Gå til innhold

nVidias kommende lanseringer, hva vet vi?


WheelMan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vell mest å gjøre med minne flaskehalsen i 2x GTX295? Minnebåndbredden er jo det store problemet med 2x GTX295 + det faktum at Quad-skjermkort løsninger rett og slett er tullete med tanke på den dårlige støtten og skaleringen.

 

Flere som har testet GTX295 har jo kommet frem til at det som gjør at det faktisk ikke yter bedre er minnebåndbredden og at faktisk i rå GPU-kraft så kunne det gitt langt bedre ytelse, noe som det også viser i spill som ikke stiller like høye krav til minnebåndbredde eller når du skrur ned AA / AF osv.. Så GTX285 har vell en liten fordel der av høyere minnebåndbredde vil jeg regne med, vil tro at flaske halsen til både Tri-SLi GTX285 og 2x GTX295 ligger i minnebåndbredden og ikke i selve GPU-kraften, så da hjelper det fint lite om du ender opp med 3, 4 eller 5 kjerner :)

Lenke til kommentar

Da kan jeg gratulere meg selv med GTX 295 med PoP bundlet til 4384,- fra Multicom. Klarte ikke vente lenger og fikk et godt tips om at de hadde 3 stk på lager. De gikk jaggu fort ut, mulig de har ett igjen. Liker den forbedrede kjøledesignen på GTX 295, og det var helt ubevisst i tråd med hva jeg egentlig ønsket meg. Blir spennende å teste.

 

Regner med at dette kortet vil holde fint til GT300 kommer og jeg bygger ny PC rundt juletider.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har fått meg en XFX GTX 295 også. Foreløpig overklokket til @684/1246/1476. Men har vært litt opptatt med å overklokke Core i7 til @3.8GHZ for 24/7 og fikk ikke se på den så grundig ennå.

 

@3.8GHZ HT:on 1.23v(Load) - 8 timer prime stabilt :new_woot:

38ghzht8hourprimeuf9.th.jpg

 

@1200MHZ 6-6-6-18 1.6v, 4 instans av Memetest - Stabilt

mem3xb1.th.jpg

 

Nå er jeg fornøyd med CPU og RAM overklokking (i denne runden) og vil bruke litt tid for å se på GTX 295 innstillinger for 3D og spille ytelse. GTX 295 + Core i7 @3.8GHZ blir nok spennende. :D

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort endte du opp med? Jeg endte opp med Rampage II Extreme (billig via jobben, BloodRage og DFI kortet tok ALT for lang tid før kom)

Og jeg satt enkelt og greit bare 3.8GHz i BIOS med HT aktivert, alt annet uten om DRAM voltage på auto og det går 100% stabilt i alt av Prime95 og alt mulig uten noe mer dilldall enn det? Overraskende nok gjør Intel SpeedStep slik at den kjører på 4.0GHz og det går jo også helt knirkefritt?

 

Mulig jeg har vært heldig med prosessoren :)

Og selv under full Prime95 belasting over flere timer så passerer ikke prosessoren 70grader? :w00t:

 

 

Nok om det, hvor mye bråker GTX 295? Spesielt når du har klokket litt? Redd for at denne vil bli en støvsuger i mit ellers nokså moderat støyende system :(

Lenke til kommentar

Jeg ventet på DFI LANParty UT X58 T3eH8, og angrer ikke. jeg har ikke hatt tid til å se på alle mulighetene på dette koret ennå, men er allerede mektig imponert av den. Mine foreløpige inntrykk (kort versjon) er at:

 

+ Stabilitet under stress og fine overklokkingsegenskaper.

- Mangler aktiv kjøling på NB og kan bli varmt. men kjøleren er ikke limt og kan byttes ut veldig enkelt, noe som jeg kommer til å gjøre snart.

 

Min GTX 295 bråker litt like under oppstart av maskinen for en kort periode, og undr spilling, men ellers er den rolig og stille på desktop bruk. Fine temperaturer også. Den klokker seg ned på desktop bruk og dermed blir både kjølig og stille.

 

har du et bilide av din 3.8GHz ? jeg vil se hva du har fått til med ASUS.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Hvilket hovedkort endte du opp med? Jeg endte opp med Rampage II Extreme (billig via jobben, BloodRage og DFI kortet tok ALT for lang tid før kom)

Og jeg satt enkelt og greit bare 3.8GHz i BIOS med HT aktivert, alt annet uten om DRAM voltage på auto og det går 100% stabilt i alt av Prime95 og alt mulig uten noe mer dilldall enn det? Overraskende nok gjør Intel SpeedStep slik at den kjører på 4.0GHz og det går jo også helt knirkefritt?

 

Mulig jeg har vært heldig med prosessoren :)

Og selv under full Prime95 belasting over flere timer så passerer ikke prosessoren 70grader? :w00t:

 

 

Nok om det, hvor mye bråker GTX 295? Spesielt når du har klokket litt? Redd for at denne vil bli en støvsuger i mit ellers nokså moderat støyende system :(

 

 

Edit: Klokket / uklokket så er det mye støy når du gamer, idle mode som windows og hd film og sånt crap så er det lydløst.

Endret av HWBruker
Lenke til kommentar

Min XFX GTX 295 befinner seg i en CoolerMaster Cosmos 1000, som har foring for lyd demping + bra kjølegenskaper, og derfor hører jeg ikke min GTX 295 på desktop bruk i hele tatt.

 

Eneste jeg hører er en dure lyd ved oppstart, og etter den er dønn stille. Under spilling bråker den del, men jeg spiller med lyden på full guffe allikevel.

Lenke til kommentar
Nå hadde det vært fint om det hadde kommet noen vannblokker til GTX 295, og det Foxconn Blood Rage kortet kom på lager hos Netshop snart. Har ventet lenge nok på begge nå synes jeg. :)

 

Har prata endel med EK i det siste, og de bekrefta at vannblokken til GTX295 er klar i slutten av neste uke :)

Lenke til kommentar

Hvem av GTX295 -leverandørene har best bundle da?

 

Har i utgangspunktet mest lyst på ASUS sin, men så vidt jeg ser så er det ikke med så mye som ett spill engang :ermm: XTX har vel FC2 og Point of view har PoP.

 

Grunnen til at jeg sikler på ASUS sitt er fordi HK'et mitt kommer fra ASUS (Asus P6T6 WS Revolution) og jeg er av den forskrudde mening at ASUS + ASUS fungerer bedre enn ASUS + XTX feks :whistle:

 

Grunnen til spørsmålet er at ASUS koster 500,- mer en Point of view i øyeblikket... jeg skjønner bare ikke hvorfor..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...