WheelMan Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 EDIT:Jeg har et PCIe 2.0 x8 spor mitt på kortet og vurderer å flytte GTX 295 ditt (for å se om jeg får bedre luftflyt), men jeg har en mistanke at den vil tape ytelse, vil den? Det er vel bare en måte å finne ut det på Hvordan blir det å kjøre quad-sli om man har det på 16x og 8x?Iom. at skaleringen allerede i mange programmer er såpass "dårlig", tror jeg faktisk ikke du vil miste stort på det. Å kjøre bare x8 derimot tror jeg du vil miste en del på. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Det BESTE er å teste hva ytelsesforskjellen blir selv. Nærmest umulig å si forskjellen i de spill og programmer akkurat DU bruker Tester du dette, så slipper vi alle synsing og alle på forumet kan lære litt om dette Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Sam_Oslo: Mao. bør jeg plassere mitt GTX 285 omtrent på midten av mine seks PCIe 16x spor på Asus Revolution? Endret 30. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 30. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2009 Sam_Oslo:Mao. bør jeg plassere mitt GTX 285 omtrent på midten av mine seks PCIe 16x spor på Asus Revolution? Nei, du kan gi revoet til meg Fra spøk til luftgevær, test selv - se hva som gir best temperaturer Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Det skal jeg gjøre, jeg har bare aldri tenkt over at jeg kan plassere det første skjermkortet akkurat hvor man vil så lenge man har flere store nok slotter. Har alltid trodd at det første måtte stå øverst. Endret 30. januar 2009 av Theo343 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Skal si at dette kortet lager lyd under Prime95 testing! Lenke til kommentar
War Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Hvordan blir det å kjøre quad-sli om man har det på 16x og 8x? Det blir ikke bra på crysis, kjører der maks 2xAA da mer en det skyter harddiskforbruket opp i himmelen. Dvs kortene har forlite ram. Men i for eks 1600x1200 mer resten på maks directx10 så er det iallefall ca 80 Fps FarCry2 alt på maks samme oppløsning 120-140 fps Endret 30. januar 2009 av War Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Noen av dere som har fått taket på NiBiTor 4.9? Leke seg med 1.05V og tja kanskje noe rundt 700MHz Core hadde jo vært artig! Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 (endret) Har noen byttet kjølepasta på GTX 295 for å gi tilbakeleding om effekten? For meg virker det at Kjøleren er lite effektiv, fordi kortet bruker lang tid for å kjøle seg ned til "normal temp" etter spilling (jeg har testet med vifte på 70%). En effektiv kjøler ville kjøle ned mye fortere, mener jeg. Da er det enten svak/dårlig kjøler, eller dårlig montering/kjølepasta. Har noen noe meninger/erfaringer på dette? Endret 30. januar 2009 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
War Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Imorgen skal jeg demontere mine 2 kort og sette sammen med egen pasta. Eneste prob jeg kan se formeg er at det brukes pads som er 3-4mm tykke mellom kjøler og ram så fjerner jeg alt vil ikke rammen komme i kontakt med kjøleren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 (endret) Har noen byttet kjølepasta på GTX 295 for å gi tilbakeleding om effekten? For meg virker det at Kjøleren er lite effektiv, fordi kortet bruker lang tid for å kjøle seg ned til "normal temp" etter spilling (jeg har testet med vifte på 70%). En effektiv kjøler ville kjøle ned mye fortere, mener jeg. Da er det enten svak/dårlig kjøler, eller dårlig montering/kjølepasta. Har noen noe meninger/erfaringer på dette? Prøvde artic silver 5 på mitt 8800gts 512 (vifte på 60%) fordi kjølingen virket treg, men hjalp ikke i det hele tatt Men mulig det gjør forskjell på 295 gtx og med litt bedre pasta enn AS5. Endret 31. januar 2009 av Slettet-ORYwP89mk3 Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Som skrevet i en annen tråd, jeg skulle prøve pga jeg ser det er 3mm pads mellom kjøler og kjerner/ram men en avrundet skrue satte en stopper for det hele. Borrer neppe i mitt nye kort, ser for meg sponet kortslutte div ting. Skruen er også viktig og unik. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 31. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2009 Det er intet poeng i å bytte termiske pads, eneste du bør bytte er pastaen på kjernen. Padsene sitter vanligvis fast i enten kort eller kjøler, og da er det null problem. Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Here it comes... Danger Den Ready With GeForce GTX 295 Water Block Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 Danger Den leverer, igjen! Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Danger Den er faktisk sist ute. Både Koolance, EK og Aqua Computer har blokker klare. Ta en titt på XS så ser dere dem. Det er også mulig å bestille/forhåndsbestille blokker fra produsentene jeg listet over. Noen har sågar allerede fått blokkene sine fra Koolance har jeg hørt. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 Heftige saker den blokka der. Må være litt "spennende" å montere også, ser slik ut hehe. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Blokk til GTX 295 fra AquaComputer Blokk til GTX 295 fra EK. Blokk til GTX 295 fra Koolance. Personlig liker jeg best den fra Koolance, men også AquaComputer er en sterk favoritt. EK sin er også et godt alternativ, særlig når de blir nikkkelplattert. Eneste problemet er at det koster så voldsomt. Endret 2. februar 2009 av LockBreaker Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 2. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2009 For å være erlig skjønte jeg ikke AC sin helt - tre hull? Kanskje det er for å spre vannet bedre - en inn og to ut? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Det er for å spre vannet bedre ja, det var litt tricky det der. Skjønte ikke helt løsningen i begynnelsen, men det var for dem som ville føre vannet parallelt eller noe annet noe. Det var i alle fall revolusjonert hørtest det ut til. Endret 2. februar 2009 av LockBreaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå