Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, da har jeg greid å lese de sidene som jeg ikke har fått med meg, spesielt interesant at :
"AMD says its 4850 device at about 110 W and $199 will deliver about 75 percent of the performance of Nvidia's high-end GTX280 which costs $649 and dissipates 236W. Two of the AMD parts on a board will hit graphics benchmarks about 30 percent higher than the Nvidia device, the AMD spokesman added.

 

Ergo :

 

75% av Gt 280 ytelse =

 

Call of Duty 4 : Nvidia 111 Fps ca 40.5 kr pr frame (ca pris 4500 på kortet) / Ati 83.71 Fps , ca 17,91 Kr pr frame (ca pris på kortet 1500kr).

 

Nvidia Ytelse pr watt : 0.47Fps pr watt Ati ytelse pr watt : 0,761 fps pr watt.

1. Det er AMD som uttaler det. :p (du ser jo at Nvidia sine antagelser ikke stemte, noe som vel ikke akkurat er noe nytt at leverandøren oppgir litt for positive tall) Hvordan ATI har klart å fortjene slik pålitelig vet jeg ikke... (de er da absolutt ikke hvite bak ørene)

2. ca pris blir 1650kr om det er ca 199$ (GTX 260 koster ivhertfall 3300kr på det billigste og koster 399$).

3. Igjen, det er AMD, men blir selvfølgelig spennende å se.

4. Middelklassen / skjermkort på rundt 1000-2000kr har da alltid vært en del bedre på pris/ytelse. DET kan vel umulig være noe nytt. Så å sammenligne HD3850 mot GTX 280 blir som å sammenligne en golf mot en ferrari. Skal man sammenligne så er HD 4870 VS GTX 260 det som er mest sammenlignbart. Nå virker det jo som om ATI vinner her også, men ingen vits å dra det så langt.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Tror det blir et skjermkort på meg og Intel brikkesett, dersom ATI kommer med et skikkelig killer kort i 4800 X2 så blir det vel to stk kanskje. Men da bør det gi meg gode resultater i Crysis og World in Conflict, for det er vel det jeg kommer til å spille fremover. :)

 

 

World in Conflict er så "The-way-it's-meant-to-be-played" som det går an, det vil vell alltid yte best på nVIDIA skjermkort.

 

Og der har nVIDIA en fordel fremfor AMD / ATI, er jo drøssevis med tittler som blir nVIDIA brandet og bedre optimalisert for nVIDIA skjermkort.

Lenke til kommentar
Hmm, da har jeg greid å lese de sidene som jeg ikke har fått med meg, spesielt interesant at :
"AMD says its 4850 device at about 110 W and $199 will deliver about 75 percent of the performance of Nvidia's high-end GTX280 which costs $649 and dissipates 236W. Two of the AMD parts on a board will hit graphics benchmarks about 30 percent higher than the Nvidia device, the AMD spokesman added.

 

Ergo :

 

75% av Gt 280 ytelse =

 

Call of Duty 4 : Nvidia 111 Fps ca 40.5 kr pr frame (ca pris 4500 på kortet) / Ati 83.71 Fps , ca 17,91 Kr pr frame (ca pris på kortet 1500kr).

 

Nvidia Ytelse pr watt : 0.47Fps pr watt Ati ytelse pr watt : 0,761 fps pr watt.

1. Det er AMD som uttaler det. :p (du ser jo at Nvidia sine antagelser ikke stemte, noe som vel ikke akkurat er noe nytt at leverandøren oppgir litt for positive tall) Hvordan ATI har klart å fortjene slik pålitelig vet jeg ikke... (de er da absolutt ikke hvite bak ørene)

2. ca pris blir 1650kr om det er ca 199$ (GTX 260 koster ivhertfall 3300kr på det billigste og koster 399$).

3. Igjen, det er AMD, men blir selvfølgelig spennende å se.

4. Middelklassen / skjermkort på rundt 1000-2000kr har da alltid vært en del bedre på pris/ytelse. DET kan vel umulig være noe nytt. Så å sammenligne HD3850 mot GTX 280 blir som å sammenligne en golf mot en ferrari. Skal man sammenligne så er HD 4870 VS GTX 260 det som er mest sammenlignbart. Nå virker det jo som om ATI vinner her også, men ingen vits å dra det så langt.

 

Forventer faktisk ikke at Ati er skinnhellig her nei, og dagens dollarkurs på 5.15 gir jo kun ca 1000Kr pr kort + muligens Mva (25% og noe høyere norske priser) ergo ca 1500.

Ta tallene mine mer som en morosak enn noe som prøver å være nøyaktig, for det er de neppe.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Oi oi, trur han har blitt ATI-Frelst

Halleluja!

 

Eller blir det kanskje slik:

 

næææ... eller kanskje :o

Måtte bare. :p

 

Litt kveldsmorro. ^^

(mens vi fortsatt kan se etterdønningene av hypen fra GTX280/260)

 

Haha xD :lol:

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...