Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes folk tar helt av for veldig lite igrunn.

Har lest hele Anandtech reviewen og kan ikke si annet enn at kortet er latterlig overpriset.

 

Greit nok at det er dyrt å produsere, men alle tegn tyder på at Ati har en vinner på gang til en MYE billigere penge i 4870.

 

Jeg har bare hatt Nvidia frem til nå, men jeg synes 4500 kr er for drøyt for ytelse som blir slått av 9800gx2 i 9 av 10 tilfeller til 1200 kr mindre..

 

Når man i tillegg tar i betrakning hvor mye watt kortet drar ved load, så synes jeg det rett og slett er et dårlig kjøp.

 

Jeg synes det er for drøyt at kortet blir banket av 2stk 8800GT som i skrivende stund kan fås for 1075 kroner stykket.

Lenke til kommentar

En annen ting å vurdere er for de som har mulighet for SLI, er at 8800GT i SLI gjør det meget bra i forhold til GTX280.

 

2 slike får du for 2200 kr...

 

Men kjøp ivei! Mer 4870 til meg :)

 

 

EDIT: Lilac1, samme tanke jeg hadde nettopp, hehe

Endret av CavemaNz
Lenke til kommentar

Akkurat nå er det faktisk mye billigere samt like god ytelse å kjøpe 1 stk 9800GX2 vs GTX280 eller 2*8800GT vs GTX260.

 

Det er ikke overbevisende for meg. Så jeg venter til alle kortene er på markedet. Anandtech regelrett slaktet disse kortene :/.

 

I tillegg får man jo 9800GTX til bare 1995,-.

 

Det er dog et område GTX280 brilljerer på allerede nå og det er folding, seti osv. Så driver du med det kan jo 163xPenryn ytelse være verdt å tenke på. Dvs. GTX280 folder like raskt som 163 stk. 45nm Quads fra Intel(la den synke inn og tenk på det igjen). CUDA kompatibel folding@home klient for G80, G92 og GT200 blir sluppet denne uken. Dvs. alle kort som støtter/støttes med CUDA vil kunne folde.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Akkurat nå er det faktisk mye billigere samt like god ytelse å kjøpe 1 stk 9800GX2 vs GTX280 eller 2*8800GT vs GTX260.

 

Får man ikke mye bedre ytelse ved å kjøpe de gamle kortene? Spesielt for oss med mindre skjermer:hmm:

crysis.png

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Crysis vil nok komme med patcher, de dårlige resultatene tyder på bugs i spillet og ift. beta driverne.

Det skal ikke komme flere patcher til Crysis.

Vel, få spiller det spillet særlig lenge uansett, så det er vel ikke det største tapet. Mange andre spill å glede seg over :)

 

Hmm jeg fant en butikk med flere på lager til en jevn god pris for begge modellene.

Bare 3000,- for GTX 260 eks. (tenker hardt og brutalt)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vedder på at når det blir noen skikkelige drivere (Ikke de teite betagreiene) så blir det ordentlig ytelse her... Virker som om kortet har mye mer potensiale, når man ser på spesifikasjonene... Får bare vente å se... Jeg antar at jeg skal bestille ett fra komplett sverige i morgen... (Faren min bor der)

Lenke til kommentar

Helt enig med Theo343 her. Det er faktisk bedre å avvente et impulskjøp i stedet for å brenne av all krutt først som sist. Det som forbauser meg, er å se 8800 GT SLI så høyt på den lista - et kort som virkelig er en «bang for the buck.»

 

Helt til slutt, det er status quo for min del mtp. skjermkortkjøp helt til jeg får se hva R700 har å by på. Fint å lese at Anandtech slakter den nye serien - kritiske anmeldelser slår godt ann her i gården.

 

Edit: Det skal tas i betrakting at GTX 2XX yter meget godt i høye oppløsninger med høye AA-verdier, så her dominerer den nye serien mer eller mindre.

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...