Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal slå til hvis den havner på 3500 NOK, men hvordan har du regnet frem til 3.7k?

 

Den er listet for 574,94 og med dagns kurs blir det ca 4500 NOK.

Med norsk mva blir det 5750,- og dermed ant. over 6000,- i norske butikker.

Husk at Euroen ligger akkurat nå på 7,976 NKr.

 

Med slik overprising kun for Europa blir det uaktuelt for meg. Dette gjorde meg pissed. Jeg betaler gjerne hva det er verdt men aksepterer ikke forskjellsbehandling.

 

649,- USD var det vi fikk vite. Dette er latterlig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja det vil definitivt bli en tabbe siden de allerede hadde annonsert at kortet koster mye mindre og dermed overpriser kraftig i Europa.

 

Da synes jeg regelrett synd på webbutikkene som blir sittende fast med disse sterkt overprisede kortene på lager. Kun de som kan kaste penger ut av vinduet for å se hvor langt de flyr vil være gale nok til å kjøpe nå.

 

Da blir det heller 4870CF på meg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg skal slå til hvis den havner på 3500 NOK, men hvordan har du regnet frem til 3.7k?

 

Den er listet for 574,94 og med dagns kurs blir det ca 4500 NOK.

Med norsk mva blir det 5750,- og dermed ant. over 6000,- i norske butikker.

Husk at Euroen ligger akkurat nå på 7,976 NKr.

 

Med slik overprising kun for Europa blir det uaktuelt for meg. Dette gjorde meg pissed. Jeg betaler gjerne hva det er verdt men aksepterer ikke forskjellsbehandling.

 

649,- USD var det vi fikk vite. Dette er latterlig.

Haha for en pris, GTX260 vil vel legge seg på rundt 4000 kroner da eller litt mer? Blir nok 9800GX2 på meg nå ja. Trenger nytt skjermkort i løpet av den neste uka og da bestiller jeg GX2 til 3400 kroner. Så viktig er det ikke å spille Crysis på very high :p

Endret av anders!
Lenke til kommentar

Nå får dere roe dere litt da. At èn i spania priser kortet til nesten 600€, èn uke før lansering har nok ganske lite å si.

Han kan jo sette prisen til hva han selv vil uten at noen bryr seg, siden den ikke er på lager, ikke lansert, ingen andre har kortet etc..

Endret av Intern
Lenke til kommentar

For at jeg skal kjøpe må prisen baseres på den utlyste veiledende prisen for GTX 280 på $649,- USD.

 

Som per nu tilsvarer 4170,- med mva. som ville gitt en pris på rundt 4500,- i norske nettbutikker.

 

Alt over 5000,- blir ren svindel. Og det gidder ikke jeg å være med på, rett og slett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

http://news.softpedia.com/news/ASUS-039-s-...ils-87679.shtml

 

Nederst:

Update: Unfortunately, soon after this article was written, the above mentioned retailer pulled down the graphics card from its web site. This answers one question though, namely that the listing of the graphics card was a fluke on the part of the retailer. At the moment, there is still one more German website that needs to pull the graphics card down from its pages.

Lenke til kommentar
Hvis du er redd for støy fra GPU-viften, hva skal du gjøre med støy fra alle kasse-viftene som skal kjøre på max for å få ut all den varmen du har slippet ut i kassen?

 

Idag leste jeg en review om Lian Li og kom over denne setinigen om konsekvensene av å slippe den varm GPU-luft i kassen, og tenkte på å gøjre deg oppmerksom på det: "Even with the fans all set to high the back corner of the top panel does get quite hot during extended gaming sessions when using ASUS's 4XDVI 3870X2 card - mainly because the custom cooler on ASUS' card dumps all of its heat into the case." Link til "Lian Li PC-V2110" review hos AnanTech

 

1. En kabinettvifte er mye mer effektiv til å fjerne varme enn enn liten skjermkortkjøler. I kabinetter kan du bruke 120mm/140mm/250mm, som flytter mye luft og kan være svært stillegående.

2. Det er nok ikke uten grunn at den må dumpe ut noe av luften i kabinettet. Da kortet ville tatt opp 3-4 slots om det skulle vært med tilsvarende lufteutgang bak. Samtidig som at den varme luften gjerne skal ut av skjermkortet så raskt som mulig, da det fungerer som isolator/varmer opp kortet. Er jo ikke akkurat plass til noen større åpning på 9800GX2 kortet.

3. Mine kabinettvifter kan kjøre på minimum, og selv da er det så å si ingen forskjell om skjermkortet dytter ut selv, eller slipper ut i kabinettet. Visse kabinetter kan nok slite litt mer, det er klart.

Godt design og store vifter er nøkkelen.

(varmluft som går opp skal ikke gå forbi visse andre komponenter, og det skal være godt med luft¨å "varme opp", samt en god vifte som tar å dytter all luften ut)

 

På medium/full guffe så kan nok kabinettviften min dytte en 20 ganger mer luft enn det skjermkortviften kan ha håp om å flytte. Støynivået er ikke stort forskjellig.

 

Hvis de skal ha 6000 kroner for GTX 280 så har de gjort en tabbe synes jeg. Får jo 3 HD 4870 for samme pris jo.

Tja, og da snakker vi om den fastsatte lanseringspirsen? Eller sammenligner du med "rykteprisen"? (kan jo hende HD4870 får et like stort "hopp")

 

Noen som kan sjekke om prisforskjellen alltid har vært så stor på Europa/USA? At toppkort koster oppimot 6000kr er jo ganske vanlig i seg selv, så sikker på at dette nærmest ikke bare er rutine?

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...