Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Mer nytt: De nye kortene vil ikke hete Geforce 9900gtx, men Geforce GTX 280.

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...06&Itemid=1

 

Det første man får lage da er et diagram der vi ser hva som er oppfølgerene til hvilke kort. Hvis dette stemmer da. Begynner med de ryktene vi har nå:

 

8800GT -> GTX 260

8800GTX/9800GTX(?) -> GTX280

 

Tør jeg tippe slik da:

8800GTS -> GTX 270?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8800GTS (512MB), 9800GTX og 9800gx2 er bedre enn 8800gt. Men tar man prisen og overklokking med i stykket blir det litt annerledes.

 

9800GTX med 3 sli eller 9800GX2 quad sli er kongen i gata, men fortsatt litt driveravhengig dessverre. Samt 790i er ikke helt modent enda generelt.

Lenke til kommentar

Det har aldri fra nVIDIA sin side vært snakk om å kalle brikkene fra GT200-familien noe med GeForce 9000.

 

Ingen G9x brikker kommer til å få de nye navnene...

 

GeForce 9000-serien kommer til å eksistere sammen med de nye GT200 brikkene en god stund fremover. Det samme gjelder flere av 8000-serie kortene.

 

 

Når det gjelder den nye high-end kortet som kommer om en måneds tid så kan jeg vel iallefall røpe at engineering sample kortene ligner ganske mye på 8800GTX kortene i fysisk utseende... ;) Her kan vel og merke ting endre seg frem til produksjonskortene kommer...

Lenke til kommentar

GeForce 9000-serien kommer til å eksistere sammen med de nye GT200 brikkene en god stund fremover. Det samme gjelder flere av 8000-serie kortene.

 

Så det vil ikke komme billigutgaver (nye utgaver av slik som 8400 og 8500) av GT200 ennå på en stund altså? Slik jeg har forstått det er jo GT200 i seg selv high-end-GPU'er, så det vil vel uansett ikke svare seg å putte disse i "billig-kort".. :p

 

Når det gjelder den nye high-end kortet som kommer om en måneds tid så kan jeg vel iallefall røpe at engineering sample kortene ligner ganske mye på 8800GTX kortene i fysisk utseende... ;) Her kan vel og merke ting endre seg frem til produksjonskortene kommer...

 

Den fysiske størrelsen vil også ligne på 8800GTX'en da? Tenker da helst på lengden (for eget bruk i chassis jeg bygger).

Lenke til kommentar

GeForce 9000-serien kommer til å eksistere sammen med de nye GT200 brikkene en god stund fremover. Det samme gjelder flere av 8000-serie kortene.

 

Så det vil ikke komme billigutgaver (nye utgaver av slik som 8400 og 8500) av GT200 ennå på en stund altså? Slik jeg har forstått det er jo GT200 i seg selv high-end-GPU'er, så det vil vel uansett ikke svare seg å putte disse i "billig-kort".. :p

Det spørs hvordan du definerer billig... :) I første omgang så kommer det 2 SKU, omtrent som lanseringen av G80. Det er mulighet for flere iløpet av 3. kvartal.

Prisene vet jeg ikke noe om...

 

"Billig-kort" kommer nærmere jul... :)

 

Når det gjelder den nye high-end kortet som kommer om en måneds tid så kan jeg vel iallefall røpe at engineering sample kortene ligner ganske mye på 8800GTX kortene i fysisk utseende... ;) Her kan vel og merke ting endre seg frem til produksjonskortene kommer...

 

Den fysiske størrelsen vil også ligne på 8800GTX'en da? Tenker da helst på lengden (for eget bruk i chassis jeg bygger).

Kan ikke gi noe eksakt mål i cm, men ja, ligner mye på 8800GTX.

Lenke til kommentar

Det spørs hvordan du definerer billig... :) I første omgang så kommer det 2 SKU, omtrent som lanseringen av G80. Det er mulighet for flere iløpet av 3. kvartal.

Prisene vet jeg ikke noe om...

 

"Billig-kort" kommer nærmere jul... :)

 

Skjønner. Ikke at det er så viktig heller, bare lurte! Blir nok det billigste av de to som kommer først på meg! :) Takker!

 

Kan ikke gi noe eksakt mål i cm, men ja, ligner mye på 8800GTX.

 

I c! Takker 2!

Lenke til kommentar

Når det gjelder den nye high-end kortet som kommer om en måneds tid så kan jeg vel iallefall røpe at engineering sample kortene ligner ganske mye på 8800GTX kortene i fysisk utseende... ;) Her kan vel og merke ting endre seg frem til produksjonskortene kommer...

De er ikke bare like, de er veldig like etter det jeg har sett. Største forskjellen er vel 16 minnebrikker :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder den nye high-end kortet som kommer om en måneds tid så kan jeg vel iallefall røpe at engineering sample kortene ligner ganske mye på 8800GTX kortene i fysisk utseende... ;) Her kan vel og merke ting endre seg frem til produksjonskortene kommer...

De er ikke bare like, de er veldig like etter det jeg har sett. Største forskjellen er vel 16 minnebrikker :)

512bit og 1GB med andre ord. :)

(med støtte for 2GB)

 

Edit: Så lenge det ikke er mer enn 36cm langt (eller 44cm med noen modifikasjoner), så kommer det fint inn i kabinettet.

 

Gjelder å være på den sikre siden. :innocent:

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Når det gjelder den nye high-end kortet som kommer om en måneds tid så kan jeg vel iallefall røpe at engineering sample kortene ligner ganske mye på 8800GTX kortene i fysisk utseende... ;) Her kan vel og merke ting endre seg frem til produksjonskortene kommer...

De er ikke bare like, de er veldig like etter det jeg har sett. Største forskjellen er vel 16 minnebrikker :)

512bit og 1GB med andre ord. :)

(med støtte for 2GB)

 

Edit: Så lenge det ikke er mer enn 36cm langt (eller 44cm med noen modifikasjoner), så kommer det fint inn i kabinettet.

Det hadde vært over middels digg :love:

 

Syns da 30cm er mer enn nok jeg men :p

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kom deg på MSN :wee:
Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Hva mener du med krav?

 

Det kommer jo helt ann på spillet.

Er det snakk om et CPU-krevende spill så kan jo et Q6600 @ 3,8GHz være flaskehals til et 9800GX2. Mens i GPU-krevende spill (les: Crysis) så kan selv en overklokket 9800GX2 være falskehals til en uklokket Q6600.

 

Edit: Dog finnes det naturligvis en viss grense som man burde oppfylle for at skjermkortet og prosessoren dekker hverandre mest mulig. Men å kalle det "krav" blir kanskje litt drøyt.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...