Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Mange av de spillene bruker dog ikke GPU'en for fysikk operasjoner.

 

Dette stemmer meget med virkeligheten, om jeg ikke husker feil er det kun 4-5 spill som kjører PhysX i hardware, og Tom Clancy Advanced Warfighter 2 er ett av de, tror 1'rn også har det men er ikke sikker.

Så ekstra fysikkort er bortkastet akkurat nå, og tror ikke det kommer til å bedre seg i finanskrisetider heller grunnet at hardware koding av PhysX tar mer tid og senker ytelsen (Detaljnivået går opp, men ytelsen går ned grunnet høyere GPU belastning om GPU er flaskehalsen og ikke CPU) og dette koster da penger.

Implentere i software derimot, er enkelt og raskt gjort så dette er hva de fleste foretrekker å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synd at de ikke kan klare å standarisere dette såpass at man velger i spill om man skal bruke software(CPU og Havoc?) eller en eller annen GPGPU implementasjon som eks. PhysX gjør.

Det er tanken med PhysX.

CUDA skal etter hvert kunne lage kode til å kjøre på multicore x86 prosessorer. Da er tanken at man skal kunne velge software (CPU), da selvsagt med et mye lavere detaljenivå enn GPU, da en CPU ikke er spesielt egnet til masse fysikkberegninger.

Lenke til kommentar

Kunne noen vært snille nok til å fortelle meg kort om det er noen nye Nvidia kort som kommer de nærmeste månedene?

 

Lyst til å handle 285, men for alt jeg vet kan det være nytt kort i vente neste uke liksom.

 

Blir litt mye å tråle 172 sider så om noen kunne sagt et par ord hadde jeg vært takknemlig

Lenke til kommentar

Jeg synes denne linken som dukket opp i en Linux tråd var så interessant at den må tas med her. Jeg tipper du nikker bekreftende til det Sweeney sier, GDI.

 

Goodbye, graphics APIs

http://arstechnica.com/gaming/news/2008/09...y-interview.ars

 

Isåfall har vi en MEGET spennende fremtid foran oss, jeg bare håper det skjer snarere enn senere. Vi har jo grunnlaget delvis på plass med CUDA ol. Dette er jo også litt i tråd med hvordan man utnytter dagens PS3.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Det er tanken med PhysX.

CUDA skal etter hvert kunne lage kode til å kjøre på multicore x86 prosessorer. Da er tanken at man skal kunne velge software (CPU), da selvsagt med et mye lavere detaljenivå enn GPU, da en CPU ikke er spesielt egnet til masse fysikkberegninger.

En del mer øyegodteri kan det bli, men det blir dog begrenset hva spillutviklerene kan gjøre med fysikk når dem må kunne skalere det tilbake til å kjøre på CPU.

 

Vil nVidia komme med en OpenCL variant av PhysX tro? Ellers håper jeg overgangen til OpenCL og DX11-CS blir rask.

Lenke til kommentar
Vil nVidia komme med en OpenCL variant av PhysX tro? Ellers håper jeg overgangen til OpenCL og DX11-CS blir rask.

Ikke godt å si. I akademia hvor jeg holder på er det definitivt mest "blest" rundt CUDA i disse dager. For nVidia sin del kommer nok CUDA til å eksistere ved siden av OpenCL, men om det er nok til at de porter PhysX vet jeg ikke. Har ikke fått noe hint i noen retning enda.

 

Nå venter vi bare på litt brukbare kompilatorer og runtimes for OpenCL. Har tenkt til å sette i gang en masterstudent til å sammenligne CUDA og OpenCL til høsten.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Prisen på den erstatte kortet går alltid nedover, og da rebranding bør være grei nok. Det beste med denne GTX 275 (som er en overklokket GTX 260), er at GTX 260 vil bli anda billigere. Hva er så dårlig med det?

 

Komplett.no har allerede kjørt ett par tilbud på GTX 260 for under 2 høvdinger i de siste (som en direkte konsekvens av dette), og det er bare bra, synes jeg.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...