Sam_Oslo Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg hører at mange argumentere for SLI-alternatvie overfor GTX 280. Detter blir da akkurat det som Nvidia har planlagt, nemlige å tvinge flere SLI hovedkort til markedet. De gjenstår å se hvordan HD 4870 kommer til å yte, men hvis ryktene stemmer, da kan dette yte enda bedre i crossfire og fort bli et bedre alternativ for mange med Intel-hovedkort. Lenke til kommentar
T3X4C0 Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Det ble ett Asus 280 på meg og. Om jeg bestiller mens det er 5 på lager, så betyr det at Kortet skal være mitt, selv om det står at det er 0 på lager nå? Kan jeg sjekke på ordren min om jeg har fått ett kort som blir sendt? Står ikke på mailen :/ Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) søren der avslørte du lageret mitt Noen påsto at CF skalerer elendig? Det er ikke tilfelle, det skalerer bra opptil 3x, men 4x skalerer elendig. Så HD4870*2 kan bli en killer. Samt at du kan kjøre gode Intel chipsett. GTX280 gjorde alt annet enn å overbevise denne gang, jeg håpet på en "8800GTX" reround, da hadde jeg slått til tvert. Endret 16. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
haalo Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg tipper at HD4870 kommer til å bli ganske close og kanskje være bedre enn GTX260 i flere tilfeller. Og da blir det jo spennende å se hvordan kortetene skalerer i SLi/CF. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 snipp Du ser ikke poenget? Jeg snakker rein ytelse, REIN! Selfølgelig er det bedre og sette sammen 8500gt gange 400. Men SLI har begrensning ifølge Nizzen, du kan ha tre 280gtx. Blir litt problematisk å få seks 8800gt for å få samme ytelse. Og er det ikke maks 2 9800gx2? Ikke pris, YTELSE Jeg ser poenget, men det er jo bare tull å tenke sånn, da en slik tankegang ikke er reel for 99% av markedet. Hvem gidder vell å skaffe seg 3x GTX 280 i det hele tatt? Det blir for dyrt for nesten alle, sikkert ikke mye som fungerer tipp topp med en slik løsning, og ytelsen blir rett og slett "overkill" for folk flest. De har rett og slett ikke behov for såpass ytelse, og vurderer det jo ikke når det koster over 10'000kroner for en slik løsning. Tenker du KUN ytelse så vil selvsagt GTX 280 være å foretrekke, men hallo? Hvem tenker ren ytelse? Nesten alle tenker pris / ytelse, folk vil ha mest for pengene sine, de vil ha god ytelse til billigst mulig pris. Og da stryker jo GTX 280 sammenlignet med 2x 8800GT Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Hva blir prisforkjellen på HD4870 * 2 kontra HD4870x2? (som kommer i aug) Sitter å lurer på Nvidia Gtx 260 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 EVGA GtX280 Triple SLI + EVGA 790i SLI Vantage numbers http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=191313 :mrgreen: Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Men det er klart, dette vil vell gjøre at 2x 8800GT, 2x 8800GTS, 2x 9800GTX og 1x 9800GX2 er straks mye mer aktuelt, og 2x 8800GT høres fort bedre ut for Ola Nordmann nå enn det gjorde før, nå er det sånn "åshit! 2x 8800GT til 2'000kroner er faen meg like bra som det nye GTX 280 kortet til 4'000kroner!!" Så nVIDIA taper på ingen måter penger her, og folk kjøper jo GTX 280 selv om det (etter min mening) er tåpelig priset per dags dato. Så det er ikke rart at de gjør det slik, hvert fall inntil AMD / ATI kontrer med noe som gjør at nVIDIA taper penger, for øyeblikket taper de jo ingen ting på at brukere velger andre løsninger siden det er deres løsninger. SLi ble plutselig mer aktuelt og popluært nå også, noe som kan være fint nå som nVIDIA er i konflikt med Intel, om nVIDIA ender med å gi Intel SLi lisens for å komme seg inn på Nehalem plattformen så står jo vi forbrukere igjen som vinnere, da kan vi kjører både SLi og Crossfire med alle brikkesett, vi har en priskrig mellom AMD / ATI og nVIDIA. Hadde dette kortet danket ut alt som er på markedet så hadde nVIDIA hatt en grunn til "overprise" det / krevd mye for kortet, nå som det alt finnes løsninger som er billigere og yter bedre så har de ikke det argumentet lengre så prisen faller nok fort ned, om AMD / ATI slår til med HD 4870 også som folk kan kjøre i Crossfire (STOR fordel, da de beste brikkesettene er Crossfire only) så vil nVIDIA ikke kunne prise GTX 280 for høyt lengre uten å tape salget. