Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Et godt toppkort gir hovedsaklig PR, og såklart noe inntekt av de som vil ha det beste, men selve pengene ligger blant "den vanlige forbruker". Jeg er glad for at noen forstår verdien for "Et godt toppkort gir hovedsaklig PR". PR er den viktigeste faktoren for brandin og markedsføring. Folk vil kjøpe low-end kort fra den som klarer å lever topp-kortet!!. Selv om low-end kortene er stortsett det samme, men de fleste ville nok tro at den beste topkort-leveradndøren leverer en bedre low-end krot også. Nvidia har tjent på billige-kortene nettop fordi de hadde top-kortet på lenge. Ikke fordi de hadde bedre low-end kort. Hvorfor skal de kaste hådkle på topp-klassen nå? (hvis det er dette derer antyder nå.) Endret 16. mars 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 9800GX2 kommer om få dager, som nytt toppkort, og 9800GTX og etterhvert også 9800GTS i middelklassen/highend. Og som Raptor sier, kommer det et helt nytt toppkort til sommeren, kalt GT200, så jeg vil ikke si at nVidia ligger på latsiden! Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Du har ikke skjønt noen ting av dette markedet! Det er ikke der pengene tjenes... nVIDIA trenger et solid kort med gode potensialer i rundt 1000-kroners klassen (les 9600GT). Det er low-end modellene (8400GS og kommende 9500 og 9600 modeller) som selges til laptop-produsenter og OEM det tjenes penger på. Nvidia har nemlig lenge vært ledende i topp-klassen og har tjent bra på dette markedsegmentet. Mener du at, nå plustlige skal Vnidia forlate toppkort-klassen og satse på low-end? Det høres ut som Nvidia er i ferd med å gi opp sin "domain" på topp-klassen. Dette var nytt for meg. Han sier bare at det er med OEM og laptop avtaler der pengene er. High-end er en veldig liten nisje som er der mer for prestisje og PR. Men uansett, et entusiast kort som slår dem på pris/ytelse så går dem under? nVidia? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Han sier bare at det er med OEM og laptop avtaler der pengene er. High-end er en veldig liten nisje som er der mer for prestisje og PR. Men uansett, et entusiast kort som slår dem på pris/ytelse så går dem under? nVidia? Om de går under, er ikke mine ord, det er andre som har kommet med nye opplysninger som gir et slikt inntrykk. Men en thing er selvbvisende, hvis de taper sin domain som "top-kort" leverandør, da kommer de til å tape bigtime på low-end markedet også. Om de klarer seg på OEM og bærbare vet jeg ikke heller. Fordi en GPU er veldig kompleks sak, folk flest kjønner ikke bær av det. Bare de nerdene som går etter topp-kortet kjønner litt om dette oh "hyper opp" den ene aller andre leverandøren. resten følger disse "hypene". De fleste går etter brand (PR/navn/rykter) for å velge ett low-end og til og med mellomklasse kort. Og da gjelder det å ha "topp-kortet". EDIT: her gjelder det å ha topkort på DESKTOP, ikke laptopp selfølglig. Endret 16. mars 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Men en thing er selvbvisende, hvis de taper sin domain som "top-kort" leverandør, da kommer de til å tape bigtime på low-end markedet også. Om de klarer seg på OEM og bærbare vet jeg ikke heller. Om et par dager lanseres 9800GX2 Det er det nye toppkortet. Med driverne som blir tilgjengelig ved lanseringen (ikke gamle beta-drivere som kortet er testet med så langt) kommer 9800GX2 til å overall slå alle andre single kort der ute. Kan ikke se hvordan de taper sin domain da... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Men en thing er selvbvisende, hvis de taper sin domain som "top-kort" leverandør, da kommer de til å tape bigtime på low-end markedet også. Om de klarer seg på OEM og bærbare vet jeg ikke heller. Selv om Nvidia skulle tape high-end kampen (selv om det ikke ser slik ut) så betyr ikke det at de taper marked på low-end markedet, OEMer (som er en stor kunde på dette markedet) bryr seg ofte kun om hvor billig de kan få tingene. Derfor er et tap i high-end markedet så og si likegyldig for de store kundene innenfor low-end. Endret 16. mars 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Med driverne som blir tilgjengelig ved lanseringen (ikke gamle beta-drivere som