Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

8800GT = 110W TDP (bruker kanskje en 80-85W under full LOAD)

GTX260 = 182W TDP (bruker vel etter TDPen å dømme en rundt 150W tipper jeg)

 

Husk at de kommende kortene (GTX280/260) ikke har krympet kjernene og vil derfor ha en relativt høy varmeutvikling. Vanligvis så pleier de mer strømgjerrige skjermkortene å komme noe senere.

 

Husk at 8800GT sin standardkjøler er elendig.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støtter 280 3-sli?

Går ut ifra det. Ettersom vi finner dobbel SLI-connector som kun de skjermkortene med Tri-SLI støtte har. :)

 

Ps: Legg merke til at grafen er (naturligvis) vinklet i Nvidia sitt favør. Greit nok at tallene sikkert stemmer, men at selve grafen allerede starter på 0,8 gjør proposjonene helt feil. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
GTX 260 vil koste ca. 3000,- ved lansering. Muligens litt mer. Det spørs hvor mye butikkene ønsker å ta i avanse.

 

hmm.. høres ikke så altfor verst ut, og hvis det blir bedre enn GX2 også! :) blir nok dette for min del, men vil vente på tester! :)

 

Da er ti-på-topp-lista slik(?):

 

1. GTX280

2. GTX260

3. 9800GX2

4. 8800Ultra

5. 9800GTX

6. 8800GTX

7. 8800GTS 512

8. 8800GTS 640

9. 8800GTS 320

10. 8800GT

mitt gts 512 mb oc xfx fikk faktisk bedre score enn 2 ultra 8800 i sli i crysis. skal ha 280 då fort som mulig!!!gleder meg!! Endret av rbr
Lenke til kommentar

Hadde du overklokket 8800Ultra så hadde nok resultatene vist det motsatte. Igjen så kommer det ann på om du er begrenset av båndbredden osv.. Men generelt sett så gjeder den lista.

 

F. eks så kommer ikke 9800GX2 på 3-plass i spill som har veldig dårlig/ingen SLI-støtte.

Lenke til kommentar
Hadde du overklokket 8800Ultra så hadde nok resultatene vist det motsatte. Igjen så kommer det ann på om du er begrenset av båndbredden osv.. Men generelt sett så gjeder den lista.

 

F. eks så kommer ikke 9800GX2 på 3-plass i spill som har veldig dårlig/ingen SLI-støtte.

DOH!!

sant

Endret av rbr
Lenke til kommentar

 

 

Hmm, forstår ikke meg helt på den tabellen, men en ting er sikkert; Og det er at det ser veldig bra ut hvis det stemmer.

 

Du er ikke den eneste som ikke forstår seg på den tabellen. :) :!:

 

Men hva er det den måler egentlig? Det ser jo veldig bra ut, men hvor mange FPS gir det meg i Crysis? :)

 

Kan noen forklare? Væsjånill? :)

Lenke til kommentar

 

Hmm, forstår ikke meg helt på den tabellen, men en ting er sikkert; Og det er at det ser veldig bra ut hvis det stemmer.

 

Du er ikke den eneste som ikke forstår seg på den tabellen. :) :!:

 

Men hva er det den måler egentlig? Det ser jo veldig bra ut, men hvor mange FPS gir det meg i Crysis? :)

 

Kan noen forklare? Væsjånill? :)

Den viser hvor mye bedre GTX 260 og GTX 280 er i forhold til HD3870X2. ;)

 

Derfor blir HD3870X2 "utgangspunktet", og jo høyere tall de andre har, så mye bedre er de enn HD3870X2.

 

F.eks. er GTX280 1.8 ganger bedre enn HD3870X2 i Crysis, mens GTX 260 er ca. 1.5 ganger bedre.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstård det, denne graffen prøver å si at GTX 280 kommer til å ha ca 1.81 ganger mer FPS i forhold til 3870X2 i Crysis.

 

Men dette virker litt useriøst og ikke minst ufulstendig. Flere viktige momenter mangler, bla. resulusjon og maskinvare som er invorvelrt i denne samenlignigen. Dessuten, graffen er tegnet veldige uretferdig, den starter fra 0.8 for å gi et ekstra intrykk.

Lenke til kommentar
Slik jeg forstård det, denne graffen prøver å si at GTX 280 kommer til å ha ca 1.81 ganger mer FPS i forhold til 3870X2 i Crysis.

 

Men dette virker litt useriøst og ikke minst ufulstendig. Flere viktige momenter mangler, bla. resulusjon og maskinvare som er invorvelrt i denne samenlignigen. Dessuten, graffen er tegnet veldige uretferdig, den starter fra 0.8 for å gi et ekstra intrykk.

Grunnen til at grafen er sånn som den er, er nok for å vise at GTX 2x0 er mye bedre enn HD3870X2, selv om forskjellen nødvendigvis ikke er like stor. Legg merke til nVidia-logoen på bildet, den sier vel sitt om kilden til grafen. ;)

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

statistikk(mis)bruk på sitt beste. Propaganda kalles det i politikken. Men for all del, lever disse kortene opp til hypen skal jeg investere til høsten.

 

Takk sam: 2000 innlegg! Det er like skummelt som at jeg har 250t timer i BF2... Får la være å poste i noen dager da, bare redigere gamle poster :- )

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
statistikk(mis)bruk på sitt beste. Propaganda kalles det i politikken. Men for all del, lever disse kortene opp til hypen skal jeg investere til høsten.

 

Det gjenstår å se, men det er mer spendende å se hvordan 4870 og 4870X2 kommer til å ytel i forhold til disse kortene. 3870X2 er tross alt historie snart, da kjønner jeg ikke vitsen at de prøver seg på slike statistikk(mis)bruk.

 

EDIT:

Er du klar over at dette var din Innlegg: 2000?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...