War Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 280 kan man kjøre i SLI/3sli de testene finnes jo. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 som jeg skrev en annen plass, nå er det bare å ønske at julenissen kommer tidlig i år. Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 ÅÅÅååå Må vel ut med 12k Ikke plass til noen sata da med mindre de er vinklet. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 dette er egentlig et generelt SLI-spørsmål, men hvordan får de to øverste kortene nok luft?? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Kjøleren går jo inn der oppe, Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 mener du det blir trukket luft inn bakfra, eller er det åpninger gjennom kortene som bringer luft til kortene over? Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Luften blir trukket ut på baksiden, det han mener er helt framme med viften. Så ser du at det går litt innover sånn det skal komme mer luft til når man kjører SLi/Tri. Endret 13. juni 2008 av aleksanderro Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 hehe, "bakfra" var litt dårlig formulert.. mente egentlig forfra, dvs der som harddiskene vanligvis står. er klar over at luften går ut bak. men da skjønner jeg aleks. men det blir jo ikke akkurat optimalt med den lille "sprekken" der da.. Lenke til kommentar
aleksanderro Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Ja, temperaturene blir nok ikke de beste når man man har tre varmeovner inntil hverandre. Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Ja, temperaturene blir nok ikke de beste når man man har tre varmeovner inntil hverandre. Enig der! Var det jeg ville fram til.. Men blir vel faktisk samme problemet på ATI sine kort. Hørte GTX260 kommer ti dager etter 280.. Er dette offisiell info? Lenke til kommentar
evgeny Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) http://www.xtremesystems.org/forums/showth...628&page=65 Lenger nede på siden der ser dere nye 3dmark vantage scores. Legg merker til hvor nice forbedring i ytelse man får ved å klokke kortet Har nå sett på futuremark.com at flere har slått den scoren med 8800gtx kort. Da skjønner jeg ingenting as. Endret 13. juni 2008 av evgeny Lenke til kommentar
FrodeA Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Har nå sett på futuremark.com at flere har slått den scoren med 8800gtx kort. Da skjønner jeg ingenting as. Da er kanskje Vantage også en eneste stor CPU-test da? Lenke til kommentar
Intern Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 dette er egentlig et generelt SLI-spørsmål, men hvordan får de to øverste kortene nok luft??Det er nok derfor det går skrått ned ved viften på kortet. Det var ikke slik på 8800GTX, og de har vel skjønt at det ble for varmt. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 dette er egentlig et generelt SLI-spørsmål, men hvordan får de to øverste kortene nok luft?? Gikk finfint på 8800GTX hvertfall, eneste problemet var at de loadet på tett oppundet 100*C Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Både GTX 280 og 260 yter bra, men ATI kortene kommer til å konkurere bra . Jeg tror at vi kan forvente en storstilt priskrig ganske fort etter hype-perioden. Jeg tror at vi kan forvente en god del prisdropp fra både ATI og Nvidia, men særlig Nvidia. Jeg tipper at vik kan få en GTX 280 for 3500 om ikke så lenge. Krysser fingurene. Endret 13. juni 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Både GTX 280 og 260 yter bra, men ATI kortene kommer til å konkurere bra . Jeg tror at vi kan forvente en storstilt priskrig ganske fort etter hype-perioden. Jeg tror at vi kan forvente en god del prisdropp fra både ATI og Nvidia, men særlig Nvidia. Jeg tipper at vik kan få en GTX 280 for 3500 om ikke så lenge. Krysser fingurene. ATI har skjermkort i den høyere middels klassen, de har mange gode skjermkort tillave priser. Men de mangler et fettdyrt skjermkort som kan konkurrere med de som vil ha det beste. Og ofte 3 fire av de beste også. Så lenge man ikke kan kjøre crossfire i mer enn 3/4 så vil Nvidias dyre kort yte bedre. ATI har ingen konkurent mot nåværende 9800 gx2, pga dette vil også entusiaster gå for nvidia, helst et par stykker også Nvidia konkurerer med ATI's beste kort med 9800gtx som er i samme prisklasse, og etter personlige erfaringer i crysis yter bra. Det eneste ATI faktisk slår Nvidia i for entusiastens del er film, ATI tar bort mye av prossesorforbruket i forhold til Nvidia. Konklusjonen er at siden det ikke er plass til mer en quad SLI/crossfire å man driter penger og runker til AA så er Nvidia et soleklart valg. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Får vi ikke se noen reviews før den 16? Lenke til kommentar
T-2000 Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Siden GTX 280 nå kommer til å koste $499 så ser det ut som om Sam_Oslo kommer til å få rett likevel med henhold til prisen. 3500 er 7 gangeren og det er en passende multiplikator når man ser på den lave dollarkursen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Sam_Oslo får en virtuell klem av meg om GTX280 kan kjøpes for 3500,- i norske butikker. Den er jeg ikke gjerrig på hehe. Har ikke fått med meg den siste oppdateringen på pris, meget lovende Endret 13. juni 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 13. juni 2008 Rapporter Del Skrevet 13. juni 2008 Sam_Oslo får en virtuell klem av meg om GTX280 kan kjøpes for 3500,- i norske butikker. Den er jeg ikke gjerrig på hehe. Har ikke fått med meg den siste oppdateringen på pris, meget lovende 3500? Da blir det 2 i handlevogna (ikke min) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå