Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Selvfølgelig. Skal man overklokke så er man best stilt med det billigste. Har man ikke peiling på klokking, og heller ikke ønsker å lære det så kan det til tidervære greit med en overklokket versjon. (ellers har det liten/ingen hensikt)

 

Med mindre det er en annen kjøler enn standardkjøleren (sjelden vi ser det, men det hender)

 

Overklokkking av GPU har blitt vedlig enkelt i det siste, og dra på et par "slidere" krever ikke mye kunnskaper, opplæring eller peiling.

 

En bra kjøler kan være bra argmentet for å kjøpe en OC GTX 280. Fordi detter er "hot" på stock alereade. Jeg tror at vi kan forvente flere OC GTX 280 med vannblokk snart, da er det greit å betale litt ekstra for det. Ellers blir det veldige lite vits å betale ekstra for en OC GPU med stock-kjøler.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Etter det jeg ser her så vil jeg tro 2*4870 vil bli et bedre valg.

Da også med tanke på hovedkort.

 

Og jeg som var hardcore nVidiafan :dontgetit:

Ser vi en omvendelse her?! :ph34r:

 

Oi oi, trur han har blitt ATI-Frelst

frelstsz1.jpg

Endret av Extremetel
Lenke til kommentar
Så har jo AMD valgt en ganske risikabel strategi med GDDR5-minne, det er godt mulig de ikke klarer å levere kort på en stund, jeg blir litt mistenksom når jeg bare har sett benchmarks for 4850.

Jeg tror at de har produsert dem færdig og alt er klart for salg nå, men kanskje prøver å bruke semme "knep" som Nvidia, nemlige sette munkurv på alle helt til siste dagen. På denne måten klarer de å overaske konkurenten.

 

La oss håpe at det blir en bra kort med store ovverasklelser, fordi da vil prisen på GTX 280 og 260 rase. krysser fungurene for en bra HD4870!

Lenke til kommentar

Hmm, da har jeg greid å lese de sidene som jeg ikke har fått med meg, spesielt interesant at :

"AMD says its 4850 device at about 110 W and $199 will deliver about 75 percent of the performance of Nvidia's high-end GTX280 which costs $649 and dissipates 236W. Two of the AMD parts on a board will hit graphics benchmarks about 30 percent higher than the Nvidia device, the AMD spokesman added.

 

Ergo :

 

75% av Gt 280 ytelse =

 

Call of Duty 4 : Nvidia 111 Fps ca 40.5 kr pr frame (ca pris 4500 på kortet) / Ati 83.71 Fps , ca 17,91 Kr pr frame (ca pris på kortet 1500kr).

 

Nvidia Ytelse pr watt : 0.47Fps pr watt Ati ytelse pr watt : 0,761 fps pr watt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...