Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

skjønner ikke hvorfor nvidia pakker inn kortene i plast? man mister jo all effekt av luftflyt i kabinettet.

 

og det er jo nesten ikke mulig for luft og slippe ut heller

 

Konstruksjonen å denne kjøleren er veldige likt 9800GTX, og den er en genial løsning, fordi den slipper ikke varm luft i kassen, men heller slipper det ut av kassen gjennom utgangen på baksiden. Jeg har bare positive erfaringer med denne kjøleren, den er både stille og effektiv.

 

Dekselen på 9800GTX er "aluminium" og ikke "plastik", men jeg har lagt merke at den kan slippe ut en del varme i kassen fra oversiden, fordi 9800GTX har ikke deksel øverst. GTX 280 har deksel på begge sider og vil nok løse dette problemet. Det gjenstår å se hvor effektiv det kommer til å bli på GTX 280, men jeg tipper at den kommer til å bli bra.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Dekselen på 9800GTX er "aluminium" og ikke "plastik", men jeg har lagt merke at den kan slippe ut en del varme i kassen fra oversiden, fordi 9800GTX har ikke deksel øverst. GTX 280 har deksel på begge sider og vil nok løse dette problemet. Det gjenstår å se hvor effektiv det kommer til å bli på GTX 280, men jeg tipper at den kommer til å bli bra.

Kan ikke huske at 9800 GTX hadde metalldeksel nei...

 

Og jeg ville da trodd det var bedre å slippe ut luften i kassen, enn å sperre det inne i skjermkortet? Er jo ikke vifte som blåser bort varmen bakpå.... Det vil da bare fungerre som isolasjonslag. (derfor de har perforering) Det SKAL slippe ut i kassa, ikke bli sperret inne.

 

Godt skjermkortene er i sort farge ivhertfall. :)

Gir bedre kjøling. (som de fleste andre skjermkort)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Gainward på sin hjemmeside hevder dette on 9800GTX kjøleren: "Gaiwnard´s new revolutionary cooling system combines the advantage of silence from heat sink as well advantage of thermal conductivity from fan, offers something over and above the Nvidia reference design. " Link, men jeg tok dette for å være "reklame bla bla". Kanskje det er litt firskjellige alikevel og derfor min Gainward har aluminum deksel. Men jeg hadde ett inntrykk at alle 9800GTX hadde det samme kjøleren.

 

Uansett plastikk eller aluminium deksel, en effektiv vifte blåser varme lufte bakover ut av kassen. Det er klart at det er mye bedre å slippe varme GPU-luften ut av kassen enn inne og varme opp hele systemet. Her prater vi om 250 watt alså, vil du ha det i kassen din andrull?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
er vantage mere representativt for spill ytelse enn 3dm 2006?

Med at 3DMark ser fremover og her med DX10 er det nok ikke så representativt for dagens spill. En del mer shader kontra texture bruk i forhold til dagens spill vil jeg tro.

 

håper disse korta er mindre cpu avhengige, er litt på tide at den trenden snur litt

Dette kommer mer ann på hvilken oppløsning, AA og AF du kjører med og ikke minst spillene (og dermed spillutviklerene).

Lenke til kommentar

Har bare et spørsmål angående de nye kortene. Av det jeg har lest står det "512-bit memory interface ", mens 9800GX2 kun har 256. Hva slags nye muligheter åpner dette for? Har hørt noen rykter om at lav/mindre(?) memory interface er en begrensning i spill eller noe slikt?

 

anders! (:p)

Lenke til kommentar
Uansett plastikk eller aluminium deksel, en effektiv vifte blåser varme lufte bakover ut av kassen.

 

er jo akkurat dette jeg påpeker, er jo såvidt åpning ut bak. sammenlign med et ati kort så er det stor forskjell. er trossallt 210w+++ som skal ut der

 

Du må ikke undervurdere luft, en stor mengde luft kan pasere gjennom en nåleøye i kort tid. Det blir ikke noe problem å få ut 500 watt++ gjennom en slik åpning. Luften har mange "merkelige" egenskaper bådet i fysikken og i naturen. I naturen kan en stor mengde luft flyte med winden og det er nok temperaturforskjelen som sørger for dette. Her kan man lurer på om luften flytter på winden, eller winden flytter på luften. :hmm:

 

Termodinamikken kan påvise/bvise at masse luft/varme/energi kan passere gjennom en liten åpning i veldige kort tid.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
http://www.vr-zone.com/articles/Detailed_G...tures/5826.html

 

Si hva du vil men jeg er ganske sikker på dette er gtx 280 :) (med tanke på uenighet på videoen, hvis linken allerede var posted, my bad).

 

http://www.vr-zone.com/articles/Radeon_HD_...X_280/5851.html

 

Det var nok lit mer ekte GTX 280 saker. Jeg liker denne setning på den siden " The heatsink is similar to the 9800GTX, but with additional vents by the sides of the card."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...