RamGuy Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 nVIDIA og navngiving har jeg gitt opp for lenge siden, burde nesten vært ulovlig slik som de holder på, misledende markedsføring! Lenke til kommentar
War Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Det er jo smart da de kan selge ut lagret med eldre brikker med nye navn. Men det gir også resten av brukerene hodebry. Forventer en EU bot her på linje med MS Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Alt over 60 FPS er bare for moro og har ngenting å si på spillekvalitet/spilleopplevelse (øyene klarer ikke å se ekstra herligheten). Øynene klarer å se langt mer. Men mye kommer ann på spillet, for enkelte spill, type raske første-person skytere kan man se en forbedring i nærmest det uendelige. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Samt at man ikke har motionblur i samme grad på LCD som gjø at man oppfatter dette bedre. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Men.. Jeg mener nå at det ikke burde være noen grunn for at 280 da skulle "nedgraderes" til 260 ved bruk i SLI sammen med ett annet 260. Mener nå at drivere burde kunne utnyttet kraften til 280 fuldt ut sammen med ett 260. Da kortene renderer hvert sitt frame vil ytelsen nedgraderes da 280 kortet blir stående idle og vente på at 260 kortet skal rendre ferdig sitt frame. Hybrid SLi sin multi-GPU rendering eller "GeForce boost" fungerer kun med svakere kort der å dele arbeidslasten med IGP'en har en hensikt. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Samt at man ikke har motionblur i samme grad på LCD som gjø at man oppfatter dette bedre. Hva sikter du til her? Problemet er heller mer kilden der hvert frame er et perfekt stillbilde, i motsettning til et video kamera som tar opp alle bevegelsene som skjer i 1/50 av et sekund i et bilde. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Jeg sikter til hvordan bildet oppdateres på en CRT vs en LCD. Dette ble diskutert heftig når LCD ble gode nok for gaming, og da tenker jeg ikke på lagg og ghosting biten men hvordan bildet tegnes på skjermen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Alt over 60 FPS er bare for moro og har ngenting å si på spillekvalitet/spilleopplevelse (øyene klarer ikke å se ekstra herligheten). Det kommer ann på spillet mener jeg. Hvis man har spillt f. eks quake 3 aktivt, så merker man stor forskjell på 60 fps og 120fps og vsync på (crt skjerm) Eller hva sier dere q3 osp/cpma gamere? Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Jeg vet ikke hvor my forbereding det blir mer over 60 FPS på noen få spill, men poenget med posten var at han klarer seg helt fint med en GTX 295 på 24" skjerm. Mener noen av dere at han bør legge 5 høvdinger til på bordet, og få seg Quag SLI bare for å få de forbedringene over 60 FPS som snakkes om her? Endret 18. februar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 18. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 18. februar 2009 Waste of money if you ask me! Big time! Lenke til kommentar
Incense Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 De som kjøper 2stk GTX295 har nok ikke bare spilling i hodet. Det er nok for bruk ved klokking og benching i hovedsak. Eller kanskje det er for å irritere vettet av alle dere blakke grinete nisser der ute som nærmest går til personagrep på de som har mer penger eller prioriterer annerledes enn dere. Hvorfor er det idioti å kjøpe 2 stk 295? Hva andre bruker sine penger på har dere ingenting med. Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Er vel strengt tatt ingen som har sagt at det er idioti. Ingen som har gått til angrep på noen heller. Er ingenting som stopper han fra å kjøpe 2 kort. Han ba om folks meninger, og det har han fått. Lenke til kommentar
