Propanelgen Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Testene så langt er virkelig skuffende. Kommer 100% sikkert til å stå over denne generasjonen når man ser hvor lite ytelsen forbedres. Overrasket og ekstremt skuffet over nVidia. Det ser ut som den eneste som kan få fart i sakene nå er Intel. Håper de får ut Larabee i løpet av neste år.. Endret 17. juni 2008 av Propanelgen Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Stemmer det Leif - sikkert noen om prøver det en gang. Jeg syns det er synd at folks syn på strømforsyninger er helt forvrengt. I tilleg glemmer folk at strøm-tester av hardware generellt på nett - er det hele testriggen drar ut av veggen. Ikke det som blir testet, med mindre annet er spesifisert! Endret 17. juni 2008 av WheelMan Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Jeg byttet til Tagan900w, når jeg klokket det fikk jeg masse trøbbel, uklokka hadde jeg ikke noe trøbbel=) Men Leifeinar...jeg hadde ikke anbfalt det til noen hvis de skulle kjøre et sånt oppsett, husker du ikke all tullet jeg opplevde :!: Endret 17. juni 2008 av Fluesopp Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Intressant dette med testen av Fligh Simulator hos Toms Hardware. 7fps forskjell til 8800ultra, eller 30% forskjell og det var dårligere fps UTEN AA. Her ligger det betydelig potensiale for forbedring i driverene. Uten at det er noen stor nyhet i seg selv. Lenke til kommentar
Cortinarius rubellus Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Kingpin har fått tak i 3 280...hoho på is http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=191313 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Fatter det ikke jeg heller, syntes ikke ytelsen er noe imponerende med tanke på den høye prislappen. Har jo nevnt tidligere at 2x 8800GT koster under halve prisen og yter jo helt på nivå, du kan jo få deg 2x 9800GTX til under prisen av 1x GTX 280. Du har også 9800GX2 om du ikke har SLi-muligheter, alle er bedre til prisen. 9800GX2 er jo jevnt over bedre, hvert fall ikke dårligere om du ikke kjører 2560x med full AA, og det koster 1'000-1'500kroner mindre? Er det virkelig verdt å punge ut med godt over 4'000kroner idag, når prisen antagelig vil falle om 1-2uker? nVIDIA kan umulig holde denne stive prisen når HD 4870 kommer (om HD 4870 ikke flopper fullstendig da) om de holder prisen priser de jo seg selv ut av konkurransen. Dette er nok litt i gråsonen og jeg kan ikke se at det er noe bevist, men jeg mener tydelig at Dual-GPU (SLI/CF) gir mer hakking på samme FPS, enn det en singel GPU. På 8800GTX / med kun en kjerne på 9800GX2 så kunne jeg kanskje klare meg med en 25FPS i Crysis, mens jeg synes selv en 30FPS+ må til for å få smooth opplevelse med Dual-GPU. Høyere FPS gir jo dog litt bedre spillbarhet, og alt går jo litt "raskere". Men som sagt så synes jeg at Dual-GPU hakker/litt mer oppstykket. Grunne ntil at jeg nevnte crysis i denne sammenheng er jo da fordi dette er der det er mest merkbart, og i de anre spillene så er det gjerne såpass høy FPS at dette ikke er merkbart. Så om jeg hadde valget mellom Dual-GPU og Singel GPU hvis jeg visste at Singel GPU'en hadde ca like bra ytelse så ville jeg uten tvil valgt Singel-GPU. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Litt morsom detalj angående komplett.no. Nå som det begynte å bli litt få gtx280 skkjermkort igjen i listen deres gikk prisen opp en tusenlapp. Bra høy prisstigning på under et døgn. Virker som de virkelig vil sko seg på de som bare må ha det nå. Jeg kan ikke se noe prisøkning hos komplett. De har listet ett par nye overklokket EVGA som har alltid vært litt dyrere. Kanskje jeg tar feil, men hviken pris har økt fra igår? Endret 17. juni 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Fikk solgt HD3870 for 950kr til en bekjent. Får vel klare meg med "stue-PC-en" imens Hoho, det var _svært_ dyrt. Betalte 1750kr for det nytt (11.01.08). Det er også PowerColors PCS versjon MED GDDR4. Denne selges ikke mer så jeg tok meg friheten å sette den litt _høyere_ Endret 17. juni 2008 av Core2Duo_Dude Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Fikk solgt HD3870 for 950kr til en bekjent. Får vel klare meg med "stue-PC-en" imens Hoho, det var _svært_ dyrt. Betalte 1750kr for det nytt (11.01.08). Det er også PowerColors PCS versjon MED GDDR4. Denne sleges ikke mer så jeg tok meg friheten å sette den litt høyere Hahah, da har du overpriset enda værre. Tommelregelen for brukte dataustyr er halvpris i forhold til dagens pris. Dette er tilfellet hvis det er fremdeles i salg, men hvis det er "utgått" fra salgslistene da bør man regne en fjerde del av den siste prisen. Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Fikk solgt HD3870 for 950kr til en bekjent. Får vel klare meg med "stue-PC-en" imens Hoho, det var _svært_ dyrt. Betalte 1750kr for det nytt (11.01.08). Det er også PowerColors PCS versjon MED GDDR4. Denne sleges ikke mer så jeg tok meg friheten å sette den litt høyere Hahah, da har du overpriset enda værre. Tommelregelen for brukte dataustyr er halvpris i forhold til dagens pris. Dette er tilfellet hvis det er fremdeles i salg, men hvis det er "utgått" fra salgslistene da bør man regne en fjerde del av den siste prisen. hhssjjj! La nå dette salget gå sin uvitende gang... Lenke til kommentar
rbr Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 håper de sender gtx kortet mitt fra komplett i dag bestillte i går men orderstatus sier åpen enda. håper jeg ikke var for sent ute. vil ha dette før helgen. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 De pleir å være veldige raske, det er rart at ordersatus er fremdels åpen. Kanske de drøyer det til lansering av HD4780, i håp om å få det billigere fra leverandøren? Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) QUOTE(Core2Duo_Dude @ 16/06-2008 : 22:05) * Av en eller annen grunn blir det diskutert nesten mer om HD4800 kortene enn GT200 kortene i "nvidia's kommende lanseringer, hva vet vi?"-tråden laugh.gif Tror folk er litt skuffa over GT200 gjevnt over tongue.gif Alle venter bare spent på HD4800 serien. Jeg selv har tenke å kjøpe HD4870. Kjører Intel Brikkesett med 2x PCIex16, så har mulighet for CrossFire hvis jeg vil knuse de med single GTX280 kort QUOTE Som sagt venter vi jo på å se hvordan 4000 seriern yter, ingen tester som er garantert sanne. For alt vi vet blir 4000 serien også en flopp. Men man er nokk litt skuffa over gt200 ja Har mine tvil på at 4850 yter 75% av 280 gtx, når 3870x2 yter mye dårligere enn 9800gx2 som yter dårligere en 280gtx. Med mindre ytelse hoppet til ATi er enormt. På den der sammenlignegaa fra ati, hvorfor i helvete sto ikke gt200 som powerfull men ATI's kort var powerfull? Nvidia: expensive, powerfull, power hungry'' ATI er så stapfull av løgner, håper ATI får noen gode 4*** kort bare for at Nvidia skal fatte at det er blitt konkuranse. Mvh Nvidia Endret 17. juni 2008 av Masterfifty Lenke til kommentar
Professional Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 We had two GeForce GTX 280s on hand and a plethora of SLI bridges, so we of course had to run them in SLI. Now remember that a single GTX 280 uses more power than a GeForce 9800 GX2, and thus two of them is going to use a lot of power. It was so much power in fact that our OCZ EliteXStream 1000W power supply wasn't enough. While the SLI system would boot and get into Windows, we couldn't actually complete any benchmarks. All of the power supplies on the GTX 280 SLI certified list are at least 1200W units. We didn't have any on hand so we had to rig up a second system with a separate power supply and used the second PSU to power the extra GTX 280 card. A 3-way SLI setup using GTX 280s may end up requiring a power supply that can draw more power than most household circuits can provide. Til de så har anbefalt 280GTX på 500 watt så blir det kanskje litt lite. Kilder: http://anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3334&p=19 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Intressant dette med testen av Fligh Simulator hos Toms Hardware. 