snakkesss Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, du må ha PhsyX på diable, ellers vil Vantage betegne det som juks. 17179 GPU-score er på den laveste siden av hva jeg har sett, men virker til å være grei for GTX 295 på stock. Jeg kan ikke se noe annet enn overkokking av GPU, CPU og RAM(i denne rekkefølgen) for bedre 3Dmark resultat. Ja, men jeg ligger også ca 15-20 fps lavere enn i maks fps enn alle andre som har tatt denne testen med mitt kort på stock. Jeg var aldri over 100 fps tror jeg. Og alle jeg har sett som har standard stock GTX 295 ligger på rundt 20000 eller over på GPU score. Har jeg rett og slett får ett elendige kort, og burde dermed bare få byttet det? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Ja, du må ha PhsyX på diable, ellers vil Vantage betegne det som juks.Dette medfører vel ikke riktighet. HWBot ser på det som "juks", ikke Futuremark eller Vantage-programmet.Physx går forøvrig også kun på CPU-score, ikke GPU. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Grunnen til at du får så lav score er fordi den ene GPU'n kjøres som physX. Disable PhysX og ta Vantage en gang til. Da går CPU-score ned til ca 22000 og GPU opp til ca 20000. Sam_oslo: Nå må du snart notere ned ett sted at å bruke PhysX i 3DMark ikke betegnes som juks (rent bortsett fra de som ikke har physX da ). Har fortalt deg dette i minst 3 forskjellige tråder nå. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Så alle som kjører testene på 3dmark Vantage som ligger ute på sidene deres, kjører med disabled physx? Kanskje derfor jeg slo alle rimelig hardt på CPU score, og tapte en del på gpu score:) Lenke til kommentar
Incense Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Ikke alle Men de aller fleste kjører uten PhysX. PhysX gir deg sånn ca 10000 "poeng" ekstra på CPU-score (selvfølgelig alt ettersom hvilket prosessor og physX-kort en har). Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hehe, men da kjører jeg når jeg kommer hjem uten, så regner jeg med jeg får "normal" score:) Hvis ikke får jeg komme her å mase litt mer:D Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Grunnen til at du får så lav score er fordi den ene GPU'n kjøres som physX. Disable PhysX og ta Vantage en gang til. Da går CPU-score ned til ca 22000 og GPU opp til ca 20000. Sam_oslo: Nå må du snart notere ned ett sted at å bruke PhysX i 3DMark ikke betegnes som juks (rent bortsett fra de som ikke har physX da ). Har fortalt deg dette i minst 3 forskjellige tråder nå. Hvis du kjører med PhysX da vil dine score IKKE bli akseptert og ikke bli registret i hele tatt. Du kan gjerne gjenta det 3 ganger til, men hwbot (3DMark Vantage Ranking) vil ikke akseptere dine score. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Grunnen til at du får så lav score er fordi den ene GPU'n kjøres som physX. Disable PhysX og ta Vantage en gang til. Da går CPU-score ned til ca 22000 og GPU opp til ca 20000. Sam_oslo: Nå må du snart notere ned ett sted at å bruke PhysX i 3DMark ikke betegnes som juks (rent bortsett fra de som ikke har physX da ). Har fortalt deg dette i minst 3 forskjellige tråder nå. Hvis du kjører med PhysX da vil dine score IKKE bli akseptert og ikke bli registret i hele tatt. Du kan gjerne gjenta det 3 ganger til, men hwbot (3DMark Vantage Ranking) vil ikke akseptere dine score. Men jeg har jo tydeligvis fått det godkjent eller fått opp resultat Sam. Som du ser fikk jeg en veldig veldig høy cpu score og veldig liten gpu score, dette grunnet at PsyhX var enablet. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Den blir godkjent av Futuremark o.l., det er innen klokkemiljøet Physx er "fy-fy" da Nvidia får en stor fordel over ATI. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Jeg kom hjem, disablet PhysX og fikk: 3DMark Score P17267 3DMarks CPU Score 16481 Graphics Score 17546 Link Så skjermkortet er forsatt like dårlig... Bør jeg rett og slett bare sende det tilbake? Endret 24. mars 2009 av snakzz Lenke til kommentar
Incense Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Er du sikker på at du har enablet begge kjernene i Nvidias kontrollpanel? Du får nemlig ca samme score som ett bra GTX260 eller middels GTX280, noe som for meg kjennetegner at du muligens kjører kun med en GPU Sam/wheelman: Så lenge det kommer opp en score etter endt benchmarking så kaller jeg det for en "godkjent" test. At en nettside boikotter en hvis type resultater grunnet at konkurenten ikke har samme mulighet, ser jeg på som konkurentens problem og ikke mitt For meg er høyest mulig ytelse av hardwaren min målet, jeg føler ingen obligasjon til å måtte slå av en feature (kjøre en test på ett nedjustert system) for å kunne sammenlignes med en konkurent som ikke har den type teknologi. Igjen... det er ATI/AMDs bissniss, ikke min. Når det gjelder "overklokke-miljøet" så synes jeg da bare synd på de. De av alle burde jo gå etter hva som gir mest uttelling ytelsesmessig. Men som alle "sekter" så har vel de også noen gylne regler for hvordan universet bør være EDIT: PS! Kjører du testen for optimal? altså med optimal settings? Endret 24. mars 2009 av Incense Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Ja legger ved bilde. Tenker akkurat det samme som deg, virker som bare en gpu kjører. Sli Hmm? Noen annen måte å sjekke på om dem virker kjører begge to i sli? Link til selve Futurmark Vantage resultatet Takk for all hjelp Endret 24. mars 2009 av snakzz Lenke til kommentar
Incense Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Se at du fortsatt har PhysX enablet Du kan jo kjøre GPU-Z, den viser om du har aktivert 1, 2 eller flere kjerner.. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 (endret) Se at du fortsatt har PhysX enablet Du kan jo kjøre GPU-Z, den viser om du har aktivert 1, 2 eller flere kjerner.. Ja tok den på igjen etter testen så er ikke dette som er feilen. Screen fra GPU-Z GPU-Z Bør jeg ta kontakt med Komplett? Få byttet kortet, noen andre som har noen smarte innspill? Prøvd alt snart:( Bra kjøp til 5000 kr:( Endret 24. mars 2009 av snakzz Lenke til kommentar
Incense Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 tja.. tør ikke påstå at det er noe galt med kortet, men noe er nå ikke som det skal nei. Lykke til uansett.. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Se at du fortsatt har PhysX enablet Du kan jo kjøre GPU-Z, den viser om du har aktivert 1, 2 eller flere kjerner.. Ja tok den på igjen etter testen så er ikke dette som er feilen. Screen fra GPU-Z GPU-Z Bør jeg ta kontakt med Komplett? Få byttet kortet, noen andre som har noen smarte innspill? Prøvd alt snart:( Bra kjøp til 5000 kr:( lol du spøk sant? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Hvorfor skulle han spøke om det? Lenke til kommentar
Professional Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Nei si det, kortet kjører på rett frekvens og han får helt kurant score. Gi oss tilbakemelding på hva utfallet av saken blir så jeg har noe morro lesestoff. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Grafikkscoren ligger 2500 under "normalen", jeg skjønner godt hvorfor han lurer på hvor de har blitt av.. Lenke til kommentar
snakkesss Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Hvorfor skulle han spøke om det? Jeg har enda til gode å se en GTX 295 bruker som ligger under 20000 GPU Score på 3dmark vantage. Så hvorfor skulle jeg være fornøyd og syntes alt er normalt når min scorer 17500? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå