Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samme kjerne betyr ikke samme kort, akkurat som 8800GTX ou Ultra var forskjellige.

Og har 8800Ultra fått en høyere ytelse over 8800GTX som går over forskjellene i klokkehastighet, eller har du kanskje andre eksempler å vise til? Hva mener du dem kan optimalisere for og gi en stor forbedring som gjelder spesifikk 9800GTX?

jeg tror det han mener er at nvidia kan lage drivere som øker noen kort sin ytelse mer enn andre kort pga at kortene er bygd opp forkjellig. etter hva jeg vet er 9800gtx en del annerledes enn 8800(g92), derimot 8800GT og 8800GTS(g92) er det ikke så stor forskjell på, tor jeg.

Større forskjell på 8800GT og 8800GTS, enn 9800GTX og 8800GTS. :ph34r:

Ettersom 8800GT har fått deaktivert noen shadere i kjernen, mens 9800GTX har identiske spesifikasjoner (bortsett fra frekvenser såklart) på kjernen.

Lenke til kommentar

De nyhetene vi har sier at Nvidia har gitt dette et internt navn og den lyder "9800GTX+ driver". Derfor det er rimilige å tro at det er først og fremst beregnet på 9800GTX. Dette kommer trolige til å øke ytelse på 8800GT, GTS og 9800GX2 også, men det er grunn å tro at den er spesielt skrevet for 9800GTX, og dermed er det rimilige å forvente at den vil ha størst effekt på dette.

 

Jeg frykter at forskjeller mellom 8800GTS og 9800GTX er litt mer en så, men vi bør vente for å se noen tester med denne nye driveren, da kan vi få litt mer realistisk bilde av de realle likeheter og forskjeller mellom 8800GTS og 9800GTX.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
De nyhetene vi har sier at Nvidia har gitt dette et internt navn og den lyder "9800GTX+ driver". Derfor det er rimilige å tro at det er først og fremst beregnet på 9800GTX. Dette kommer trolige til å øke ytelse på 8800GT, GTS og 9800GX2 også, men det er grunn å tro at den er spesielt skrevet for 9800GTX, og dermed er det rimilige å forvente at den vil ha størst effekt på dette.

Nei, det er den ikke.

Finnes ikke et sånt navn på den. Vi kaller den foreløpig 180.

 

Optimaliseringene er for både G92 og G200.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
De nyhetene vi har sier at Nvidia har gitt dette et internt navn og den lyder "9800GTX+ driver".

Nei, det er den ikke.

Finnes ikke et sånt navn på den. Vi kaller den foreløpig 180.

 

De nyhetene jeg har sier at: "The performance might be so good that internally Nvidia calls it 9800GTX+" . Jeg vet at Fudzilla ikke er den mest pålitlige kilden, men er eneste kilden for denne nyheten for meg. Her linken slik de gjengir nyheten.

 

Men navne er ikke så viktige, vet du når denne kommer og hva slags ytelsesøkning (eventuelt på hviket kort) vi prater om?

Lenke til kommentar

Må nesten komme med litt offtopic jeg også...

 

4850 ligger jo rett ved siden under 8800gts 512, feks fikk 7444 i Vantage (jeg fikk ca 8400 med Oc gts). Så jeg tviler stort på at hoppet fra mid range til high end kortet blir så stort som linken vist over (ramguy).

 

Til sammenligning fikk jeg 10 940 i vantage med 280gtx.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...