Theo343 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 VR-Zone har gjort en kjapp test på GTX 280 Hmm så konklusjonen er at kjører du ikke Vista og DX10 titler så er ikke GTX280 et godt kjøp? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hvis det der er sannheten så....SKUFFA. Driverne osv. blir jo såklart bedre, men håpte på bedre ytelse enn det=( kan vi forvente noe som er bedre en 8800gts i SLI når vi snakker single kort?? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Tror det. Men dette her så litt skuffende ut. Iom. at det sikkert er BETA drivere, så kan man jo tenke seg til at det yter dårligere av den grunn. Blir vel bra får man håpe når driverne modnes. Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 VR-Zone har gjort en kjapp test på GTX 280 Her er min resultat fra crysis benchmark med mitt 8800gtx og 1680x1050 oppløsning. Run #1- DX9 1680x1050 AA=No AA, 32 bit test, Quality: Medium ~~ Last Average FPS: 61.50 Som dere kan se er det ikke store forskjellen fra gtx280 i crysis. Lenke til kommentar
ducA Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 VR-Zone har gjort en kjapp test på GTX 280 Her er min resultat fra crysis benchmark med mitt 8800gtx og 1680x1050 oppløsning. Run #1- DX9 1680x1050 AA=No AA, 32 bit test, Quality: Medium ~~ Last Average FPS: 61.50 Som dere kan se er det ikke store forskjellen fra gtx280 i crysis. men med medium grafikk så blir ikke kortet stresset like mye, så det blir ikke så høy score og gtx 280 er beregnet for høyere oppløsninger viss jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Crysis var jo et unntak(ant. bugs) men jeg så mer på de andre testene og de var ikke betryggende. Og det virker som GTX280 ikke vil skinne i DX9 og XP Jeg kommer til å bruke XP64 en stund og må ha et kort som fungerer godt der. Endret 15. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 VR-Zone har gjort en kjapp test på GTX 280 Dette ser ikke bra ut. Jeg håper at det har med beta driveren å gjøre. Vi får se hva den endlige driveren kan tilby. Hvis dette stemmer, da ser det ut at nvidia har bestemt seg for å gå den børmte "melkeveien". Lenke til kommentar
fLR Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 VR-Zone har gjort en kjapp test på GTX 280 Hmm så konklusjonen er at kjører du ikke Vista og DX10 titler så er ikke GTX280 et godt kjøp? Nå er det jo ikke alle tester som viser det. Vi husker jo dette (Dx9): VR-Zone har gjort en kjapp test på GTX 280 Dette ser ikke bra ut. Jeg ville ventet til de testet den med innstillinger på High før jeg trakk noen konklusjoner. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Jeg ville ventet til de testet den med innstillinger på High før jeg trakk noen konklusjoner. Ser dette ut som koklusjon i dine øyer? VR-Zone har gjort en kjapp test på GTX 280 Dette ser ikke bra ut. Jeg håper at det har med beta driveren å gjøre. Vi får se hva den endlige driveren kan tilby. Hvis dette stemmer, da ser det ut at nvidia har bestemt seg for å gå den børmte "melkeveien". Endret 15. juni 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Nautique Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hahah .. xD En mye mer riktig benchmark synes jeg ville være 12xx * 10xx med 2x aa og null antriskopisk filtering med alt av innstilliger på high. Eller Very High med dx10. De fleste velger heller å spille sånn, fordi det ser mye penere ut en medium med AA. Dessuten er det når det er mange folk på store områder med masse eksplosjoner det krever mye. Endret 15. juni 2008 av Nautique Lenke til kommentar
