
Uansett valg av butikk tror jeg nok at kranglefanter vil ha problemer med service uansett hvor de handler :)

Det er sannhet i det der. Uansett hva man krever/kan forvente så er det alltid lettere å oppnå et god resultat dersom man er høffelig og imøtekommende. Dette gjelder like mye for kunde som for selger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...