kortet er testet med så langt) kommer 9800GX2 til å overall slå alle andre single kort der ute. Kan ikke se hvordan de taper sin domain da... Når du prater på denne måen, føler jeg meg mye trygere på Nvidia. Men hvis du skal se hvordan de taper sin domain da ... " må du lese dine egne ord en gang til, du har saget dette om Nvidias sasting på toppkortet: "Det er ikke der pengene tjenes... nVIDIA trenger et solid kort med gode potensialer i rundt 1000-kroners klassen (les 9600GT). Det er low-end modellene (8400GS og kommende 9500 og 9600 modeller) som selges til laptop-produsenter og OEM det tjenes penger på" Endret 16. mars 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) GDI: Jeg gleder meg til GT200 i sommer, det blir min første 3500+ investering på skjermkort og det skal være meg en glede. Venter kanskje dog til det havner på rett under 5000,- 8800GT og 9600GT er de beste produktene jeg har sett på lenge. Herlige produkter, spesielt med Asus sin kjøleløsning som man får med på kjøpet. 9800GTX er vel greit om prisen blir lav, men G92GTS er vel et bedre kjøp. 9800GX2 Er et spennende produkt, men dessverre et SLI produkt, men det er også bra for oss som kjører med P35, X38 ol. Men prisen blir litt høy nå i starten så jeg venter nok på GT200 og putter heller 5000,- inn der, og mulig at jeg evt. bytter HK og går for 8800GT i SLI i forkant om Nvidia sine nye chipsett blir bra Wolfdale klokkere. 8800GT og 9600GT er type "Editors Choice" mens jeg gleder meg til GT200 kommer, det lover en god høst for oss PC og spill entusiaster. Endret 16. mars 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
HKS Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) 9800GX2 Er et spennende produkt, men dessverre et SLI produkt, men det er også bra for oss som kjører med P35, X38 ol. Men prisen blir litt høy nå i starten så jeg venter nok på GT200 og putter heller 5000,- inn der, og mulig at jeg evt. bytter HK og går for 8800GT i SLI i forkant om Nvidia sine nye chipsett blir bra Wolfdale klokkere. 1 stk. 9800GX2 trenger ikke noe spesielt chipset for å kjøre SLI internt. Det kommer til å fungere på samme måte som 3870X2. Skal man kjøre 2 stk. i Quad-SLI trenger man nVidia SLI chipset eller Intel Skulltrail. 790i ser ut til å bli et veldig bra chipset. Har brukt ett en stund nå, men nå klokker ikke jeg så mye da... Endret 17. mars 2008 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) 1 stk. 9800GX2 trenger ikke noe spesielt chipset for å kjøre SLI internt. Det kommer til å fungere på samme måte som 3870X2. Nettopp det som er så bra for oss som sitter med gode P35 og X38 HK og har lyst på et SLI produkt fra Nvidia, da er GX2 et meget interessant produkt GX2 er heller ikke så langt som x2 om jeg ikke husker feil også en fordel.Skal man kjøre 2 stk. i Quad-SLI trenger man nVidia SLI chipset eller Intel Skulltrail. Helt klart og fullt ut forståelig. GX2 gir oss mye guff på HK som ikke støtter SLI i hele tatt, så fornøyd der 790i ser ut til å bli et veldig bra chipset. Har brukt ett en stund nå, men nå klokker ikke jeg så mye da... Jeg er også veldig spent på 790i og skal ikke se bort fra at jeg går fra P35 til 790i basert HK for å utnytte de rasende gode 8800GT prisene vi vil se mot GT200 lanseringen. Om jeg så gjør blir GT200 skøvet til "pappas julegave", men det blir uansett bra. Endret 17. mars 2008 av Theo343 Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Fordi en GPU er veldig kompleks sak, folk flest kjønner ikke bær av det. Bare de nerdene som går etter topp-kortet kjønner litt om dette oh "hyper opp" den ene aller andre leverandøren. resten følger disse "hypene". De fleste går etter brand (PR/navn/rykter) for å velge ett low-end og til og med mellomklasse kort. Og da gjelder det å ha "topp-kortet". Ja, du har hypet opp 8800gtx nok nå Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) 9800GX2 Er et spennende produkt, men dessverre et SLI produkt, men det er også bra for oss som kjører med P35, X38 ol. Men prisen blir litt høy nå i starten så jeg venter nok på GT200 og putter heller 5000,- inn der, og mulig at jeg evt. bytter HK og går for 8800GT i SLI i forkant om Nvidia sine nye chipsett blir bra Wolfdale klokkere. 