Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dårlige?

 

Var jo gode tall det der. :D

Ca 50% ytelseøkning fra 8800Ultra og 9800GTX i høye oppløsninger i 3Dmark 06. Og det til tross for en CPU-test som trekker veldig ned.

Nå må vi også huske på at 3Dmark 06 er horribelt prosessorkrevende, og en veldig dårlig test for kraftige skjermkort i lave oppløsninger.

 

I vantage er poengsummen det dobbelte av 9800GTX og HD3870x2 og 50% over 8800Ultra, og det til tross for at CPU-scoren trekker noe ned.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Som sagt, se mer på de høyere oppløsningene der skjermkortet ikke blir så voldsomt begrenset av CPU.

 

Nesten så jeg ville strukket meg til å si at 3Dmark 06 er en eneste stor prosessortest med god grafikk. :ph34r:

(satt litt på spissen)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Ok, men synes det er litt skuffende at GTX 280 går ca 200 poeng foran HD 3870 X2 på en oppløsning av 2560x1600. Greit nok nå er jo AMD/ATi sine skjermkort kjent for å score bra i 3Dmark men uansett. Husk at HD 3870 X2 er jo en nokså gammalt kort nå, pluss at det er i en helt annen prisklasse enn GTX 280, men allikevel så går den såvidt over. Men vi får håpe det er prosessoren eller at GTX 280 er rett og slett får bra for 3Dmark06. :p Men skal være ening i at 3Dmark Vantage scorene var en god del bedre. :)

Lenke til kommentar

Man skal ikke legge veldige mye vekt på disse tallene, fordi spillytelse telles. Det endlige resulttet vil være direkte avhengig av driveren for GTX 280. Hvis spilleytelesen på krevende spill (les crysis) kan være i samsvar med 3Dmark06 resultatet, altså 134% mer enn 9800GTX i 1920x1200 Extreme, da er det virklig bra. De fleste har en 24" og vil bry seg mest om spilleytelse på 1920x1200 på full guffe.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Må nok skuffe deg litt, men nå er det faktisk slik at ikke de fleste har 24", selv om jeg skulle ønske det. Ja, selv ikke i entusiastklassen som vi for det meste snakker om.

 

Men er enig i at 1920x1200 burde legges god vekt på.

1680 og 1920 er de viktigste ville jeg tro.

1280x1024 er nok ganske urelevandt ja. (ærig talt, ingen entusiast med respekt for seg selv sitt på en 17/19"... i såfall kjøper man ikke GTX 280)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Hehe, nei det er nok IHS vi ser, kjernen er nok en del mindre. ;)

Ganske vanlig å ha IHS på slike skjermkort etter hva jeg har sett.

Men større enn prosessorer vi ser fra AMD og Intel er de definitivt. ;)

Vi snakker jo om nærmere 1,5 Milliarder tranistorer med 65nm!

Der har vi de gode gamle brune kjernene ja. Imponerende størrelser uansett :D

 

Hmm men jeg synes IHS designen til Nvidia er såpass "lean" at CPU produsenter burde lære noe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Dårlige?

 

Var jo gode tall det der. :D

Ca 50% ytelseøkning fra 8800Ultra og 9800GTX i høye oppløsninger i 3Dmark 06. Og det til tross for en CPU-test som trekker veldig ned.

Nå må vi også huske på at 3Dmark 06 er horribelt prosessorkrevende, og en veldig dårlig test for kraftige skjermkort i lave oppløsninger.

 

I vantage er poengsummen det dobbelte av 9800GTX og HD3870x2 og 50% over 8800Ultra, og det til tross for at CPU-scoren trekker noe ned.

Samt at folk glemmer at de nå endelig kan dra på med all type aliasing i spill! I tillegg til gode oppløsninger. Samt gnistrende effekter.

 

Må nok skuffe deg litt, men nå er det faktisk slik at ikke de fleste har 24", selv om jeg skulle ønske det. Ja, selv ikke i entusiastklassen som vi for det meste snakker om.
Så "entusiast klassen" kjøper altså ikke det dyreste og beste :p hehe

 

Man må jo bare prøve Crysis i full 24" oppløsning med alt på max med GTX280 for å se på kraften man har kjøpt. Siden spillet er en god techdemo. Man får reinstallere det for å fjerne alle kunstige begrensninger man har lagt i config.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Ok, men synes det er litt skuffende at GTX 280 går ca 200 poeng foran HD 3870 X2 på en oppløsning av 2560x1600. Greit nok nå er jo AMD/ATi sine skjermkort kjent for å score bra i 3Dmark men uansett. Husk at HD 3870 X2 er jo en nokså gammalt kort nå, pluss at det er i en helt annen prisklasse enn GTX 280, men allikevel så går den såvidt over. Men vi får håpe det er prosessoren eller at GTX 280 er rett og slett får bra for 3Dmark06. :p Men skal være ening i at 3Dmark Vantage scorene var en god del bedre. :)

For det første, så er 3DMark06 gammelt nå.

 

For det andre så er 3870X2 et dobbel-GPU-kort. Det skulle egentlig bare mangle at det knuste GTX280, men det gjør det altså ikke, og du klager? :p

Lenke til kommentar
Må nok skuffe deg litt, men nå er det faktisk slik at ikke de fleste har 24", selv om jeg skulle ønske det. Ja, selv ikke i entusiastklassen som vi for det meste snakker om.
Så "entusiast klassen" kjøper altså ikke det dyreste og beste :p hehe

 

Nix! Jeg anser meg som en "entusiast" selv, men kjører Asus 22" widescreen. Mindre oppløsning, men da med flere detaljer/bedre ytelse! :p

Lenke til kommentar
Må nok skuffe deg litt, men nå er det faktisk slik at ikke de fleste har 24", selv om jeg skulle ønske det. Ja, selv ikke i entusiastklassen som vi for det meste snakker om.
Så "entusiast klassen" kjøper altså ikke det dyreste og beste :p hehe

 

Nix! Jeg anser meg som en "entusiast" selv, men kjører Asus 22" widescreen. Mindre oppløsning, men da med flere detaljer/bedre ytelse! :p

 

 

Det finnes nok untakk i regelen, men jeg har hatt en 22" Asus og den var bra, men nå etter å ha sittet på 24" er jeg veldige glad for å ha blitt kvitt den.

 

Hvordan kan en "entusiast" bruke 5 høvdinger på en GPU, men la være å bruke 4 høvdinger på en bra 24"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...