Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
@Incense

Min 3Dmarks 22240 er uten PhysX, LOL. Kan du ta uten PhysX også, bare for å sammenligne på riktig måte.

 

Hei Sam! Score uten physx og med alt uten klokk:

P: 21375

Gpu: 21759

Cpu: 20298

 

Skal vedlegge noen bilder, men gidder ikke før jeg begynner å klokke godsakene :D

Lenke til kommentar
Kan en bruke et 8800 GTS 640MB til physX kort ilag med 295 incense? Evnt har du en link til en guide for konf av software delen?

 

Seff.. Kan bruke alle kort over 8-serien til physX! Trenger ingen guide, er bare å slå dette på i Nvidia kontrollpanel (samme sted som du setter SLI-konfigurasjonen) :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan en bruke et 8800 GTS 640MB til physX kort ilag med 295 incense? Evnt har du en link til en guide for konf av software delen?

 

Seff.. Kan bruke alle kort over 8-serien til physX! Trenger ingen guide, er bare å slå dette på i Nvidia kontrollpanel (samme sted som du setter SLI-konfigurasjonen) :thumbup:

 

Takk Takk, då smeller jeg det inn pcen senere på dagen for 3DMark og mirrors edge

Lenke til kommentar
Går det greit å kombinere GTX 285 med et 8800GT(dedikert til PhysX) ? Eller vil det på noen måte sinke GTX 285, eller som jeg tenker, gi vesentlig bedre ytelse da et kort står for all PhysX?

De spillene som har støtte for PhysX (bal. mirrors edge) vil få en god del ytelseøkning med dedikert PhyX-kort, men ellers blir det samme ytelse som uten.

 

@HWBruker

 

Hvis du tar 3DMark med PhsyX (selv på en GPU) vil det ikke bli godtatt/registrert. Det vil betegnet som "juks". Hvis du skal ha eget PhysX-kort da er det anda større juks.

Lenke til kommentar
Går det greit å kombinere GTX 285 med et 8800GT(dedikert til PhysX) ? Eller vil det på noen måte sinke GTX 285, eller som jeg tenker, gi vesentlig bedre ytelse da et kort står for all PhysX?

De spillene som har støtte for PhysX (bal. mirrors edge) vil få en god del ytelseøkning med dedikert PhyX-kort, men ellers blir det samme ytelse som uten.

 

@HWBruker

 

Hvis du tar 3DMark med PhsyX (selv på en GPU) vil det ikke bli godtatt/registrert. Det vil betegnet som "juks". Hvis du skal ha eget PhysX-kort da er det anda større juks.

 

Hehe... Det er så vanvittig dust å kalle physX for juks. Blir jo som å sette en turbo i bilen og kalle det for juks også. Alt som gir bedre ytelse er jo bra :thumbup:

Er vel bare en gjeng med sutrekopper og selverklærte bedrevitere som står for det utsagnet.

Hva er neste på listen deres da tro.. skjermkort som ikke er onboard?

 

Men nok om det.

 

Ellers er det helt riktig at physx ikke er i så mange spill enda. Men siden det nå begynner å komme mer i vinden så tar det ikke lang tid før det popper opp i flere spill og aplikasjoner. Ett tips til dere er å sjekke videosnuttene av Mirrors Edge med og uten physX på.

 

PS! Jeg kjøpte ikke 8800GTS til dette formålet, jeg snappet det bare ut av den gamle pc'en min siden jeg ikke trenger 2 SLI-pcer.

Lenke til kommentar
Han mente vel at det ikke vil bli noe bedre 3dMark-resultat med eget physX kort. Fordi det ikke blir registrert.

 

hehe.. da mente han feil :) 3Dmark drar nytte av physx som bare rakkern det.. Er jo derfor han spør tidligere i denne tråden om jeg kunne legge ut scoren uten physx også.

Poenget med 3Dmark er ikke å få det registrert, det er høyeste poengsum :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...