Incense Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Burde jeg sette opp GTX 295 i Quad SLi eller burde jeg vente på de nye kortene? Hvor stor skjerm har du? Det er ingen vits for Quad på en 24", GTX 295 drar nesten alt av spill på denne oppløsningen, glatt jo. Joa, men som du vet så er jeg blitt tatt av overklokkings bølgen og liker å se høye og fine resultater.. Og ja jeg kjører 24" Men jeg kan kjøre VLC i en annen skjem ved sina og den kan bli litt laggy hvis jeg spiller Crysis x] Målet mitt er å få spilt Crysis på Very High med 100 FPS i avg ^^ Da er jeg fornøyd.. Men hva mener du at jeg blir lei av overklokking? Joa uten klokk kjører den på 45 FPS (1920x1200) og etter noen klokk runder kan jeg spille på 65 og ha den helt oppi 80 FPS. Jeg kommer jo til å klokke så lenge jeg kommer i besettelse av nytt utstyr.. Han vil primært klokke! Det han spør om er det samme som jeg spurte om.. Er det poeng i å gå for 2 stk 295 nå, eller vente på GT300. PS Wikipedersen! Var ikke ment som ett raseriutbrudd på din kommentar, jeg er bare så grensesløst lei av alle "pengekommentarer" i tråder som omhandler entusiastløsninger. Ber du om hjelp til en billig pc for nettbruk, så kan en si ifra når noen da popper opp med ett GTX295. Men når det skrives i en tråd hvor det snakkes om blod-klokking av den råeste hardwaren... da ser jeg ingen poeng i kommentarer som... jammen den koster jo 5000,- er du helt på jordet Så det var ikke direkte rettet mot noen enkeltpersoner. Var mer en generell utblåsing. (kanskje jeg bør sette opp en egen tråd hvor jeg kan skjelle ut alle sammen ) Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Selv om vi snakker entusiast-løsninger, så er pris-spørsmålet ofte avgjørende for mange. Går faktisk ann å kalle seg entusiast uten å ha ræva full av penger. Den tråden skulle jeg likt å sett Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Lite vits med 2x GTX295, om du ikke spiller på 30" skjerm da.. Klar deg heller med GTX295 frem til GT300 som kommer til vinteren igjen, mye mer å tjene på det! Vil ikke vite hvor mye problemer du får med Quad-Sli, nå jeg merker voldsomt med tearing i bildet (akkurat som horisontale streker over nedre deler av skjermen når jeg beveger meg) i Lord of the Rings Online med Sli, vil jeg ikke engang vite hvor ille det blir med Quad-Sli. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Noen ganger så får jeg 25-19 FPS i Crysis på Very High og når jeg restater spillet spille rjeg på 45 FPS igjen.. Hva skjer? SLi bug? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 FPS-drop. Typisk problem med dobbeltkort og SLI. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Quad SLI har kun noe for seg om du driver med benching per dags dato. Både CF og SLI gir best uttelling i spill ved TriKombinasjon. Personlig har jeg gått bort fra dualgpu kort igjen etter mine to 9800GX2 kort, det gir for mye bugs. Endret 19. februar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
War Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Nå har uansett crysis begrensninger i grafikken med tanke på AA Jeg har 295x2 og med 2-4 AA i 1600x1200 går det superbra. 90fps i C.warhead med resten på høyeste. Setter jeg AA Høyere så skyter diskbruken til himmels og fps synker drastisk. Her er all minne på kortene brukt opp og swapping til disk ødelegger alt. Her skulle man hatt 4gb intern minne pr kort som nvidia for eks har på Telsa kortene før vi kan makse AA i crysis. Hva heter foresten highend kortet som kommer snart fra nvidia? Om dette blir 1 gpu kommer vel en GX2 utgave av det igjen etter det. Blitt ganske vanlig nå å "jukse" på den måten. Endret 19. februar 2009 av War Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. februar 2009 Rapporter Del Skrevet 19. februar 2009 Nå har uansett crysis begrensninger i grafikken med tanke på AA Jeg har 295x2 og med 2-4 AA i 1600x1200 går det superbra. 90fps i C.warhead med resten på høyeste. Setter jeg AA Høyere så skyter diskbruken til himmels og fps synker drastisk. Her er all minne på kortene brukt opp og swapping til disk ødelegger alt. Her skulle man hatt 4gb intern minne pr kort som nvidia for eks har på Telsa kortene før vi kan makse AA i crysis. Hva heter foresten highend kortet som kommer snart fra nvidia? Om dette blir 1 gpu kommer vel en GX2 utgave av det igjen etter det. Blitt ganske vanlig nå å "jukse" på den måten. Det er en dobling... Oo god Quad SLi støtte i crysis? Oo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå