WheelMan Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg tror de stemmer sånn nogen lunde. 4850 er et godt og stabilt kort, og et av de få som ikke har vist tegn etter min herjing og leking. Klart, som alle kortene på den tiden hadde det noe problemer i starten, men det ser ikke ut til at det har påvirket de noe markant. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Helt enig i det du sier der ja, men det gir oss nå hvertfall en pekepin Pekepinne på hva, hva kort type som blir send inn flest av? Men vi får jo ingen info om hvorfor de blir RMA'ed engang. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 18. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Jeg tror ikke produsentene samler inn info for hvorfor de blir sendt inn. Langt over halvparten av kortene som blir sendt inn får nok ikke riktig grunn meldt engang. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Jepp er akkurat det eg og tenker. Hvis feks de RMA et kort pga varme problem så har de et kabinnet som er fult i støv og ingen vifter så må eg innrømme det er IKKE nvidia / ati sin feil feks. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Litt morsomt er det jo at innprisen vår på XFX GTX295 og EVGA GTX285 FTW nå er den samme Syntes GTX295 gir mye kraft for pengene, og du slipper å ta opp unødvendig mye plass som du må ved å kjøre 2x skjermkort Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Jepp er akkurat det eg og tenker. Hvis feks de RMA et kort pga varme problem så har de et kabinnet som er fult i støv og ingen vifter så må eg innrømme det er IKKE nvidia / ati sin feil feks. Eller at de f.eks brukte kortet med en dritt-PSU, noe mange ofte gjør. Sender det inn fordi maskinen ikke virket skikkelig etter at de puttet i kortet, men det var nødvendigvis ikke kortets feil. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Litt morsomt er det jo at innprisen vår på XFX GTX295 og EVGA GTX285 FTW nå er den samme Syntes GTX295 gir mye kraft for pengene, og du slipper å ta opp unødvendig mye plass som du må ved å kjøre 2x skjermkort FTW er ikke det den "beste" versjonen i fra EVGA? Koster jo alltid en formue med ferdig klokket gpu i fra fabrikken. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Er det mye å hente på å klokke et GTX295 litt? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 tror du har svaret selv. "mye ved litt?". Lenke til kommentar
Professional Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Er det mye å hente på å klokke et GTX295 litt? Det klokker en del, jeg fikk hentet 5 fps (min fpsen jeg tenker på her) i crysis som gjor det bedre spillbart på 1920x1200 på very high. Men har kun noe for seg på de spillene du trenger et par fps på til å få fjernet de verste fps droppene. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Dårlig formulering der ja. Beklager. Får prøve å klokke litt på mitt. 5fps er jo tross alt merkbart. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Hva slags klokk og temperaturer har du da hwbruker? Lenke til kommentar
Professional Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Hva slags klokk og temperaturer har du da hwbruker? 670/144/1200. Uvist temperatur, ikke ved gamer pcen atm. Må nesten avente med å svare på temperatur til senere, holder det med idle temp i windows og load temp under 3DMark? Har ikke crysis innstallert atm. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Holder lenge Jeg tror Sammy har en bittelitt høyere klokk... GPU på 681 bla. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Bruker han EVGA tool programmet til å øke Volt? Har ikke pushet det så alt for mye siden jeg legger meg en del under det som medfører at 3DMark crasher (10Mhz under på alt som oftest) Edit: Bruker ikke EVGA tool programmet selv. Endret 18. mars 2009 av HWBruker Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Det kan nok stemme ja, uten at jeg er sikker. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Vil man komme lengre enn det på vann? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Ikke når det er strømforsyningen som "svikter". Da må man til med voltmods eller verktøy som kan øke spenningen. Det er kun når temperaturen blir for høy at WC blir en faktor. Endret 18. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Incense Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 Er det bare jeg som finner det litt underlig at en må overklokke "entusiast-kort" for å kunne spille noen spill lagge-fritt? Er det da de som programmerer spill som er for dårlige til å utnytte eksisterende teknologi eller er det hardware-produsentene som henger etter i svingene? Når en tar med i beregningen at ett spill kan ta fra 6 måneder til flere år å lage så blir ikke regnestykket enklere å forstå, siden det på denne tiden som oftest har dukket opp noe enda råere en det som var entusiast-kortet på oppstartstidspunkt for spillet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 18. mars 2009 (endret) Jeg synes ikke Crysis er et godt spill å måle kvaliteten på grafikkort med. Ja det er tungt å kjøre, men nei det betyr ikke at spillet er godt skrudd sammen. Det blir som å si at Windows Vista er knallbra bare for at det er tungt å kjøre. Endret 18. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå