Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et lite problem med mitt XFX GeForce GTX295..

Jeg får ikke kjørt dual-view? Har en HP LP2475W H-IPS LCD-skjerm som jeg bruker som hovedmonitor via en DVI-D <--> HDMI kabel og en Sony GDM-F520 som jeg pleier å bruke som skjerm nr2 via VGA, men verken om jeg benytter 2x DVI eller 1x HDMI + 1x DVI så får jeg ikke satt opp slik at jeg får kjørt dual-view? Jeg får bare velge ENTEN analog skjerm, eller digital? :dontgetit:

 

Dette er under Windows XP 64bit med driver 181.22 WHQL

Lenke til kommentar
EK har jo også lagt ut for forhåndsbestilling. Ganske sikker på at det går ann å kjøpe dem nå, selv om de ikke sendes ut før 2. feb

 

Koolance og AquaComputer har også mulighet for dette. :)

 

Personlig tror jeg nok at jeg kommer til å kjøpe AC, da denne virker som den beste blokken med tanke på ytelse og løsninger. :)

Lenke til kommentar

Jeg har kjørt Win7 Build 6801 32bit, Win7 Build 7000 32bit og 2x Win7 Build 7000 64bit på den stasjonære, forøvrig har jeg kjørt 6801 32bit, 7000 32bit og 7000 64bit på den bærbare også (sistnevnte er på den bærbare enda!)

 

På min bærbare har alt gått relativt smertefritt med unntak av noen små kompatibilitetsproblemer.

Derimot på min stasjonære så har det alltid blitt sånn at etter 6-12dager så begynner problemer å dukke opp fra ingen steder? Plutselig virker ikke Windows Update, så er det problemer med Windows Installer osv..? Da blir det jo en re-installasjon, men så går det 6-12 nye dager og det samme dukker opp igjen?

 

Merkelige er jo at dette aldri har skjedd på min bærbare, til tross for at jeg har 95% av de samme applikasjonene og innstillingene på både min stasjonære og min bærbare?

Til slutt bestemte jeg meg bare for å gå for WinXP 64bit og heller da vente på at blir mer optimalisert for Win7 og at eventuelt en RC1 skulle dukke opp :)

 

Men nå må jeg da over på Vista 64bit eller Win7 igjen da, for jeg klarer meg ikke uten dual-view!! :p

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Husk at det er stor forskjell på pci-2.0 x8 og pci-e 1.1 x8. pci-e 2.0 x8 har samme båndbredde som 1.1 x 16 :)
Det er sant. 1.1 x16 har i teorien like mye båndbredde som 2.0 x8. Det jeg baserte meg på var testen som var gjort (her på forumet tror jeg) mellom 2.0 x16 og 1.1 x16.

Betyr dette at GTX 295 vil ikke tape ytelse i PCIe 2.0 x8 spor?

 

EDIT:

Jeg har et PCIe 2.0 x8 spor mitt på kortet og vurderer å flytte GTX 295 ditt (for å se om jeg får bedre luftflyt), men jeg har en mistanke at den vil tape ytelse, vil den?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Husk at det er stor forskjell på pci-2.0 x8 og pci-e 1.1 x8. pci-e 2.0 x8 har samme båndbredde som 1.1 x 16 :)
Det er sant. 1.1 x16 har i teorien like mye båndbredde som 2.0 x8. Det jeg baserte meg på var testen som var gjort (her på forumet tror jeg) mellom 2.0 x16 og 1.1 x16.

Betyr dette at GTX 295 vil ikke tape ytelse i PCIe 2.0 x8 spor?

 

EDIT:

Jeg har en PCIe 2.0 x8 spor mitt på kortet og vurderer å flytte GTX 295 ditt (for å se om jeg får bedre luftflyt), men jeg har en mistanke at den vil tape ytelse, vil den?

 

Du vil nok ikkje miste noe særlig ytelse. Har sett en god del tester av pci-e x16 1.1 og pci-e 2.0 x16. Der man ser litt forskjell er mest 2500 oppløsning med mye af og aa. Og noen andre tilfeller der særdeles mye data går igjennom.

Lenke til kommentar

Jeg har 3 PCIe 2.0 spor, fra topp til bunn 1x16 , 1x8, 1x16(x8 når andre er i bruk). Dette er veldig bra layout for Quad oppsett med god avstand mellom kortene. Men jeg har bare en GTX 295, og hvis jeg innstalerer den på øverste PCIe spor, vil den være tett inn til NB og stråler en del varme på NB og heatpipe, ikke så bra.

 

På den nederst PCIe 16x spor (som jeg har den nå) fungert alt fint, men den ligger litt for nær bunnen/PSU og får ikke mye luftflyt rundt seg. Jeg tenkte å flytte den på midterste spor for å se om jeg får bedre luftflyt og lavere temp på GPU, men dette sporet er fikst PCIe 2.0 8x. Jeg får teste litt og se hvordan dette vil påvirke ytelse og temp.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...