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 snipp Du ser ikke poenget? Jeg snakker rein ytelse, REIN! Selfølgelig er det bedre og sette sammen 8500gt gange 400. Men SLI har begrensning ifølge Nizzen, du kan ha tre 280gtx. Blir litt problematisk å få seks 8800gt for å få samme ytelse. Og er det ikke maks 2 9800gx2? Ikke pris, YTELSE Jeg ser poenget, men det er jo bare tull å tenke sånn, da en slik tankegang ikke er reel for 99% av markedet. Hvem gidder vell å skaffe seg 3x GTX 280 i det hele tatt? Det blir for dyrt for nesten alle, sikkert ikke mye som fungerer tipp topp med en slik løsning, og ytelsen blir rett og slett "overkill" for folk flest. De har rett og slett ikke behov for såpass ytelse, og vurderer det jo ikke når det koster over 10'000kroner for en slik løsning. Tenker du KUN ytelse så vil selvsagt GTX 280 være å foretrekke, men hallo? Hvem tenker ren ytelse? Nesten alle tenker pris / ytelse, folk vil ha mest for pengene sine, de vil ha god ytelse til billigst mulig pris. Og da stryker jo GTX 280 sammenlignet med 2x 8800GT Er ganske enig, har 8800gt selv. Men bare påpeker at Nvidia kanskje har lagt to kort som er for denne 1%, kanskje var det en stor feil. Men en ny 8800gtx tviler jeg på at de kan bli selv med nye drivere. Men 280 gtx er ikke dyr til å være det beste innen det beste av enkeltkort, selfølgelig er det ikke like stor hopp som 8800gtx. Er mer spennende og se hvordan min prisklasse vil yte, blir vell 260gt eller no på min neste pc, men er spent på ATI's kort. Kan bli flopper de også, men vis de blir skikkelige 8800gt'er (populære) så vil Nvidia senke prisene? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 EVGA GtX280 Triple SLI + EVGA 790i SLI Vantage numbers http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=191313 Det er bare vakkert Selv om jeg aldri hatt kjørt nForce 790i med alle problemene som fort følger med det, men EVGA lager vakre kort, de er eksepsjonelle på kundebehandling, helt klart en av mine absolutte favoritter! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Jeg ser poenget, men det er jo bare tull å tenke sånn, da en slik tankegang ikke er reel for 99% av markedet. Det er da fortsatt ikke tull å tenke sånn for den ene prosenten er det vel? Og nå er det heller ikke mange som handler i disse prisklassene (3300-5000kr) uansett, så det er ikke så altfor mye større kjøpergruppe det heller. For mange er sikkert 9800GX2 tull å kjøpe, mens andre mener selv 9800GTX er kjempe-overkill, og andre synes at 8800GT er meeer enn nok. Med andre ord må det da være lov å ha lyst på tri-SLI, eller å mene at dette er nødvendig. For ja, det er faktisk nødvendig om du ønsker "CS respons"-ytelse i flere nyere spill (altså såpass høy FPS at du ikke merket at det henger litt etter selv om du snur deg raskt osv..) , kombinert med middels/høy eye-candy. Ikke det at jeg er helt i den gruppen, men er ikke noe mer tull en andre grupper. Endret 16. juni 2008 av andrull Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg hører at mange argumentere for SLI-alternatvie overfor GTX 280. Detter blir da akkurat det som Nvidia har planlagt, nemlige å tvinge flere SLI hovedkort til markedet. De gjenstår å se hvordan HD 4870 kommer til å yte, men hvis ryktene stemmer, da kan dette yte enda bedre i crossfire og fort bli et bedre alternativ for mange med Intel-hovedkort. Tror også dette er en måte fra Nvidia å selge flere av de gamle kortene. De selger 280 til entusiastene som gjerne rasker med seg to - og får senket lagrene av gx2 og diverse andre løsninger for sli. Faren er selvsagt at AMD nå kommer med kort som i x 2 antagelig legger seg mellom 260x2 og 280x2. Blir spennende å se når Nvidia bytter til lavere nm. Kan ikke tenke meg de får 2 280'er på ett kort med 65nm. Kanskje de en gang neste år hopper over ett nivå i shrinkingen og får ut ett x3 kort? Akkurat nå virker det derimot som AMD får en sjanse til å tette forspranget. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg ser poenget, men det er jo bare tull å tenke sånn, da en slik tankegang ikke er reel for 99% av markedet. Det er da fortsatt ikke tull å tenke sånn for den ene prosenten er det vel? Og nå er det heller ikke mange som handler i disse prisklassene (3300-5000kr) uansett, så det er ikke så altfor mye større kjøpergruppe det heller. For mange er sikkert 9800GX2 tull å kjøpe, mens andre mener selv 9800GTX er kjempe-overkill, og andre synes at 8800GT er meeer enn nok. Med andre ord må det da være lov å ha lyst på tri-SLI, eller å mene at dette er nødvendig. For ja, det er faktisk nødvendig om du ønsker "CS respons"-ytelse i flere nyere spill (altså såpass høy FPS at du ikke merket at det henger litt etter selv om du snur deg raskt osv..) , kombinert med middels/høy eye-candy. Ikke det at jeg er helt i den gruppen, men er ikke noe mer tull en andre grupper. Godt poeng, for elkjøp er 8500 og 8600 gt 256mb kraftige spillskjermkort som drar det meste. På hva? bf2 å half life? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Men det er klart, dette vil vell gjøre at 2x 8800GT, 2x 8800GTS, 2x 9800GTX og 1x 9800GX2 er straks mye mer aktuelt, og 2x 8800GT høres fort bedre ut for Ola Nordmann nå enn det gjorde før, nå er det sånn "åshit! 2x 8800GT til 2'000kroner er faen meg like bra som det nye GTX 280 kortet til 4'000kroner!!" Så nVIDIA taper på ingen måter penger her, og folk kjøper jo GTX 280 selv om det (etter min mening) er tåpelig priset per dags dato. Så det er ikke rart at de gjør det slik, hvert fall inntil AMD / ATI kontrer med noe som gjør at nVIDIA taper penger, for øyeblikket taper de jo ingen ting på at brukere velger andre løsninger siden det er deres løsninger. SLi ble plutselig mer aktuelt og popluært nå også, noe som kan være fint nå som nVIDIA er i konflikt med Intel, om nVIDIA ender med å gi Intel SLi lisens for å komme seg inn på Nehalem plattformen så står jo vi forbrukere igjen som vinnere, da kan vi kjører både SLi og Crossfire med alle brikkesett, vi har en priskrig mellom AMD / ATI og nVIDIA. Hadde dette kortet danket ut alt som er på markedet så hadde nVIDIA hatt en grunn til "overprise" det / krevd mye for kortet, nå som det alt finnes løsninger som er billigere og yter bedre så har de ikke det argumentet lengre så prisen faller nok fort ned, om AMD / ATI slår til med HD 4870 også som folk kan kjøre i Crossfire (STOR fordel, da de beste brikkesettene er Crossfire only) så vil nVIDIA ikke kunne prise GTX 280 for høyt lengre uten å tape salget. Det er flere viktige poeng her, men jeg personlige har så pass respekt for min "kasse", at jeg nekter å fornærme den med nVIDIA hovedkort. Og hvis ryktene om HD4870-ytelsen stemmer, da kommer folk flest til å satse på Intel-HK og Crossfire, og dette kan fort tvinge nVIDIA til å senke prisene kraftig. Jeg personlige vil ikke bestille noe som helst intil neste uke, og da blir det veldige spenende å se ytelse på HD4870 i crossfire. Endret 16. juni 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Er Nvidia hovedkort såååå dårlige? Hva er det som gjør cf kort såmye bedre? Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Trodde ikke 4870 kom før i august? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Er Nvidia hovedkort såååå dårlige? Hva er det som gjør cf kort såmye bedre? Intel-chipset for Intel platform! Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Er Nvidia hovedkort såååå dårlige? Hva er det som gjør cf kort såmye bedre? Intel-chipset for Intel platform! Trudde Nvidia og Intel hadde hatt et samarbeid lenge menn var noe skurring for øyeblikket eller noe? Lenke til kommentar
Asken Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Er Nvidia hovedkort såååå dårlige? Hva er det som gjør cf kort såmye bedre? Intel-chipset for Intel platform! Trudde Nvidia og Intel hadde hatt et samarbeid lenge menn var noe skurring for øyeblikket eller noe? Nvidia lager SLi hovedkort / chips for intel prosessorene, men intel vil også ha / støtte SLi på sine egne chipsett, men Nvidia veit at SLi er den eneste grunnen til at folk velger hovedkortene deres ( siden de suger) så de velger å ikke la intel ha SLi støtten, så nå får ikke Nvidia lage hovedkort / chipsett til Nehalem prosessorene.. For at CF skal kunne virke så trenger de bare 2 eller fler PCI-e 16x så CF er støttet uansett. Men det er mulig å få SLi på intel chipsett med hackede drivere... Endret 16. juni 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Trodde ikke 4870 kom før i august? HD 4870x2 kommer ikke før Aug ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå