LockBreaker Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 Kommer det noe nytt fra enten nVidia eller AMD i nærmeste fremtid? Dvs. før påskeferien? Noe som vil yte bedre enn GTX 295 altså. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 Nei, 40 nm fra både Nvidia og ATI er utsatt - highend vil vi ikke se noe til før i juli, tidligst. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 (endret) GTX285 holder leeenge, spiller alle spill på ultra-settings De kan drøye high-end til neste år for min del Endret 14. mars 2009 av Incense Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 14. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 14. mars 2009 Passer meg fint, da kan jeg kose meg med GTX 285 helt til jul hehe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Geforce GTX 295 a PR gag? It looks like Geforce GTX 295 is a PR gag. The chip is limited. Board partner says Nvidia did not produce new GTX 295 graphic cards the last weeks.So when the current volume is sold GTX 295 will be dead if Nvidia does not start producing again. At the moment it looks like Nvidia only presented GTX 295 to say: "We have got the fastest graphic card on planet! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg skjønner godt at nVidia ikke har så lyst til å selge mange GTX 295. dette yter så bra at du trenger ikke kjøpe ny GPU på ett år. Fikk kjøpt min GTX 295 på første dagen den kom på lager, så jeg har ikke dette problemet. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Hehe, fikk nappa det siste kortet digital impuls hadde inne Flaks der. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 Hehe, fikk nappa det siste kortet digital impuls hadde inne Flaks der. Både ASUS kort og eVGA kort og oppdrive via prisguiden NetShop har ASUS, og datakjeden har eVGA. Men GTX 295 er ikke det kortet det produseres størst volum av, men å kallet det et PR-triks er vel å trekke det litt langt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) Selv om jeg på flere måter var fornøyd med mine 2stk 9800GX2 så er det for mange ulemper med dualgpu kort ennå. Derfor var det ingen tvil om at GTX 285 var kortet for meg, og jeg har aldri vært mer fornøyd. Jeg vurderer muligens TriSLI men som sagt er det mer fleksibelt. Dog mener ingen demper til GTX 295 eierne Endret 16. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Bytta du ut 9800 GX2 Quad-SLi med GTX 285? -.-' Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Jepp, det gjorde han. Ser ikke ut til å angre heller med tanke på problemene quad-SLi kan by på. Endret 17. mars 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
Professional Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Nice upgrade !!! WARNING: SARKASME !!! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 17. mars 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Som han selv nevner var det en oppgradering for han. Da målt i brukeropplevelse, og ikke teoretisk kraft. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Selv om jeg på flere måter var fornøyd med mine 2stk 9800GX2 så er det for mange ulemper med dualgpu kort ennå. Derfor var det ingen tvil om at GTX 285 var kortet for meg, og jeg har aldri vært mer fornøyd. Jeg vurderer muligens TriSLI men som sagt er det mer fleksibelt. Dog mener ingen demper til GTX 295 eierne Det er jo greit da, når du bare skal ha et kort, å kjøpe GTX 295. Det er jo ikke veldig store problemer med det kortet, i alle fall ikke dersom man leser litt rundt på XS. Dog har man jo problemer med FPS-drop. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Selv om jeg på flere måter var fornøyd med mine 2stk 9800GX2 så er det for mange ulemper med dualgpu kort ennå. Derfor var det ingen tvil om at GTX 285 var kortet for meg, og jeg har aldri vært mer fornøyd. Jeg vurderer muligens TriSLI men som sagt er det mer fleksibelt. Dog mener ingen demper til GTX 295 eierne Er du min lenge savnede bror? Vi tenker i det minste likt Og til dere som tror 9800gx2 er "bedre" enn gtx285, tro om igjen. 285 yter bedre, trenger mindre watt, genererer mindre varme og har bedre drivere. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Dog har man jo problemer med FPS-drop. Apropos det ... Har det bedret seg i det siste (dvs med GTX295)? Jeg ble mer eller mindre terrorisert av hickups og drops når jeg hadde GX2. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Selv om jeg på flere måter var fornøyd med mine 2stk 9800GX2 så er det for mange ulemper med dualgpu kort ennå. Derfor var det ingen tvil om at GTX 285 var kortet for meg, og jeg har aldri vært mer fornøyd. Jeg vurderer muligens TriSLI men som sagt er det mer fleksibelt. Dog mener ingen demper til GTX 295 eierne Det er jo greit da, når du bare skal ha et kort, å kjøpe GTX 295. Det er jo ikke veldig store problemer med det kortet, i alle fall ikke dersom man leser litt rundt på XS. Dog har man jo problemer med FPS-drop. Kan ikke si jeg har oppleved det eller noe kjent problem med 295. Har lest my piss om ati 4870x2 då men. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Look it up at XS. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 Meh XS overdriver så bort i veggene for det meste med halvsanhet og paronoia at jeg har gitt opp hele plassen. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 17. mars 2009 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2009 (endret) Til opplysning så kjørte jeg ikke QuadSLI, det vet jo alle at er døfødt å prøve. Både SLI og CF skalerer best opptil tre GPUer når det gjelder spilling. Dog var mine kort den gang i hovedsak kjøpt inn for GPGPU purposes. Jeg kjørte kun et kort per maskin og selv det synes jeg ga ulemper. Dualgpu kort er bare ikke gode nok ennå og derfor gikk jeg for GTX 285 til 3295,- for en måneds tid siden og har ikke angret et sekund. X58 hovedkortet jeg har nå er spesielt myntet på dualslot TriSLI med sin NF200 chip, det er mulig jeg prøver dette og jeg liker evt. bedre tanken på flere single kvalitetskort da det er mer fleksibelt. Jeg kan flytte de rundt i forskjellige maskiner om jeg ikke bli fornøyd med SLI kompabiliteten, jeg kan selge ett og beholde et annet, må et kort til RMA har jeg ett jeg kan spille på osv. Endret 17. mars 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå