Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, se for dere scenarioet at en kunde ønsker en kraftigere maskin. Da vil han tjene på å overklokke den (gitt at han kan / har interesse (for å lære seg) for overklokking), og bedriften tape på et nytt kjøp av gitte kunde. Om den ikke kan overklokkes, vil kunden tape - og bedriften vinne.

Lenke til kommentar

Se også for dere at kunder ikke vet hva de gjør eller mulige konsekvenser på det nevnte system og dens sammensetninger og forårsaker skade på maskinene som selges med meget gode garantiordninger og service onsite. Det er meget forståelig at man ikke ønsker at kunder skal tukle med slike løsninger.

 

Hvis man ønsker å tukle for mye med slikt så får kunden kjøpe et selvbygg eller gå til bedrifter som selger ferdigmonterte selvbygg.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Theo343:

Til ATI-kortet hadde jeg Catalyst Control Center til viftekontroll/klokking.

 

Er "NVIDIA System Tools with ESA Support Version: 6.03" det jeg trenger i tillegg til driver 181.22?

Legge inn driver først, så system tools? (etter å ha slettet alt av CCC og ATI drivere)

 

Edit: Er også litt usikker på idle/load temp på GTX295 kontra 4870x2.

Trodde GTX 295 ville være en del kjøligere enn 4870x2

På hardwarecanucks.com ligger GTX295 på 46 og 88 grader (idle/load=1 time 3DMark)

Vifta lå på 40% fast ved idle. Er det greie viftestyringsprogr. til GTX295?

 

 

Sorry for newbee spørsmål :-)

Endret av Steinar67
Lenke til kommentar
Takk for svar vedr. EGVA GTX295 Plus. (så ikke at den var overklokket... :whistle:

 

Komplett har fått inn den uklokka nå.

EVGA GeForce GTX 295

 

Mulig jeg bestiller den i morgen. :)

 

Håper den holder litt lenger enn 4870x2 kortet mitt... Litt kjøligere iallefall.

 

Ikke vits å gå i fra x2 til 295 det er berre sløsing med penger.

 

Edit: Med mindre du er lei driver helvete deres

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar
Min XFX GTX 295 befinner seg i en CoolerMaster Cosmos 1000, som har foring for lyd demping + bra kjølegenskaper, og derfor hører jeg ikke min GTX 295 på desktop bruk i hele tatt.

 

Jeg har også et Coolermaster Cosmos 1000-kabinett (beste kabinettet jeg har hatt, med god margin) og har planer om å kjøpe et GTX 295. Positivt å høre at kortet ikke støyer merkbart under 'desktop'-bruk.

 

Eneste jeg hører er en dure lyd ved oppstart, og etter den er dønn stille. Under spilling bråker den del, men jeg spiller med lyden på full guffe allikevel.

 

Du er ikke tilfeldigvis tidligere eier av GTX 280? Hvordan er lyden i forhold under spilling? Jeg bruker hodetelefoner når jeg spiller, så det gjør egentlig ikke så mye om kortet støyer litt.

Lenke til kommentar
Se også for dere at kunder ikke vet hva de gjør eller mulige konsekvenser på det nevnte system og dens sammensetninger og forårsaker skade på maskinene som selges med meget gode garantiordninger og service onsite. Det er meget forståelig at man ikke ønsker at kunder skal tukle med slike løsninger.

 

Hvis man ønsker å tukle for mye med slikt så får kunden kjøpe et selvbygg eller gå til bedrifter som selger ferdigmonterte selvbygg.

 

Det er jo forholdsvis lett å låse opp disse sperrene da. Heldigvis. :)

 

Har selv prøvd det og det var ganske lett å overklokke maskinen dersom du virkelig ville det. Misforstå meg rett, jeg har ikke overklokket maskinen. Bare vet hvordan jeg låser opp denne sperren i BIOS'en. Ligger en guide her på forumet et sted som forteller deg hvordan du skal gjøre det. :)

 

Siktet ikke til deg her Theo. Bare trengte å sitere noen som diskuterte akkurat dette emnet, så innlegget mitt ikke virket som et "hva i hel**te er det han driver med da?" :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...