Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hørte nå mellom 8800GT og 9800GTX men...

 

 

mener da at det var hd4850 som hadde det ryktet på seg...

 

er uansett spennede, kjøpte meg ny skjerm 22" slik at jeg har en unskyldning til og kjøpe bedre grafikk for og holde følge med høyere oppløsning :fun:

 

Hvorfor kjøpe en 22" ? Hvis man vil ha bra "unskyldning", kan kjøpe en bra 24" for en rimlige pris. Man kan til og med få en 26" BenQ for 3200 kr.

Lenke til kommentar
veit. AA i så høy oppløsning er ikke noe vits.

Med jo høyere oppløsning skjermen kan kjøre øker gjerne også størrelsen på selve skjermen slik at det mer eller mindre går opp i opp, så dette er et argument jeg ikke ser.

Selv når jeg satt med en 21" CRT gjorde det ikke mye for meg å gå opp ifra 1280x960 til 1600x1200 mtp aliasing. Kantene ble mindre, men det ble også flere av dem. Når jeg nå kjører på 1920x1200 på en 24" er det ca. samme økningen i pixler som i skjerm størrelse, mao AA er like nødvendig for meg som før. Man skal opp i en ekstrem høy oppløsning før AA ikke lenger har en misjon.

Høyere oppløsning hjelper forøvrig lite på texture og shader aliasing.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Synes det er rart det enda ikke har kommet en skikkelig test på GTX 280. Er det noe sånt at de ikke får lov å publisere testene før korte er lansert? Mener jeg har lest en eller annen plass at flere store sider hadde fått utlevert GTX 280 til test for over en uke siden. Så de burde da være ferdig nå.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Noen direkte erstatning er det nok ikke (er vel heller ikke nevnt), men synes allikevell det blir en del bedre i høyere oppløsninger.

Men alle med sin smak. Heller noe mer linjeflimmering, enn færre men store "firkanter" som fyker opp og ned skrå streker. (disse kan forstyrre mer ved at du (jeg) legger oftere merke til større men færre ting som "fyker over skjermen", som kan være direkte distraherende)

 

Akkurat som at en høy pipelyd som kommer og går jevning er mer irriterende enn en lyd som er noe lavere, men som piper konstant.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...