Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Good good. Men er det ikke sånn at kortene dukker opp i nettbutikkene i morgen? Var vel noen i denne tråden som nevnte det. Hehe 5 kort i hele Europa, lover ikke så bra :(

De dukker opp på lageret i morgen, og lanseres 17. eller 18.

 

Rekk opp handa de som kjøper gtx 280 om det kommer til netbutikkene i morgen!

 

:w00t:

Håper på å få et :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Good good. Men er det ikke sånn at kortene dukker opp i nettbutikkene i morgen? Var vel noen i denne tråden som nevnte det. Hehe 5 kort i hele Europa, lover ikke så bra :(

De dukker opp på lageret i morgen, og lanseres 17. eller 18.

 

vel, for å flisespikke enda mer, så blir de vel kanskje lagt ut på nettsidene i morgen, men tviler på de kommer på lager noe særlig før release-dato..

Lenke til kommentar

Det var ikke so gærnt å regne utfra 9800GTX prisen. men 9800GTX falt til 2000 i løpe av par uker, kan vi basert på samme logikk si at prisen på GTX 280 vil havne rundt 4000 etter par uker?

 

Jeg håper at det faller til ca 3500 korner i løpe av par uker, fordi nå kommer 2 ATI kort samtidige. jeg vet dette er litt for mye å håpe på, men krysser fingerene.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Det var ikke so gærnt å regne utfra 9800GTX prisen. men 9800GTX falt til 2000 i løpe av par uker, kan vi basert på samme logikk si at prisen på GTX 280 vil havne rundt 4000 etter par uker?

 

Jeg håper at det faller til ca 3500 korner i løpe av par uker, fordi nå kommer 2 ATI kort samtidige. krysser fingerene.

 

Tenkte litt over det selv. Var i ferd med aa lage en edit om prisfallet, men slettet det da jeg foelte det ble litt vel spekulativt. Det jeg tenkte paa var at det muligens var ATI sin skyld at 9800 GTX falt i pris. Butikkene justerer selvsagt ned prisene i konkurranse med hverandre, men en prisreduksjon paa 20% paa kort tid tyder paa at Nvidia senket MSRP (tror jeg :p).

 

Om det som er av rykter er sant saa vil HD4870 ikke vaere noen konkurrent for GTX 280 i det hele tatt. Derimot vil HD4870 konkurrere med Nvidias forrige generasjon. Ryktene tilsier ogsaa at GTX 280 vil vaere raskere enn HD4870x2 og at denne har blitt utsatt til august. Med andre ord forventer jeg at Nvidia kommer til aa melke GTX 280 for harde livet helt til HD4870x2 kommer ut. Dette kortet vil ha en MSRP paa $500 (om ryktene er sanne *sukk*). Noe som tyder paa at det yter daarligere enn GTX 280 og at ATI vil konkurrere paa pris/ytelse (som vanlig? :p). Dersom dette forholdstallet blir attraktivt nok vil folk velge ATIs kort og Nvidia maa senke prisene.

 

Konklusjon (for alle som sukket 'TLDR'): Ikke forvent noen nevneverdig prisreduksjon foer eventuelt i august!

Lenke til kommentar
noen bilder av gtx 280 link link

 

Det ser bra ut. Jeg liker at den bruker samme kjøler som 9800GTX, fordi den er både stille og kjøler virklig bra. Jeg har lagt merke at 9800GTX kan bli ganske varm på oversiden og slippe ut en dal varme i kassen, men denne har dekselet på oversiden også. Kjølingen ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Æsj, bare en stuslige 25W. :p

Jeg som forventet en minst 80W. :D

 

Om det som er av rykter er sant saa vil HD4870 ikke vaere noen konkurrent for GTX 280 i det hele tatt. Derimot vil HD4870 konkurrere med Nvidias forrige generasjon. Ryktene tilsier ogsaa at GTX 280 vil vaere raskere enn HD4870x2 og at denne har blitt utsatt til august. Med andre ord forventer jeg at Nvidia kommer til aa melke GTX 280 for harde livet helt til HD4870x2 kommer ut. Dette kortet vil ha en MSRP paa $500 (om ryktene er sanne *sukk*). Noe som tyder paa at det yter daarligere enn GTX 280 og at ATI vil konkurrere paa pris/ytelse (som vanlig? ). Dersom dette forholdstallet blir attraktivt nok vil folk velge ATIs kort og Nvidia maa senke prisene.

Blir ikke GTX 280 og 260 bedre enn HD3870X2 så ville det nok blitt en stor skuffelse.

Ryktene sier jo at begge blir raskere enn 9800GX2 (en god del bedre enn HD3870X2).

 

Det håpes dog på at HD4870 vil kunne slå HD3870X2. :)

 

Edit: Litt usikker på om kjøleren er god nok for kortet. Den virker ikke særlig forskjellig fra 9800GTX sin (dog med litt ekstra ventiler osv..), og da kan det jo kjapt bli en del ekstra støy når effektivnivået blir såpass mye høyere. Under LOAD vel og merke.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Jeg liker IKKE at den bruker omtrent samme kjøler som 9800GTX, vi snakker om et 236W kort her!

 

Nettopp pga. varmeutviklingen til GTX280 så klarte jeg ikke motivere meg 100% for å hoppe på kjøpet fra første dag, noe som irriterer meg voldsomt!

 

Jeg må se ann HD4870 samt HD48--x2 og muligens GT200b før jeg bestemmer meg nå.

 

Hva skjedde med at Nvidia skulle være det energieffektive tilbudet? Det har jo blitt helt motsatt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er jo det energieffektive. Se bare på IDLE, som er det kortet kommer til å være i sikkert 90% av brukstiden for de fleste.

 

Og når ble egentlig en slik toppmodell energieffektivt noen gang?

ATI satser ikke like mye på ytelse, og legger seg på et marked som er preget av bedre pris/ytelse og en del lavere effektbruk, men igjen også en del lavere ytelse.

 

Ikke lett å lage et kort som er overlegen i ytelse, OG som er overlegen i effektbruk uten å senke byggeprosessen. (toppkort i denne klassen tar sjelden i bruk det nyeste og laveste byggeteknikkene)

Derfor man har kort som 8800GT/GTS 512, og GTX280b osv..

 

Er det sånn at norske nettbutikker skal ha fått inn korte idag? Kan man forhåndsbestille korte noen plass? Jeg kan ikke finne noen nettbutikker som man kan forhåndsbestille det ifra enda.

Spør du meg så tviler jeg egentlig på at dette er sant.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Spesifikasjoner og pris sier vel egentlig sitt.

Gruse og gruse, men de blir bedre og er i en annen pris og ytelseklasse.

 

Angående R700 så skal jeg ikke si så mye.

Tror da også det har blitt postet flere indirekte kilder, men gidder ikke søke tråden opp og ned.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...