Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
for dere som ikke skjønner engelsk. crysis puler gtx280 i rumpa @ 1920x1200 FSAA 4X

Kom vel ikke som noen bombe. 4xAA i så høy oppløsning er selvmord.

Når et 9800GX2 klarer en 8-10FPS så sier det seg selv at ikke et GTX 280 vil kjøre det laggfritt.

 

Uansett bortkastet med 4xAA når du kjører i så høy oppløsning og DX10 i Crysis. DX10 i seg selv gir en god del mindre aliasing, og blurrer ned kanter på trær osv..

Og selv om jeg klarer å se forskjell på 4xAA og 8xQAA i de fleste andre spill, så ser jeg så å si ingen forskjell på 2x og 4xAA i Crysis. Ja, selv 2xAA er litt bortkastet i den oppløsning og DX10.

Lenke til kommentar
4xFSAA eller 4xAA? Slik jeg husker så er vel 2-4xAA en anbefalt setting for de fleste spill om man vil ha kvalitet.

Det blir litt generalisering. For tro det elelr ei, men det er forskjellig fra spill til spill. Noen spill synes jeg ser forferdelige ut uten AA, og da trengs gjerne Multisampled AA for å få det skikkelig bra. Det samme gjelder oppløsningen. Des høyere oppløsning, des mindre virker aliasingen.

 

Crysis er som sagt et spill der AA ikke har stort å si, og da SPESELT godt i DX10. (altså ikke noe "falsk" DX10 mod)

Lenke til kommentar
472 er vel det teoretiske kortet kan bruke, i praksis vil jeg tro det ligger rundt 350 ved belastning, men er jo ikke så rent lite det heller da.

 

Lurer på om det er load eller spikes.

Kortet kan ikke dra så mye.. det der må være en hel maskin.

 

det ble litt skriveleif av de andre der, det er snakk om 2 kort som tilsammen blir 472w på ett worst worst case scenario. hvert kort uten overklokk kommer nok ikke til å bruke så mye mer enn 147w ved load.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...