7fps forskjell til 8800ultra, eller 30% forskjell og det var dårligere fps UTEN AA. Her ligger det betydelig potensiale for forbedring i driverene. Uten at det er noen stor nyhet i seg selv. Det argumentet syntes jeg kommer hver eneste gang vi ser et nytt skjermkort, yter det skuffende sier man alltid "jaja, men driverne blir jo bedre" Det blir jo bare ren synsing, klart driverne blir bedre men det som er trenden er jo at ytelsen går nesten tilsvarende opp på eldre kort når det først kommer nye drivere. Klart nå har jo GTX 280 en god del større forandringer enn for eksempel 8800GTS vs 9800GTX, men folk sier jo det at disse nye 177.xx driverne øker ytelsen endel på GeForce8 og GeForce9 kort, og da hjelper det egentlig lite for om ytelsen til 9800GX2 øker med nesten tilsvarende som ytelsen til GTX 280 når nye drivere kommer så er jo situasjonen mer eller mindre den samme, og det er det jeg syntes vi opplever hele tiden. Folk sier at nye drivere vil gjøre ting så mye bedre, men disse nye driverne forbedrer de andre nVIDIA kortene såpass også at de nye nVIDIA kortene egentlig ikke blir noe særlig bedre sammenlignet med de andre. Men jeg syntes at ytelsen er lav iforhold til spesifikasjonene, så noe må da holde igjen noe her? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Har mine tvil på at 4850 yter 75% av 280 gtx, når 3870x2 yter mye dårligere enn 9800gx2 som yter dårligere en 280gtx. Med mindre ytelse hoppet til ATi er enormt. Har vi lest de samme testene eller? Hos meg er det vell bare mer eller mindre ved 2560x og full AA at GTX 280 yter bedre enn 9800GX2, på alt fra 1980x og lavere så yter jo faktisk 9800GX2 til 1'000-1'500kroner mindre bedre over stort sett hele fjøla? 1x HD4870 skal da yte bedre enn 1x HD 3870X2 (alt annet vil være skuffende) og om det er tilfelle så vil jo fort 1x HD 4870 være helt med på notene da du fort får deg 2x HD 4870 til prisen av 1x GTX 280? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 1x HD4870 skal da yte bedre enn 1x HD 3870X2 (alt annet vil være skuffende) og om det er tilfelle så vil jo fort 1x HD 4870 være helt med på notene da du fort får deg 2x HD 4870 til prisen av 1x GTX 280? er blitt sakt at hd4850 yter 75% av et GTX 280, så 2 av de holder nok. 2 hd4870 gjør nok en klart overlegen seier der. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Håper ATI kommer snart med produktet sitt og det ikke blir papir lansering, ønsker ny gpu men ser ikke vitsen med å gå i fra 8800GTS 640 som er klokket til ultra hastighet og så betale 4500kr for et produkt så ikke er så mye bedre. 50% ytelse økning gjennomsnit på 12xx oppløsning må til før eg legger penger på bordet. Vil ha crysis very high gameplay i dx10 med 100fps før eg vurdere ny gpu Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 Da skal du nok få vente en god stund. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 17. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2008 (endret) Er redd for det, nvidia har kun skuffet på ytelse hoppet siden 8800 serien. Rekner ikke med at ATI viser fram noe bra heller med 4xxx serien. Kanskje 3xx serien til nvidia blir bedre vi får se. Edit: Er også spent på om nye drivere og evnt patch til crysis kan hjelp på. min fps på 30 hadde vore supert trenger ikke 100fps då for å si det sånt så lenge den ikke detter under 30. Endret 17. juni 2008 av HWBruker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå