Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?

WheelMan

Anbefalte innlegg

EDIT:

Jeg har et PCIe 2.0 x8 spor mitt på kortet og vurderer å flytte GTX 295 ditt (for å se om jeg får bedre luftflyt), men jeg har en mistanke at den vil tape ytelse, vil den?

Det er vel bare en måte å finne ut det på :p

Hvordan blir det å kjøre quad-sli om man har det på 16x og 8x?
Iom. at skaleringen allerede i mange programmer er såpass "dårlig", tror jeg faktisk ikke du vil miste stort på det. Å kjøre bare x8 derimot tror jeg du vil miste en del på.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan blir det å kjøre quad-sli om man har det på 16x og 8x?

Det blir ikke bra på crysis, kjører der maks 2xAA da mer en det skyter harddiskforbruket opp i himmelen. Dvs kortene har forlite ram.

Men i for eks 1600x1200 mer resten på maks directx10 så er det iallefall ca 80 Fps

FarCry2 alt på maks samme oppløsning 120-140 fps

Endret av War
Lenke til kommentar

Har noen byttet kjølepasta på GTX 295 for å gi tilbakeleding om effekten?

For meg virker det at Kjøleren er lite effektiv, fordi kortet bruker lang tid for å kjøle seg ned til "normal temp" etter spilling (jeg har testet med vifte på 70%). En effektiv kjøler ville kjøle ned mye fortere, mener jeg. Da er det enten svak/dårlig kjøler, eller dårlig montering/kjølepasta. Har noen noe meninger/erfaringer på dette?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ORYwP89mk3
Har noen byttet kjølepasta på GTX 295 for å gi tilbakeleding om effekten?

For meg virker det at Kjøleren er lite effektiv, fordi kortet bruker lang tid for å kjøle seg ned til "normal temp" etter spilling (jeg har testet med vifte på 70%). En effektiv kjøler ville kjøle ned mye fortere, mener jeg. Da er det enten svak/dårlig kjøler, eller dårlig montering/kjølepasta. Har noen noe meninger/erfaringer på dette?

Prøvde artic silver 5 på mitt 8800gts 512 (vifte på 60%) fordi kjølingen virket treg, men hjalp ikke i det hele tatt :( Men mulig det gjør forskjell på 295 gtx og med litt bedre pasta enn AS5.

Endret av Slettet-ORYwP89mk3
Lenke til kommentar

Som skrevet i en annen tråd, jeg skulle prøve pga jeg ser det er 3mm pads mellom kjøler og kjerner/ram men en avrundet skrue satte en stopper for det hele. Borrer neppe i mitt nye kort, ser for meg sponet kortslutte div ting.

Skruen er også viktig og unik.

Lenke til kommentar

Danger Den er faktisk sist ute. :wee:

Både Koolance, EK og Aqua Computer har blokker klare. :)

Ta en titt på XS så ser dere dem. :)

Det er også mulig å bestille/forhåndsbestille blokker fra produsentene jeg listet over. Noen har sågar allerede fått blokkene sine fra Koolance har jeg hørt. :)

Lenke til kommentar

aquagrafx_gtx295_1.jpg

Blokk til GTX 295 fra AquaComputer

EK-FC295GTX-Plexi-Top.jpg

Blokk til GTX 295 fra EK.

vid-nx295_p1.jpg

Blokk til GTX 295 fra Koolance. :)

Personlig liker jeg best den fra Koolance, men også AquaComputer er en sterk favoritt. :)

EK sin er også et godt alternativ, særlig når de blir nikkkelplattert. Eneste problemet er at det koster så voldsomt. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...