Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?

WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er jo 3DMark resultater rakande likegyldig, det er den faktiske ytelse i spillene jeg bryr meg om ;)

3DMark har da aldri gjenspeilet hva kortene faktisk yter i spillene

Nå klarerjeg ikke å se fps i noen andre spill en CSS, og der har jeg konstant 299fps :ph34r:

Men er jo lattelig svakt spill også, skule gjerne fått testa fps i cod4 :hmm:

Lenke til kommentar
Innstaller programmet--> start det og la det kjøre nede på oppg. linjen--> det viser evt. FPS du får i spill og ved å trykke F9 eller F10 tar FRAPS opp video. :)

Det er ikke vanskelig. :)

Fant ut det med at den viste fps i det øvre venstre hjørene, ganske genialt :dontgetit:

uhh, var kun 80+ i fps på cod4....

Lenke til kommentar
9800GTX er blitt listed for €254

Jeg har vært på "Arkeologisk museum i Stavanger" og der finner man mange fine gjenstander fra gamle dager. Jeg håper at de finner 8800GTX verdi til bli plasert der for fremtidige generasjoner, men ueansett 8800GTX er en utgått teknologi, og jeg gidder ikke å høre sytring om det.

Aner jeg en liten blemme i pristolkninger til rundt 2100,-? Legg merke til at det står Euro og ikke USD i prisanslagene på 299,- som tilsier 2800-3000,- i norske nettbutikker for 9800GTX.

Palit's 9800GTX has been listed on geizhals, here. It is priced at €254.98, but take this price tag with a grain of salt, as the retailer listing has a rather poor rating on this particular price search engine.

Asus and Gigabyte cards have also been listed, here and here, and they're priced at €299 and €309, respectively. All three cards are reference clocked, 675MHz core, 1100MHz memory and 1688MHz Shaders.

This is what Palit's card looks like.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tomorrow is the 9800 GTX day

Are you kidding?

Nvidia did postponed the Geforce 9800 GTX from the 25th of March to the first day of April and it stayed loyal to its idea to launch new GPUs on Tuesday's. Well this Tuesday is April’s fools day and we believe that if you want to send out a serious message, any day in April is better than the first one.

Nvidia nailed the launch date for tomorrow and most of the people simply won’t believe it.

Anyway, the Geforce 9800 GTX is a faster version of the G92 chip and it can do 3-Way SLI. We don’t know anyone who use 3-Way SLI, but if you are one of them get yourself three Geforce 9800 GTX and be happy. Otherwise, the card looks incredibly similar to the Geforce 8800 GTS with slightly faster memory and clock speeds. It will even perform similar to some overclocked 8800 GTS cards. Let's call it a refurbished G92 with a better name.

We believe that Nvidia is probing the tolerance of the GPU market and at this time, the market doesn’t mind. We ask ourselves, is there a limit or will people just tolerate any trick that Nvidia pulls off. Time will tell, but we wouldn’t be surprised to see some more renamed G92 based products from Nvidia. It’s like Nvidia based its whole strategy on a single chip.

There are two possible explanations, one that the chip is great or the second that the replacement chip is either delayed or bad. Time will tell which of the two it is.

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...44&Itemid=1

Lenke til kommentar

Om 9800GTX virkelig skulle være en form for dårlig spøk, så hadde vell nVidia hypet opp spesifikasjonene noe voldsomt?

Ser ikke helt poenget med å lure folk til å tro at de kommer med 9800GTX som er så vidt bedre enn dagens 8800GTS :p

Lenke til kommentar

Nei de har ikke lovet gull og glytter. De har nemlige ikke sagt noe, og har vært veldig hemmlighetsfull denne gangen. Men selve navne ( x800GTX) skaper store forvetninger og lover mye uten å si noe. Nvidia's egene tradisjon tilsier at en x800GTX skal være en topp-kort.

Hva er logikken back å lansere en slik kort gjenstår å se. Forløpige noen argumenterer at dette antyder panikk, noen andre sier at G92 var så flott at Nvidia ikke kunne gå fra den, og noen har andre argumenter?. Vi får se, jeg håper at de har en bra logikk back denne rare 1. april lanseringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...