1 stk. 9800GX2 trenger ikke noe spesielt chipset for å kjøre SLI internt. Det kommer til å fungere på samme måte som 3870X2. Skal man kjøre 2 stk. i Quad-SLI trenger man nVidia SLI chipset eller Intel Skulltrail. 790i ser ut til å bli et veldig bra chipset. Har brukt ett en stund nå, men nå klokker ikke jeg så mye da... Hvordan er varmen på det? 780i var plaget med varme, men kanskje nyere typer gir kaldere omgivelser? 790i er nok et bra hovedkort ja. Er nok temmelig sikker på at det er det jeg kommer til å kjøpe, dersom det blir SLI selvsagt. EDIT: Litt slemt å drive med kryssforhøring av [GDI]Raptor, men jeg bare måtte. :!: EDIT 2: Takk for påminning WheelMan. Skrev feil. Det skal være chipset/hovedkort. Endret 18. mars 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2008 Låsknuser, det er noe du ikke har fått med deg : 790i er ikke et skjermkort Lenke til kommentar
Intern Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 The 9800 GT is said to be your 'average' 8800 update with a G92-XXX core clocked at 650 MHz, 112 Stream Processors set to 1625 MHz and 512MB of GDDR3 memory at 2000 MHz. In addition to combining the 8800 GTS 512's clocks and the 8800 GT's SP number, the 9800 GT is also set to feature triple-SLI, DirectX 10 support and a dual-slot cooler. Expected to be released on April 3rd, the GeForce 9800 GT should have a price tag hovering between $229 and $279. Kilde Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 The 9800 GT is said to be your 'average' 8800 update with a G92-XXX core clocked at 650 MHz, 112 Stream Processors set to 1625 MHz and 512MB of GDDR3 memory at 2000 MHz. In addition to combining the 8800 GTS 512's clocks and the 8800 GT's SP number, the 9800 GT is also set to feature triple-SLI, DirectX 10 support and a dual-slot cooler. Expected to be released on April 3rd, the GeForce 9800 GT should have a price tag hovering between $229 and $279. Kilde Akkurat noe slikt jeg forventet meg. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Låsknuser, det er noe du ikke har fått med deg : 790i er ikke et skjermkort Skrev feil da vet du. 790i er chipset, vet det. Var litt for rask der. Litt engasjert i det siste. Takk for påminningen. Er flink til å bable da skjønner du, og får jeg et tastatur skriver jeg som oftest uten å tenke. :!: Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 Så nForce790i ser ut til å bli bra? På nivå med X38 / X48, eller kanskje til og med bedre? Har ikke hatt store forhåpningene angående 790i, da jeg syntes alle nVidia brikkesett etter nForce4-tida har vært langt under pari. nForce5 var jo en eneste stor vits, mitt P5N32-E SLi nForce680i er vell det mest varmeutviklende og "buggy" hovedkortet jeg har hatt.. Fikk byttet det til nForce780i utgaven, men det var jaggu enda verre så byttet tilbake igjen.. Kan ikke akkurat si meg spesielt imponert over det nVidia har levert av brikkesett den senere tida, Intel sine brikkesett ser jo ut til å være et mye bedre valg. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) 790i skal i følge ryktene være godt til klokking, i alle fall av minne. Da det sies å støtte 2000mhz OC. Om det er på linje med X38 og X48 er vel for tidlig å si noe om på dette tidspunktet. Endret 18. mars 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Sindre Aleksander Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) 790i skal i følge ryktene være godt til klokking, i alle fall av minne. Da det sies å støtte 2000mhz OC. Om det er på linje med X38 og X48 er vel for tidlig å si noe om på dette tidspunktet. 790i Ultra SLi støtter 2GHz DDR3-minne ja, mens "vanlig" 790i SLi støtter opp til 1.8GHz. 790i skal klokke DDR3 generelt veldig godt, mest trolig litt bedre enn Intels chipset. Når det gjelder FSB har vi sålangt sett 611MHz FSB med Wolfdale, og over 450MHz FSB med Yorkfield hvertfall. Edit: En "minitest" av eVGA 790i på XS. Endret 18. mars 2008 av Sindre Aleksander Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 18. mars 2008 Del Skrevet 18. mars 2008 (endret) Sindre Aleksander: Du er bare best. http://www.nvidia.com/object/nforce_700i.html Det er vel offisiellt da eller? Endret 18. mars 2008 av LockBreaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå