Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med GTX295 og micro stuttering?

Bedre / verre / like bra som HD4870X2?

 

Er litt usikker på om jeg skal ta et GainWard Rampage700 (GoldenSample HD4870X2 med dual-vifte og displayport) Demo kort fra Norek.no eller GainWard / EVGA GTX295? :hmm:

 

Likte ikke helt når jeg hadde mitt HD4870 på grunn av ymse problemer med Catalyst driverne?

Men Rampage700 er billigere, omlag 600-700kroner, har displayport og tilsynelatende god kjøling som burde bety 810MHz Core clock ganske så greit?

 

Da er jo spørsmålet ytelsen og micro stuttering? Og ikke minst driverne, som ikke imponerte meg stort når jeg hadde HD4870 :(

Lenke til kommentar

Å nå, nyheter:

 

Nvidia kommer til å lansere 40nm kanskje allerede i mars, men mest sannsynlig q2

 

http://www.fudzilla.com/index.php?option=c...32&Itemid=1

 

Det vil bli i første omgang lowend og mainstream, så kommer vel highend kort i q3?

 

Mens EVGA holder på med programvare for øking av volt til (noen av) sine GT200 kort.

 

http://www.tcmagazine.com/comments.php?sho...169&catid=6

 

Meget spennende! Begynner å bli mange grunner til å velge EVGA nå.

 

Tilbake til dere i forumet!

Endret av anordne
Lenke til kommentar
Er litt usikker på om jeg skal ta et GainWard Rampage700 (GoldenSample HD4870X2 med dual-vifte og displayport) Demo kort fra Norek.no eller GainWard / EVGA GTX295? :hmm:

 

Hvis prisforskjellen ikke er altfor stor (eller dersom du ikke bryr deg så mye om prisen), dersom du ikke er noen 'ATI-fanboy', og dersom du ønsker det raskeste kortet, så er vel GTX 295 et naturlig valg.

 

Da er jo spørsmålet ytelsen og micro stuttering? Og ikke minst driverne, som ikke imponerte meg stort når jeg hadde HD4870 :(

 

Har aldri hatt stor sans for ATI nettopp på grunn av driverne (selv om andre sikkert aldri har hatt noen problemer med dem). Nå har folk riktignok hatt visse problemer med Nvidia-driverne også (kanskje mest under Vista?), men selv har jeg aldri hatt noen alvorlige driver-relaterte problemer (kjører fremdeles Windows XP x64/x86). Jeg liker også at det er enkelt og smertefritt å oppdatere driverne.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med GTX295 og micro stuttering?

Bedre / verre / like bra som HD4870X2?

 

Er litt usikker på om jeg skal ta et GainWard Rampage700 (GoldenSample HD4870X2 med dual-vifte og displayport) Demo kort fra Norek.no eller GainWard / EVGA GTX295? :hmm:

 

Likte ikke helt når jeg hadde mitt HD4870 på grunn av ymse problemer med Catalyst driverne?

Men Rampage700 er billigere, omlag 600-700kroner, har displayport og tilsynelatende god kjøling som burde bety 810MHz Core clock ganske så greit?

 

Da er jo spørsmålet ytelsen og micro stuttering? Og ikke minst driverne, som ikke imponerte meg stort når jeg hadde HD4870 :(

 

Har ikke merket noe, men jeg har aldri eid et multi gpu før så har ingen erfaring. Syns spillet fungere så alltid som det har gjort med singel 8800 berre høgere fps. Vet ikke om det var mye til hjelp men men. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Takk for tips Theo og HWbruker!

 

RamGuy: Med 8.12 ble de iallefall kvitt dette tullet med at 4870x2 startet i 3D mode uansett instillinger.... :cry: Brukte noen timer på sensommeren for å skjønne hvorfor det ble så utrolig varmt.... Hjalp en del med 8.12 og oppstart i 2D mode... :D

 

edit:

Leser på den andre tråden at det kan være ett problem med PhysX og Vista64...

Endret av Steinar67
Lenke til kommentar

locbreaker:

Har ikke sett noe innlegg som skulle tyde på at du lurte på hva jeg driver med :) Jeg bare forklarte hvorfor OEM leverandørene gjør som de gjør og at garantier og betalte serviceavtaler ryker om man tukler med det. Så ingen fare.

 

Ellers er det veldig vanlig å bruke programmer som WinFSB for å overklokke via windows i stedet i slike situasjoner.

 

 

GTX 295:

Utfra de få reviews jeg har sett så skal hvist all microstuttering(ukjent for meg) vært totalt borte fra dette kortet. Men nå opplevde jeg aldri noe slikt med 9800GX2 så tja.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

ave an exciting new utility to show today that is coming soon s2.gif

 

A couple of facts:

  • First version of this utility will support all EVGA GTX 260 65nm, 280 and 295 cards.
  • Will work ONLY on EVGA graphics cards, and ONLY for EVGA registered users.

utilityma1.png

 

Check out the below example, a small VCore boost increases my clockspeed 100MHz!

 

EVGA GTX 295 Air Cooling

 

Standard Voltage (1038mV)

Max Clocks: 684MHz Core / 1476MHz Shader

 

beforewj2.png

 

 

Increased Voltage (1263mV)

Max Clocks: 783MHz Core / 1692MHz Shader

 

afterqw1.png

Lenke til kommentar
Hmm.. Interessant, kan vell sikkert fåes via diverse sider uten registrering etter hvert, samt en flashing av BIOS og vips jeg hadde et EVGA skjermkort? :innocent:

 

Men lukter jo svidd lang vei om du skal presse opp frekvenser og volt til de grader på GTX295? :p

 

Overvolting har vaert mulig aa gjoere med Rivatuner ganske lenge :p Funksjonaliteten er dog skjult, for aa hindre at nubs oedelegger kortene sine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...