Professional Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Søker Crysis DX10 Very High min 1280 x 1024 og opp med alt på fult og offisiele drivere. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Jeg kommer kun til å spille i 1920*1200, så om GTX280 rocker med eye candy i den oppløsningen på DX9 så kjøper jeg alikevel. Endret 15. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Miraii Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 håper ikke gpu blir så begrenset av cpu som noen vil ha det til Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Kommer jo helt ann på spillet. Er jo ikke skjermkortet som sier hvor begrenset prosessoren blir. Et nytt skjermkrot gir deg bedre "grafikkytelse", men prosessorytelsen vil jo nødvendigvis bli den samme. Så om det er prosessoren som holder deg igjen, så vil nok ikke ytelse øke noe særlig. (litt ekstra drahjelp blir det nok, men ikke noe veldig) Om spillet krever veldig mye grafikkytelse, og det er her flaskehalsen ligger så vil ytelsen øke en GOD del (alt etter hvordan skjermkort du har) Ingenting er svakere enn svakeste leddet! Og det er spillet som bestemmer hvordan balansen ligger. Det skal nevnes at det generelt sett er skjermkortet som belastes mest i de fleste spill, og at det er her flaskehalsen ligger hos de fleste. Jo høyere grafikk/oppløsning jo større del av kaka blir forskjøvet mot skjermkortet. Endret 15. juni 2008 av andrull Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Kommer jo helt ann på spillet. Er jo ikke skjermkortet som sier hvor begrenset prosessoren blir. Et nytt skjermkrot gir deg bedre "grafikkytelse", men prosessorytelsen vil jo nødvendigvis bli den samme. Så om det er prosessoren som holder deg igjen, så vil nok ikke ytelse øke noe særlig. (litt ekstra drahjelp blir det nok, men ikke noe veldig) Om spillet krever veldig mye grafikkytelse, og det er her flaskehalsen ligger så vil ytelsen øke en GOD del (alt etter hvordan skjermkort du har) Ingenting er svakere enn svakeste leddet! Og det er spillet som bestemmer hvordan balansen ligger. Det skal nevnes at det generelt sett er skjermkortet som belastes mest i de fleste spill, og at det er her flaskehalsen ligger hos de fleste. Jo høyere grafikk/oppløsning jo større del av kaka blir forskjøvet mot skjermkortet. Jepp. Veldig spennende teknologi. Nesten så GPUen kommer til å ta over det meste av prosessoren sitt arbeidsområde. Jeg ville vel sagt det er en ganske positiv utvikling. Mer spesialisering, og høyere effektivitet. Prosessoren står vel bare igjen til "småting"... Kanskje Q6600'en lever en del lengre enn jeg forventet? Kanskje vil blir nød til å bytte til en kraftigere CPU tiligere enn forventet? Endret 15. juni 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) ? Hva prøver du å si Sam_Oslo? Du legger med to quotes som begge påpeker at prosessoren kanskje/kan ha mindre å si, og så kommer du med spørsmål om det motsatte. Jeg er forvirret. Om spillet krever veldig mye grafikkytelse, og det er her flaskehalsen ligger så vil ytelsen øke en GOD del (alt etter hvordan skjermkort du har) Ingenting er svakere enn svakeste leddet! Og det er spillet som bestemmer hvordan balansen ligger. Det skal nevnes at det generelt sett er skjermkortet som belastes mest i de fleste spill, og at det er her flaskehalsen ligger hos de fleste. Jo høyere grafikk/oppløsning jo større del av kaka blir forskjøvet mot skjermkortet. Endret 15. juni 2008 av andrull Lenke til kommentar
kirjogra Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Har denne testen vært hvist her før eller er den ny. http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=289199 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Den var ny. Virket ganske bra det. Lenke til kommentar
AncientLooper Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Den var ny. Virket ganske bra det. Må si meg enig... Etter jeg brukte googles oversetter var det sånn nogenlunde greit å forstå... Den siste grafen, med gjennomsnittet synes jeg flere sider burde ta i bruk... GTX 280: 100 9800 GX2: 88 HD 3870 X2: 69 9800 GTX: 69 8800 GTX: 68 HD 3870: 53 Ser jo ikke så aller værst ut... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Haha, visste faktisk ikke om den oversetteren fra Google. Tror dog jeg skjønte mer uten å oversette. ^^ Selv mine noe dårlige/rustne tyskkunnskaper slo den automatiske oversettingen. Endret 15. juni 2008 av andrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå