CavemaNz Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Du kan ta med varer for inntil 6000 kr når du har vært ute av landet i over 24 timer anyways, så skjermkort og HD burde gå greit;) Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Jeg er 15 og uskyldig x] Eller så sier jeg at jeg kjøpte det for 1195 x] Burde jeg virkelig kjøpe i USA blir jo litt problematisk hvis jeg skal sende det til reparasjon eller no?? eller kan jeg ta sånt i Norge på forretningens regning? Endret 16. juni 2008 av Rudde93 Lenke til kommentar
Mr. Fiskum Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Synes ikke 280 gtx yter sp dårlig på disse testene, ikke bruker den mye strøm når denb ikke er på load eller hva det no heter. Mer skuffet over ATI's ytelse. 8800gt har alltid ytet bra i Crysis, så SLI blir vell bare enda bedre. Men du kan ikke sammenligne 9800gx2 og 4870x2 med 280gtx, vist det yter like bra burde man være kjempefornøyd, det er jo dobbel så bra ytelese pr kort. Vent til 280 gx2 kommer De første testene er allt på very high, ait? Lenke til kommentar
Asken Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) ''Den er defekt så jeg fikk den billigere'' du sparer litt over 1000 på å kjøpe den i statene, og da har du vell ikke like mange rettigheter om noe skulle skje med den i Norge... Endret 16. juni 2008 av Extremetel Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Det var jo ingen HD4870 i den testen så hvordan kan du være skuffet? Over 3870 x2 som jeg trudde ytet bedre enn 9800 gtx pga gjenpåtatte påminnelser fra ATI fans. CavemaNz Lagt til I dag, 16:54 Masterfifty: Blir litt feil å sammenlikne 3870 X2 med GTX280. 3870 X2 ble solgt til 1990 kr på komplett for kort tid siden. Vent å se hva Ati 4870 klarer, 2 sånne i crossfire vil hamle opp med GTX280 til samme pris. Evt kjøpe 1 og ha nær GTX260 ytelse til en billigere penge. Jeg sier det igjen, 3870 x2 er et dobbelt kjerne kort. du kan ha 2 i cf, du kan ha 4 gtx 280. Nvidia kan gå (kanskje) gå å pule sæ i ræva pris/ytelse. GTX 280 = entusianst kort Vi vet ikke hvordan 4870 yter! Endret 16. juni 2008 av Masterfifty Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) ''Den er defekt så jeg fikk den billigere'' Eller kjøleren er defekt jeg skal sette på vannkjøling når jeg kommer hjem x] Noen som vet om noen store PC foretinger i Miami området? Endret 16. juni 2008 av Rudde93 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Hvilket merke skal jeg velge kom med tips til merkevalg av gtx 280 Har hatt mest pov og xfx, men det er egentlig tilfeldig.. Vet at korta er like, men LÆLL! Vanskelig å velge... Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Hvorfor kan vi ikke sammenligne GTX 280 med både 9800GX2 og 2x 8800GT? Greit at det er litt forskjellig på grunn av det er multi-GPU vs single, men det vi alle er ute etter er jo ytelse, ikke hvor mange kjerner kortet har osv.. Det er ytelse / pris som er vesentlig (hvert fall for folk flest) og dermed er det gjerne rakande likegyldig om det er en, to eller atten kjerner vi snakker om. Er jo det samme som å si at du ikke kan sammeligne en single core og dual core CPU, eller en dual core og quad fordi det forskjellig antall kjerner, det blir jo bare for dumt. Testen til AnandTech viser jo helt klart at 2x 8800GT holder nivå med GTX 280 så godt som over hele fjøla, om du ikke spiller på 2500x oppløsning eller høyere så vil du gjerne få minst like god ytelse med 2x 8800GT, og siden SLi støtte nå er å finne i så godt som samtlige spill som blir produsert så er jo ikke det lengre noen negativ faktor heller. Du får deg 2x 8800GT til 2'100kroner og du får deg 1x GTX 280 til 4'200kroner, dobbel pris, så godt som identisk ytelse? Da sier det seg selv at det er en veldig dårlig deal uansett hvordan du snur og vender på det. Dessverre krever jo 2x 8800GT et SLi hovedkort, som er og blir dårligere enn Intel brikkesett, men da har du jo 9800GX2 til 3'400kroner som ikke er like bra når det kommer til pris / ytelse som 2x 8800GT, men det slår 1x GTX 280. Her har nVIDIA prisa seg hinsides all fornuft, litt slik som med 8800Ultra. Tror prisen fyker ned om ikke så lenge, de skal bare melke alle som ikke klarer å vente. Ellers så priser de seg helt ut, AMD / ATI vil også forhåpentligvis få til en priskrig etter hvert her også Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg sier det igjen, 3870 x2 er et dobbelt kjerne kort. du kan ha 2 i cf, du kan ha 4 gtx 280. Nvidia kan gå (kanskje) gå å pule sæ i ræva pris/ytelse. GTX 280 = entusianst kort Du kan ikke ha fire, men du kan ha tre. Husk igjen på at Quad-Crossfire/SLI skalerer elendig også da, så da er man mye bedre tjent med GTX 280/260 SLI. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) ''Den er defekt så jeg fikk den billigere'' Eller kjøleren er defekt jeg skal sette på vannkjøling når jeg kommer hjem x] Noen som vet om noen store PC foretinger i Miami området? Eller bare legge den i lomma? Bli stoppa i sikkert kontrollen og konfiskert, en av vaktan e litt data å bare tar dn me hjem okey, nizzen u win. Im defeted Endret 16. juni 2008 av Masterfifty Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Hvilket merke skal jeg velge kom med tips til merkevalg av gtx 280 Har hatt mest pov og xfx, men det er egentlig tilfeldig.. Vet at korta er like, men LÆLL! Vanskelig å velge... Skaff EVGA på grunn av at de er en såpass god leverandør når det kommer til support og kundebehandling Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Hvorfor kan vi ikke sammenligne GTX 280 med både 9800GX2 og 2x 8800GT? Greit at det er litt forskjellig på grunn av det er multi-GPU vs single, men det vi alle er ute etter er jo ytelse, ikke hvor mange kjerner kortet har osv.. Det er ytelse / pris som er vesentlig (hvert fall for folk flest) og dermed er det gjerne rakande likegyldig om det er en, to eller atten kjerner vi snakker om. Er jo det samme som å si at du ikke kan sammeligne en single core og dual core CPU, eller en dual core og quad fordi det forskjellig antall kjerner, det blir jo bare for dumt. Testen til AnandTech viser jo helt klart at 2x 8800GT holder nivå med GTX 280 så godt som over hele fjøla, om du ikke spiller på 2500x oppløsning eller høyere så vil du gjerne få minst like god ytelse med 2x 8800GT, og siden SLi støtte nå er å finne i så godt som samtlige spill som blir produsert så er jo ikke det lengre noen negativ faktor heller. Du får deg 2x 8800GT til 2'100kroner og du får deg 1x GTX 280 til 4'200kroner, dobbel pris, så godt som identisk ytelse? Da sier det seg selv at det er en veldig dårlig deal uansett hvordan du snur og vender på det. Dessverre krever jo 2x 8800GT et SLi hovedkort, som er og blir dårligere enn Intel brikkesett, men da har du jo 9800GX2 til 3'400kroner som ikke er like bra når det kommer til pris / ytelse som 2x 8800GT, men det slår 1x GTX 280. Her har nVIDIA prisa seg hinsides all fornuft, litt slik som med 8800Ultra. Tror prisen fyker ned om ikke så lenge, de skal bare melke alle som ikke klarer å vente. Ellers så priser de seg helt ut, AMD / ATI vil også forhåpentligvis få til en priskrig etter hvert her også Du ser ikke poenget? Jeg snakker rein ytelse, REIN! Selfølgelig er det bedre og sette sammen 8500gt gange 400. Men SLI har begrensning ifølge Nizzen, du kan ha tre 280gtx. Blir litt problematisk å få seks 8800gt for å få samme ytelse. Og er det ikke maks 2 9800gx2? Ikke pris, YTELSE Lenke til kommentar
Asken Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Hvilket merke skal jeg velge kom med tips til merkevalg av gtx 280 Har hatt mest pov og xfx, men det er egentlig tilfeldig.. Vet at korta er like, men LÆLL! Vanskelig å velge... Gigabyte eller XFX? ;P noen få igjen hos komplett Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 ''Den er defekt så jeg fikk den billigere'' Eller kjøleren er defekt jeg skal sette på vannkjøling når jeg kommer hjem x] Noen som vet om noen store PC foretinger i Miami området? Eller bare legge den i lomma? Bli stoppa i sikkert kontrollen og konfiskert, en av vaktan e litt data å bare tar dn me hjem okey, nizzen u win. Im defeted Konfiskert på hvem grunnlag? Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Hvilket merke skal jeg velge kom med tips til merkevalg av gtx 280 Har hatt mest pov og xfx, men det er egentlig tilfeldig.. Vet at korta er like, men LÆLL! Vanskelig å velge... Gigabyte eller XFX? ;P noen få igjen hos komplett Nizzen, du har jo 9800gx2? Ifølge tester yter denne nesten bedre, med mindre du går SLI? Vis du ikke skal gå mer en dual SLI er det ikke da ifølge andre bedre å kjøpe et til av 9800gx2? Rudde93: pipelyd Endret 16. juni 2008 av Masterfifty Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 fy faen skuffende resultater med gtx 280. Ikke verdt oppgraderinga om du har et 8800gtx/gts/gt fra før. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 fy faen skuffende resultater med gtx 280. Ikke verdt oppgraderinga om du har et 8800gtx/gts/gt fra før. Har ett 8800 GTX mens kal ha ny PC så må ha nytt kort uansett HK'et støtter tri-sli Men sitter å vurderer GTX 280 eller 9800 GX2 skal spille nextgen spill eks. crysis, cod4.. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg tipper at HD4870 kommer til å bli ganske close og kanskje være bedre enn GTX260 i flere tilfeller. Lenke til kommentar
CavemaNz Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Masterfifty: Er vel ingen som betviler at 3 x GTX 280 er det raskeste man kan få idag. Dog driter man ikke penger, og nesten 14000 kr for 3 kort som blir slått av neste års toppmodell, er vanvidd:P Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 16. juni 2008 Hvilket merke skal jeg velge kom med tips til merkevalg av gtx 280 Har hatt mest pov og xfx, men det er egentlig tilfeldig.. Vet at korta er like, men LÆLL! Vanskelig å velge... Gigabyte eller XFX? ;P noen få igjen hos komplett Masse på lager på pcutstyr... og billigere... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå