Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk du noen gang fart på sakenene med TRi-SLi?, eller var det bare bugs?...

 

Jeg er fårnøyd med ati nå, så blir vel en stund til jeg kjøper Nvidia igjenn...

Har 200 i FPS på Cod4 så det får vel holde..

Blir vel Nvidia når dem får et helt nytt brikksett, 8xx eller noe i den duren...

 

Finnes det noen oppdateringer til 3Dmark06 får å få bedre score?

Har lest noe om 1.02 verson, har bare den orginale cden :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg hadde bestemt meg for å besille en 9800GTX på kr. 2200. Nå har jeg bestilt en Gainward 9800GTX for 2209 hos Pcutstyr.no. Jeg håper at de sender det fort.

Det var en megagod pris. Takk for Tips... nesten så jeg lurer på å bytte ut Asus 8800GT 512MB TOP Edition, selv om jeg vil få minimalt igjen for det.

 

2595,- ble den jevne lanseringsprisen men det tok sannelig ikke lang tid før vi fikk gode tilbud.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Fikk du noen gang fart på sakenene med TRi-SLi?, eller var det bare bugs?...

 

Jeg er fårnøyd med ati nå, så blir vel en stund til jeg kjøper Nvidia igjenn...

Har 200 i FPS på Cod4 så det får vel holde..

Blir vel Nvidia når dem får et helt nytt brikksett, 8xx eller noe i den duren...

 

Finnes det noen oppdateringer til 3Dmark06 får å få bedre score?

Har lest noe om 1.02 verson, har bare den orginale cden :ermm:

 

Det finnes INGEN oppdatering slik at får bedre score. De oppdateringene som er kommet er bare for at 3dmark skal gjenkjenne ny hardware.

 

Nye drivere er det du er på utkikk etter :p

Lenke til kommentar
Jeg hadde bestemt meg for å besille en 9800GTX på kr. 2200. Nå har jeg bestilt en Gainward 9800GTX for 2209 hos Pcutstyr.no. Jeg håper at de sender det fort.

Det var en megagod pris. Takk for Tips... nesten så jeg lurer på å bytte ut Asus 8800GT 512MB TOP Edition, selv om jeg vil få minimalt igjen for det.

 

2595,- ble den jevne lanseringsprisen men det tok sannelig ikke lang tid før vi fikk gode tilbud.

 

Da gjelder det å forte seg for å bli kvitt den. Ja jeg synes 2209 er bra pris på en Gainward 9800GTX. Her er det ett par tester og dette kortet og den får ganske bra omtale:

 

Gainward Bliss 9800 GTX PCX 512MB Video Card Review

Gainward Bliss 9800 GTX is a good overclocker

Lenke til kommentar

Ja, du får ikke den store økningen. 9800GTX kan i noen sitasjoner yte 10% mer enn 8800GTS 512Mb, men gjennomsnitlige yter den ca 5% mer.

 

Testen konkudere med at "In all our tests the Gainward 9800GTX came out as fastest, sometimes performing over 10% faster then the 8800GTS 512MB although in some tests both were even. Overall you can say that the new GTX is around 5% faster than the 8800GTS 512Mb. Not the big performance boost we would have hoped for, having a closer look at the card you'll notice that the GTX is in fact nothing else then an 8800GTS on steroids. It uses the same GPU, only clocked few percent higher. Factory overclocked 8800 GTS may perform on par, or sometimes even better and this at lower prices."

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

 

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

 

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Helt enig, virker jo som vi har møtt på en vegg her nå hvor verken nVidia eller AMD / ATI kommer med noe nytt..

 

Hva for noe nytt har vi egentlig sett i den senere tid etter 8800GTX (G80)?

 

Vi sitter bare med G92 og G94 som er modifiserte G80 kjerner, og ingenting annet.

Selv den dag idag så er det knapt et eneste "single-GPU" kort som yter bedre enn 8800GTX.

 

 

Det som irriterer meg aller mest, er hvorfor i allverden hvert fall ikke 9800GTX fikk høyere minnebåndbredde :dontgetit:

 

 

 

Hva vil dere si er det beste kjøpet idag?

 

2x EVGA 8800GT, 3'000kroner

1x EVGA 8800GTS 512MB, 2'300kroner

1x EVGA 8800GTS 512MB SSC, 2'400kroner

1x EVGA 9800GTX, 2'400kroner

1x EVGA 9800GTX SSC, 2'700kroner

1x EVGA 9800GX2, 4'000kroner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...