Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?

WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ett Asus 280 på meg i går, men nå begynner jeg å tenke på Strømforsyning.

Er ikke mange som har både PCIe 8 og 6. Har sett på en adapter hos Microplex, men der står det med stor fet skrift "Brukes på egen Risiko".

Hva anbefales for å dra systemet prikkfritt?

Mulig oppsett:

Asus Maximus Formula

Intel Quad Q9450

OCZ Platinum 4gb

Asus GTX280

DVD Brenner

3 Disker(1 Raptor, 2 Sata lagring)

Anten Ninehundred(med div vifter)

Trenger råd, var først bestemt på MIST, men er en annen tråd der det slaktes om dagen?

Lenke til kommentar

Det betyr ant. at de er vanskelig å få tak i. Men jeg forstår meg ikke på hvem som bare må ha GTX 280 nå med de resultatene vi har sett. Jeg ville ventet til 25-26. juni før jeg kjøpte noe som helst.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tja, dette er jo en ganske lang E-peen forlengelse vet du, ikke så mange som "behøver" det men mange som "bare må ha uansett pris og det faktum at det støyer like mye som en støvsuger".

Tror det kan være smart å vente til man får neste generasjons mainstream modeller ute.

Lenke til kommentar

Fatter det ikke jeg heller, syntes ikke ytelsen er noe imponerende med tanke på den høye prislappen.

Har jo nevnt tidligere at 2x 8800GT koster under halve prisen og yter jo helt på nivå, du kan jo få deg 2x 9800GTX til under prisen av 1x GTX 280. Du har også 9800GX2 om du ikke har SLi-muligheter, alle er bedre til prisen.

9800GX2 er jo jevnt over bedre, hvert fall ikke dårligere om du ikke kjører 2560x med full AA, og det koster 1'000-1'500kroner mindre?

Er det virkelig verdt å punge ut med godt over 4'000kroner idag, når prisen antagelig vil falle om 1-2uker? nVIDIA kan umulig holde denne stive prisen når HD 4870 kommer (om HD 4870 ikke flopper fullstendig da) om de holder prisen priser de jo seg selv ut av konkurransen.

Lenke til kommentar
Ble ett Asus 280 på meg i går, men nå begynner jeg å tenke på Strømforsyning.

Er ikke mange som har både PCIe 8 og 6. Har sett på en adapter hos Microplex, men der står det med stor fet skrift "Brukes på egen Risiko".

Hva anbefales for å dra systemet prikkfritt?

Mulig oppsett:

Asus Maximus Formula

Intel Quad Q9450

OCZ Platinum 4gb

Asus GTX280

DVD Brenner

3 Disker(1 Raptor, 2 Sata lagring)

Anten Ninehundred(med div vifter)

Trenger råd, var først bestemt på MIST, men er en annen tråd der det slaktes om dagen?

En 600W burde holde i lange baner, mest sannsynlig en 500 også.

Lenke til kommentar

Ehhh.. SIkker? jeg kjenner en som har mindre avasnert systemet enn dette ett 8800 GTS 512 mb og han bruker 550w og han hadde for lite størm så han måtte sette på en 400w til.

Lenke til kommentar
Ehhh.. SIkker? jeg kjenner en som har mindre avasnert systemet enn dette ett 8800 GTS 512 mb og han bruker 550w og han hadde for lite størm så han måtte sette på en 400w til.

du har ikke tenkt på at hvis et GTS 512 bruker 110W hva bruker da de andre 440W??

Lenke til kommentar

Da har du jo massevis av erfaringer

Da går du for denne https://prisguiden.no/product.php?productId=76857

Kompis har denne, har ihvertfall mulighet for tilkobling for 3 9800gtx. Er det 8 pin eller 6 pin?

Lenke til kommentar

La oss legge det litt sammen da:

Et 8800: 110W (I verste fall)

CPU: 30-50W (om du ikke overklokker - regn da med 50-70)

HK/RAM: Ehh.. 100, om du er jøvlig god.

Disker: 50W ved oppstart, kanskje.

Vifter: Ikke verdt å tenke på engang.

I mine øyne har han da brukt ca 350W - og har enda 200 til gode.

Legger du et GTX 280 i regnestykket, har du fortsatt strøm nok.

Enig i den, 2x2900pro og q6600 på Mist500w :!:

Men jeg tror jeg hadde anbefalt et hakk høyere, men det gikk bra....

Litt marginer er alltid greit - derfor jeg vanligvis anbefaler rundt 500-600W.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...