Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå solgt skjermkorte mitt for å kjøpe nytt (Hadde 8800 GTX), og er veldig sikker på at jeg kommer til å gå for GTX 280. Men viser deg seg at 4870 blir veldig bra så kan det godt være jeg heller går for to sånne kort og kjører det i CF. Men venter til jeg har lest noen tester før jeg tar den avgjørelsen.

Lenke til kommentar
Presse prisene....?

Naturligvis ja takk, men de er jo rekordlave allerede. Kan ikke klage da. :)

 

De er rekordlave ja. Men de kunne gjerne vært enda lavere... :wee:

 

Det at ATI har muligheten til å ta tronen når det kommer til skjermkort og kanskje tar den, vil bidra til at nVIDIA kanskje senker prisene for å holde følge med AMD i salg. Kanskje! :)

 

En ting som i alle fall er sikkert, er at dette blir en spennende sommer! :D

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Om man skal tro ryktene saa er vel GTX 280 det beste kortet i denne generasjonen av skjermkort, og dermed meget spennende for mange av oss. Det store spoersmaalet for min del er egentlig naar neste versjon av dette kortet kommer? Nvidia har sagt at de kommer til aa krympe G92 ved aa bruke 55nm teknikk. Er det ikke naerliggende aa tro at de ogsaa kommer til aa produsere GT200 med 55nm teknikk snart?

 

Kommer det en ny versjon av GTX 280 / 260 om tre maaneder?

Lenke til kommentar
http://itavisen.no/sak/772630/Dette_blir_p...s_nye_toppkort/

 

tørr vi å håpe på 4000kr for 280?

eller kanskje mindre.

 

Ja du kan håpe på 4000, men jeg håper at den kommer til å falle runt 3500 etter par uker av hype-prioden. Fordi denne gangen kommer ATI med par kort samtidig, og det kommer nok til å påvirke prisene kraftig, tipper jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Når HD4800 X2 lanseres så kan det godt være prisen på GTX 280/260 vil få en reduksjon, men det har jo selvfølgelig litt med hvilken ytelse HD4800 X2 får og prisen det korte vil få. Men er prisen lavere enn GTX 280 og ytelsen veldig lik eller bedre så vil nok prisen gå ned på Nvida sine kort får å konkurrere mot AMD.

Lenke til kommentar
http://itavisen.no/sak/772630/Dette_blir_p...s_nye_toppkort/

 

tørr vi å håpe på 4000kr for 280?

eller kanskje mindre.

 

Ja du kan håpe på 4000, men jeg håper at den kommer til å falle runt 3500 etter par uker av hype-prioden. Fordi denne gangen kommer ATI med par kort samtidig, og det kommer nok til å påvirke prisene kraftig, tipper jeg.

Hvis vi ser på 9800gtx som har en pris på 299$ så startet den i Norge på 2500, en multiplikator på 8,3, mens den nå koster 2000, en multiplikator på 6,7.

GTX 280 har jeg sett skal koste minimum 600$ så, med tilsvarende multiplikatorer som 9800gtx så vil prisene i Norge begynne på ca. 5000 kr, men synke til ca. 4000 etter en måneds tid. Noe lavere enn det tror jeg ikke på.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er noe problem å få tak i strømforsyniger med flere 8-pin PCI-E og 6 pin PCI-E. :)

 

MIST 1000w, Coolermaster Real Power 1000w, Silverstone (de har mange flotte :D), Antec 850w og 1000w og ThermalTak 1200w.

 

Corsair 1000w, og Be quiet! har også kontakter som sagt tidligere. :)

 

Kom igjen da, litt mer info om de kommende kortene fra guruene. :!:

Lenke til kommentar
Kom igjen da, litt mer info om de kommende kortene fra guruene. :!:

Kan dessverre ikke si noen ting... :p

 

GTX 280 alene fungerer fint med MIST 600W. Der er også alle kontaktene 8-pin. Har ikke mulighet til å teste SLI.

For nVIDIA sin del så vil forresten kortene bli tilgjengelig fra dag 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...