Gå til innhold

LCD tv, pris klasse 10000-27000, hva velger jeg?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er på utkikk etter en bra tv og så langt har jeg sett på:

Sony KDL-40X3500

Sony KDL-46X3500

hehe, samme tv, vet det...noen som har noen tips om andre merker osv? Noe som f.eks koster 10 000 og er like bra eller enda bedre...hjelp taes med takk...skal bestille tv i kveld eller i morgen....fint om det kommer noen raske svar....:D...

Det jeg bruker tv'en til kommer til å bli (det jeg bruker mest kommer først): film, tv, xbox 360, pc....

Takker

Endret av Zpac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KDL-4xX3500 serien er meget gode TV'er, og er et godt kjøp, nesten uansett pris. Sony er også kjent for høy kvalitet, og lite feil. Det samme gjelder LG. Fra LG kan jeg anbefale 47LF65, også en 1080p TV i ca samme prisklasse.

Eventuelt, så kan du jo se på Pioneer PDP428XD.

Her får du ikke 1080p, men du får til gjengjeld uovertruffen bildekvalitet. KURO-serien (Kuro betyr svart på japansk), xx8-serien til Pioneer er kåret til verdens beste tv opptil flere ganger allerede.

Lenke til kommentar

Nei, faktum er faktisk at plasma tv'er er raskere enn LCD, detaljnivåene vil ikke være de samme på billige plasma tv'er, men det trenger du ikke tenke på ved Pioneer sine modeller. Pioneer er overlegne på kvalitet, bilde, farge, og sortnivå. Om du har så mye penger tilgjengelig ville jeg gått for Pioneer PDP428XD som sagt, eller LG 47LF65. Pioneeren vil gi litt bedre bilde i filmer, pga plasma's overlegenhet innen farger og sortnivå, mens LG'en vil være et lite hakk "kvassere" ved bruk av X360, PS3, PC og lignende.

EDIT: Pioneeren er som navnet tilsier en 42", mens LG'en er en 47".

Endret av plaank
Lenke til kommentar

Sony modellen er et par hakk nyere på markedet. En ting som er litt "dumt" med Sony tv'er, er at de er VELDIG avhengig av godt signal for at bildet skal bli bra. Men når det er godt, så er Sony fantastiske. Sony er også et merke det er utrolig lite feil på.

Dette gjelder forsåvidt LG også.

Av de to ville jeg valgt Sony'en, pga at den er nyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...